BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Yeni yükselen değer AFYONKARAHİSAR

Zafer Kalkınma Ajansının valilik ve belediyeyle koordineli başarılı işlere imza atması ile Afyonkarahisar, diğer alanlardaki  gibi gastronomi alanında da yükselen bir değer olarak farkını ortaya koyuyor.

Çok az şehir, başarıyı gerçekleştirmenin ne olduğunu düşünüyor. Evet bütün şehirlerimiz, başarılı hissetmek ve başarının sonuçlarını  yaşamak istiyor. Ama, gerçekten bir şehir için ya da o şehre hizmet veren kurumlar, kuruluşlar için “BAŞARI NEDİR?” sorusunu soran yok. Ancak bu soruya doğru cevap veremezsek, yanlış bir yol izleyebilir, yanlış  şeylerin peşinde koşuyor olabiliriz. Gerçek başarıyı elde etmiş şehirler, başarının sonuçlarını net  şekilde görenlerdir.  Basit ama derin olan gerçek şudur: Her şehrin vizyonu aynı değildir olamaz ve  olmamalıdır. Birbirlerini taklit eden şehirler, ben her şeyi bilirim düşüncesindeki yönetici faaliyetleri ile kuvvetle muhtemel alınan sonuçlardan mutsuz olacaklar. Şu anda ülkemizde korkarım böyle bir sorun var. Sonuç kaybedilen ZAMAN, PARA, EMEK; en önemlisi şehir yaşayanlarının HAYAL KIRIKLIĞI. Başarı hem bir amaç hem de bir yolculuktur. Zor soru:
“Yolumuzu nasıl buluruz?”
“Nasıl bir şehir istiyoruz?”
“Şehrimiz için gerçekten önemli olanlar nelerdir?”
Turizm alanında rekabet edenler artık sadece devletler değil, bölgeler ve şehirler. Ülkeler farklı turizm potansiyeli olan bölge ve şehirleri ayrı ayrı destinasyonlar şeklinde pazarlamaya başladı. Bizim ülkemizde ise ne yazık ki, hâlâ bunun farkında olmayan şehirler, yönetimler olduğunu da üzülerek ifade etmeliyim. Halkın Mutfağı programı çekimleri için Zafer Kalkınma Ajans Genel Sekreteri Veli OĞUZ ve diğer ajans çalışanlarıyla birlikte olma şansı yakaladık. Özveriyle çalışan, yeni bir şeyler üretmek ve bölgeye daha fazlasını kazandırmak için çabalayan, en önemlisi ne istediğini bilen bir organizasyon. Başarı gerçekten tesadüf değil.

BİRÇOK ÖDÜLE SAHİP
ZAFER KALKINMA AJANSI;  YERELDEN ULUSALA, ULUSALDAN KÜRESELE misyonu ile AFYONKARAHISAR, KÜTAHYA, MANİSA VE UŞAK illerinden oluşan bölgede 2009 yılından beri bölgesel kalkınmayı desteklemek için faaliyet gösteren kamu kuruluşu. Kurulduğu günden bu güne bölgeye çok fazla katkısı olmuş. Hizmet alanları içindeki şehirlerin potansiyellerini ortaya çıkarıp uluslararası arenaya taşıma başarısı göstermişler. Bu başarıları ile bir çok ödüle de layık görülmüşler. Ajans genel sekreteri VELİ OĞUZ ve ekibinin bilhassa gastronomi alanında yaptıkları çalışmalar dikkat çekici.  
Ajansın koordinasyonuyla 30 Ekim 2019’da Afyonkarahisar’ın GASTRONOMİ MARKA ŞEHİR UNVANINI ilk başvurularında almış olması bu titizliğin sonucu. GASTRONOMİ SOKAĞI çalışmaları tamamlanmak üzere.  SOSYAL GASTRONOMİ alanında, engelli bireylerin eğitim ve istihdamına yönelik ENGELSİZ GASTRONOMI MUTFAĞI VE TERAPİ MERKEZİ projesi için onaylar alınmış. ŞUHUT KEŞKEK EVİ KADINLARA UMUT OLUYOR  projesi yine ciddi bir koruma, yaşatma ve geliştirme projesi. Ulusal Sıfır Atık Projesi  Destekleme ve Afyonkarahisar’da Gıda Atık Yönetimini Geliştirme projesi ile ‘SIFIR  ATIK’ misyonu çerçevesinde; gıda atığı yol haritası hazırlanmış, gıda zincirindeki tüm paydaşların gıda atığı farkındalığının artırılmasını sağlanacak projeler geliştiriyorlar. GASTRONOMİ ŞEHRİ ÖĞRENCİLERİ YÖRESEL MUTFAKLARI İLE BULUŞUYOR projesi ile yiyecek içecek hizmetleri alanı için atölye modernizasyonu yapılarak öğretmen ve öğrencilerin yiyecek içecek hizmetleri alanında  uygulamalı eğitim almasının önü açılıyor. Anlatacak çok şey var. Başarılı çalışmalara imza atan Zafer Kalkınma Ajansı ailesinin bölge için yaptığı çalışmalar örnek niteliği taşıyor.

KAMU, YEREL, SİVİL, ÖZEL BİRLİKTELİĞİ
Gelelim en önemli kısma. Bütün bu çalışmaları  planlı bir eşgüdüm ile uzun vadeli ve bütüncül bir yaklaşımla ele alan ve koordine eden Afyonkarahisar Valisi Gökmen ÇİÇEK, Belediye Başkanı Mehmet Zeybek ve şehrin diğer dinamiklerini takdir etmek ve alkışlamak lazım. Salgın sürecinde çalışmalarına hız kesmeden devam etmişler. Daha önceki yazımda da belirtmiştim ÇEKÜL Vakfının  sürdürülebilir kalkınma için sloganı olan  KAMU, YEREL, SİVİL,  ÖZEL  birlikteliği Afyonkarahisar’da sağlanmış,  sonuç da alınmış. Bir çok bölgemizde başarılı  kalkınma ajansları var; ama ajansların desteklerini taçlandıran, daha etkili hâle dönüştüren elbette şehir için ne istediğini bilen ve şehrin gerçeklerinin farkında VALİ ve BELEDİYE BAŞKANLARI.

İKBAL, BİR BAŞARI ÖRNEĞİ
Burada yerel markalar en az kamu kadar önemli ve Afyonkarahisar’ın şansı  İKBAL olmuş. Turizmin hemen her alanında varlar. Thermal & Konaklama alanındaki ulusal ve uluslararası başarıları yanında SUCUK ve LOKUM üretimi konusunda da ulusal ve uluslararası bir başarı örneği. İKBAL, önümüzdeki yıllarda çok popüler olacağını düşündüğüm AYAZİNİ Ören Yerindeki koruma çalışmalarına AYAZ HAN ismini verdikleri  ağırlama tesisi ile destek oluyorlar. Kısaca  şehri omuzlamış, öncülük ediyorlar.

Zafer Kalkınma Ajansı, Afyonkarahisar’ın dinamizmini, şehrin potansiyelini projeye, başarıya dönüştürme yolunda çok değerli katkılar sunuyor, Afyonkarahisar Valiliği ve Belediyesi ile koordine olarak güzel işlere imza atıyorlar. İkbal ve benzeri kuruluşlar kamu çalışmalarına omuz veriyor.  Yeni yükselen değer AFYONKARAHİSAR. Neden bütün şehirlerimiz aynı başarı ve beceriyi gösteremesin? Umutla heyecanla bekliyoruz. Kendine yeten, ülkemize katkı veren şehirlere markalara, yöneticilere çok ihtiyacımız var.

RESMİN BÜYÜK HALİ İÇİN GÖRSELE TIKLAYIN

 

  • Facebook'ta paylaş
  • Twitter'da paylaş
  • Twitter'da paylaş
619617 https://www.turkiyegazetesi.com.tr/yazarlar/adnan-sahin/619617.aspx
YORUMLAR ARKADAŞINA ÖNER
loading
Kapat
KAPAT