Google Linke Tıkla, Türkiye Gazetesi'ni Google Favorilerine Ekle!

Aşırı işlenmiş gıdalar depresyona sokuyor

Aşırı işlenmiş gıdalar depresyona sokuyor
Fotoğraf Başlığı Asiri islenmis gidalar depresyona sokuyor

Harvard Üniversitesi ve Massachusetts’teki Mass General Brigham Hastanesi’ndeki araştırmacıların yaptığı bir çalışma yapay tatlandırıcıların ve aşırı işlenmiş gıdaların depresyona yol açabileceğini ortaya koydu.

Kaydet
a- | +A

ZİYNETİ KOCABIYIK'IN HABERİ - 30 binden fazla orta yaşlı kadının diyetlerini değerlendiren Harvard Üniversitesi ve Massachusetts’teki Mass General Brigham Hastanesi’ndeki araştırmacılar yaklaşık 7 bin kişiye depresyon teşhisi koydu. Araştırmacılar, atıştırmalıklar, soslar ve hazır yemekler gibi aşırı işlenmiş gıdaların tüketilmesinin depresyonun sorumlusu olabileceğini öne sürüyor. Ayrıca Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) olası kanserojen olarak kabul ettiği aspartam gibi yapay tatlandırıcıların da daha yüksek oranlarla ilişkilendirildiği görüldü.

BAKMADAN GEÇME
Tek lokması bile zehirden beter: Sindirimi bozuyor, bağırsak kanserine neden oluyor
HABER

Tek lokması bile zehirden beter: Sindirimi bozuyor, bağırsak kanserine neden oluyor

Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi |
Haberle İlgili Daha Fazlası
Sağlık
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
YORUMLAR
ÖNE ÇIKANLAR
SONRAKİ HABER

Haber Asistanı

Son 30 günün haberleri
📰

Türkiye Gazetesi Haber Asistanına Hoş Geldiniz!

Son 30 güne ait haberleri, spor gelişmelerini veya yazar yazılarını sorgulayabilirsiniz.