Apple Z Kuşağı’nı nasıl ele geçirdi? Android cephesini kara kara düşündüren araştırma: Gençler arasında iPhone baskısı hızla artıyor

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Apple Z Kuşağı’nı nasıl ele geçirdi? Android cephesini kara kara düşündüren araştırma: Gençler arasında iPhone baskısı hızla artıyor

TEKNOLOJİ Haberleri

Z Kuşağı olarak tanımlanan 1996 ve sonrasında doğan nesil, Apple’ın geliştirdiği iPhone model telefonları Android telefonlara kıyasla daha çok tercih ediyor. Hatta gençlerin iPhone alamayacağı endişesine kapıldığı bile ortaya çıktı. Peki, Z Kuşağı neden Apple’ı tercih ediyor? 

ABD merkezli teknoloji devi Apple, 2007 yılında ilk iPhone model akıllı cep telefonunu piyasaya sürdü. O tarihten sonra cep telefonlarında bir dönüm noktası gerçekleşti ve iPhone ile Android dünyasının arasında kıyasıya bir rekabet başladı. iPhone’a karşılık Android tarafında Güney Koreli teknoloji devi Samsung’un Galaxy telefonlarından, Çinli akıllı telefon üreticilerinin (Xiaomi, Oppo, Huawei, Vivo vb.) son yıllarda popüler olan modellerine ve Amerikan teknoloji devi Google’ın Pixel adı verilen telefon modellerine kadar onlarca cihaz yer alıyor. Ancak özellikle Z Kuşağı arasında bir ‘iPhone’ hayranlığı mevcut.

Financial Times’ın haberine göre, gençler arasında Apple ürünleri Android cihazlara göre daha fazla tercih ediliyor. Üstelik araştırma, gençlerin birbirlerine karşı ve ailelerine karşı bu konuda baskı bile uyguladığını gösteriyor. Yani, örneğin bir genç ailesinin kendisine bir iPhone alması için baskı uygulayabiliyor ya da iPhone'u olmayan bir arkadaşını dışlayabiliyor. 

Araştırmaya göre, genç tüketiciler bir iPhone'a sahip olmadıkları için sosyal olarak dışlanmaktan endişe duyuyor. Bu durum gençleri diğer Apple ürünlerini ve hizmetlerini satın almaya itmekte ve birden fazla kategoride Apple’ın pazar payını da artırmakta.

Apple Z Kuşağı’nı nasıl ele geçirdi? Android cephesini kara kara düşündüren araştırma: Gençler arasında iPhone baskısı hızla artıyor

IPHONE'UN EN BÜYÜK KİTLESİ Z KUŞAĞI

Z Kuşağı olarak da bilinen 1996'dan sonra doğanlar, ABD'deki tüm iPhone sahiplerinin yüzde 34'ünü oluştururken, Samsung için bu oran yalnızca yüzde 10. Z Kuşağı’nın dışındaki daha eski nesillerde iPhone ve Android kullanıcıları arasında nispeten daha eşit bir durum var.

Bununla birlikte, Z Kuşağı arasındaki Apple cihazlarına geçişin başka sonuçları da oluyor; Apple'ın diğer ürünleri olan AirPods (Bluetooth kulaklık), Apple Watch (akıllı saat) ve Mac (bilgisayar) cihazlarını tercih etme ihtimalleri daha yüksek.

Canalys tarafından yapılan araştırmaya göre, Apple dünya genelinde sattığı her 100 iPhone için 26 iPad, 17 Apple Watch ve 35 çift AirPod da satıyor.

Samsung için ise durum daha farklı; her 100 akıllı telefon satışı, 11'den az tablet, 6 akıllı saat ve 6 kablosuz kulaklığın satılmasına yol açıyor. Ayrıca bu Apple tutkusu, bir iPhone’un ortalama satış fiyatının bir Android cihazının neredeyse üç katı olmasına rağmen böyle.

APPLE'IN POPÜLARİTESİ ANDROID'I ZORLUYOR 

Şirketlere Z Kuşağı tüketicilerinin tercihleri hakkında tavsiyelerde bulunan araştırmacılar, bu müşterilerin tüm yaş grupları arasında en çok çevrim içi olan kişiler olduğunu ve günde 6 saate kadar akıllı telefonlarında vakit geçirdiklerini belirtti. Sonuç olarak, Apple'ın ekosistemi, sosyal karar alma sürecini şekillendiriyor ve özellikle iMessage'ın sosyal bir sinyal olarak önemine vurgu yapıyor.

iMessage'ın daha az yaygın olduğu ve Android'in daha büyük bir pazar payına sahip olduğu Avrupa'da da aynı eğilim benzer şekilde görülüyor. Araştırma, Batı Avrupa'da 25 yaşın altındaki Apple kullanıcılarının yüzde 83'ünün bir iPhone kullanmaya devam etmeyi planladığını gösteriyor. Z Kuşağı yaşlandıkça, bu trend muhtemelen büyüyecek ve Apple'ın pazar payını daha da sağlamlaştıracak, bu da rakip şirketlerin yeni müşteriler kazanmasını ve yol almasını giderek daha zor hale getirecek.

(Financial Times / MacRumors)

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...