Twitter’da etkileşim almak artık daha kolay! Uygulamanın algoritması kamuoyuna açıldı

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Twitter’da etkileşim almak artık daha kolay! Uygulamanın algoritması kamuoyuna açıldı

TEKNOLOJİ Haberleri

Sosyal medya platformu Twitter, algoritmasını kamuoyuyla paylaştı. Fenomen iş insanı Elon Musk’ın satın almasıyla gündemden düşmeyen uygulama, bu kez önerilenler algoritmasını GitHub üzerinden yayınladı. Peki Twiter’da neden bazı tweetler daha sık karşımıza çıkıyor, uygulama hangi tweetleri neyi baz alarak bize gösteriyor, neler yaparsak tweetlerimiz daha çok kişiye ulaşır? İşte popüler uygulamanın merak edilen algoritması…

Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformlarından birisi olan Twitter, uygulamanın algoritmasını şeffaflık ilkesi adı altında kullanıcılarına açtı. Twitter kullanıcıları, yayınlanan kodlarla artık tweetlerin hangi algoritma ile belirlendiğini, hangi anahtar kelimeler kullanılarak hangi paylaşımların öne çıkarıldığını öğrenmiş olacak. İşte Twitter’ın şifreleri…

EN ÇOK GÖRÜNÜLÜRLÜK LİKE'LARLA SAĞLANIYOR

Bir tweete en fazla like’lar görünürlük sağlarken, onu retweet’ler ve cevaplar takip ediyor. Her like 30 kat, her retweet 20 kat, her video ve fotoğraf kullanımı 2 kat, her cevap ise sadece bir kat görünümü artırıyor.

Twitter’da etkileşim almak artık daha kolay! Uygulamanın algoritması kamuoyuna açıldı

SPAM VE KURAL İHLALLERİ GÖRÜNÜLÜRLÜĞÜ AZALTIYOR

Eğer genel etkileşim düşükse, link paylaşılması görünürlüğü azaltıyor. Özellikle haber sitelerine ya da medyaya gitmeyen linkler cezalandırılıyor. Hesap bloklandıkça sistem hesabı spam olarak görmeye başlıyor ve görünürlüğü azaltıyor. Bunun yanında; hesabın sessize alınması, takipçi sayısının azalması, hakkınızda spam ve kural ihlali bildirimleri yapılması da görünürlüğü azaltan nedenler arasında sıralanıyor.

Twitter’da etkileşim almak artık daha kolay! Uygulamanın algoritması kamuoyuna açıldı

Twitter Blue’ya para verip abone olmak görünürlüğü ciddi bir şekilde artırıyor.

Twitter’da etkileşim almak artık daha kolay! Uygulamanın algoritması kamuoyuna açıldı

Eğer paylaşımlarınız dezenformasyon olarak kategorize edilirse görünürlük dip yapıyor. Algoritma sizi benzer hesaplarla bir kategoride buluşturuyor. İçinde bulunduğunuz kategori dışı tweetler atarsanız da görünürlük düşüyor. Örneğin, sürekli spor paylaşımları yaparken arada siyasi paylaşımlar yaparsanız görünürlüğünüz düşüyor. O yüzden algoritmanın sizi nasıl algıladığı ve kategorize ettiği önemli. Kategori dışı içerik üretimi cezaya neden oluyor.

Twitter’da etkileşim almak artık daha kolay! Uygulamanın algoritması kamuoyuna açıldı

YÜKSEK TAKİPÇİLİ HESAPLAR TAKİBİ GÖRÜNÜRLÜĞÜ ARTIYOR

Eğer etkileşimi yüksek, onaylı ve yüksek takipçili hesaplar sizi takip ediyorsa bu görünürlüğünüzü ciddi oranda artırıyor. Mesela düşük takipçili hesaplara cevap verirseniz, onlarla etkileşimi artırırsanız da algoritma sizi cezalandırıyor. Eğer takipçi sayınız takip ettiklerinizden azsa, bu da algoritmanın sizi cezalandırmasına neden oluyor. Yani 1200 kişi takip ediyorsanız ve 300 takipçiniz varsa, görünümünüz otomatik azalıyor. Bir kullanıcı tweetinize tıklayıp 2 dakikadan fazla bakarsa, tweetinizi like etmekten 22 kat daha fazla size görünürlük sağlıyor.

Profilinize tweetinizi/like’ınızı görerek girer bakarsa, bir like’tan 24 kat daha fazla görünürlük sağlıyor. Tweetinize cevap verirse 54 kat daha fazla görünürlük ve ardından siz cevap verirseniz 150 kat daha fazla görünürlük sağlıyor.

TWEET ŞİKAYETİ -738 KATA KADAR GÖRÜNÜRLÜĞÜNÜZÜ AZALTABİLİR

Peki tweetiniz /like’iniz üzerinden profilinize girip 2 dakikadan fazla zaman geçirip sonra sizin tweetinizi şikayet ederse? -738 kat daha az görünüm alıyorsunuz.

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...