Toyota'nın tartışmalı reklamı İngiltere'de yasaklandı

Düzenleyen: / Kaynak: The Guardian
- Güncelleme:
Toyota'nın tartışmalı reklamı İngiltere'de yasaklandı

T-Otomobil Haberleri  / The Guardian

Japon otomobil devi Toyota'nın yeni bir reklamı İngiltere'de yasaklandı. Reklam Standartları Kurumu, reklamda verilen mesajların çevre için zararlı sonuçlar doğurabileceğini söylüyor.

İngiltere'de reklamları düzenleyen kurum, SUV reklamlarının "topluma karşı sorumluluk duygusu" olmadan oluşturulduğunu belirterek, sürüşün çevresel etkilerini göz ardı eden iki Toyota reklamını yasakladı. Reklam Standartları Otoritesi (ASA), çevresel bağlamda sosyal sorumluluğu ihlal ettiği gerekçesiyle ilk defa bir SUV reklamını engelledi.

Kurum, ilk olarak 2020'deki bir kampanyada yayınlanan iki reklamı yasakladı; bunlardan biri afişken diğeri sosyal medyada yayınlanan bir video. Video reklamda, çok sayıda Toyota Hilux otomobil bir nehrin kenarında sürülüyor. Araçlar daha sonra bir yola giriyor ve bir araç, araba yoluna girmeden önce kentsel bir alandan geçerken, seslendirmede şöyle deniliyor: "Toyota Hilux. Dolaşmak için doğmuşum." Afişte, ön planda iki SUV ve ardından kayalık bir arazide toz bulutunun üzerinden geçen bir sürü SUV görünüyor. 

REKLAMIN, DOĞAYI GÖZ ARDI ETTİĞİNİ SAVUNDU 

Reklam ve afiş hakkındaki şikayet Adfree Cities tarafından yapıldı. Birleşik Krallık'taki Badvertising grubu ile ortaklaşa yaptıkları şikayette, reklamların çevreye zararlı davranışlara göz yumduğunu belirtirken, yüksek karbonlu ürün ve hizmetlerin reklamlarına son verilmesi çağrısında bulundular. 

Toyota'nın tartışmalı reklamı İngiltere'de yasaklandı

ASA, reklamların "araçların doğa ve çevre üzerindeki etkilerini göz ardı edecek şekilde kullanılmasına göz yumduğu... reklamların topluma karşı sorumluluk duygusuyla hazırlanmadığına" karar verdi.

Adfree Cities'in eş direktörü Veronica Wignall, "Bu reklamlar, nehirler ve yabani otlaklar boyunca hızla giden devasa, son derece kirletici araçları göstererek Toyota'nın doğayı ve iklimi tamamen hiçe saydığının bir örneğidir." dedi. 

Wignall, SUV'ların tanıtılma şekliyle (SUV'ların genellikle engebeli ortamlarda tasvir edilmesiyle) genellikle kullanıldıkları yerin gerçekliği arasında bir kopukluk olduğunu da dile getirdi. Araştırmalara göre, Birleşik Krallık'taki yeni SUV'ların dörtte üçü kentlerde yaşayan insanlara ait. Ancak reklamlarda sıklıkla SUV araçlar engebeli ve hatta dağlık alanlarda gösteriliyor. 

Toyota'nın tartışmalı reklamı İngiltere'de yasaklandı

TOYOTA: ÇEVREYE ZARAR VEREN DAVRANIŞLARI ONAYLAMIYORUZ

Bir Toyota sözcüsü yasağa ilişkin açıklama yaptı: 

"Toyota çevreye zarar veren davranışları tasvip etmez. Aslında, son 30 yıl boyunca Toyota, sunduğu araçlarda karbon emisyonlarının azaltılması açısından otomotiv alanında liderlerden biri olmakla kalmadı, aynı zamanda elektrifikasyon teknolojisini başkalarının da kullanmasına imkan tanıyan yüzlerce telifsiz lisansı paylaştı. Toyota, küresel araç tekliflerinin geniş bir yelpazesinin bir parçası olarak, en zorlu arazilerde güvenilir kullanım için bir mobilite seçeneğine ihtiyaç duyan, yani arazide ve uzak ortamlarda çalışan müşterilere hitap ediyor."

Otomobil devinin yetkilisi, reklamdaki görüntülerin Birleşik Krallık dışındaki özel bir arazide, izin alınarak ve "ekolojik açıdan hassas olmayan bir ortamda" çekildiğini vurguladı. Bunun yanı sıra, afiş reklamında bilgisayar tarafından oluşturulan görüntülerin kullanıldığını ve bu nedenle "çevresel hiçbir etkisi olmadığını" söyledi.

Öte yandan, Avrupa'da yeni otomobil tescillerinde SUV'ların payı bu yıl yüzde 51 ile rekor seviyeye ulaştı.

Düzenleyen:  - T-Otomobil
Kaynak: The Guardian
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...