Dünya medyasından Türkiye’ye sıkı markaj: “Kazanan milliyetçilik”

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Dünya medyasından Türkiye’ye sıkı markaj: “Kazanan milliyetçilik”

DÜNYA Haberleri

Yabancı basın kuruluşları Türkiye’deki Cumhurbaşkanı ikinci tur seçiminin nabzını tutmaya devam ediyor. Dünya genelinde milyonlarca okuyucuya ulaşan uluslararası medya devleri Türkiye’deki seçim atmosferini birbirinden farklı ve çarpıcı manşetlerle takipçilerine aktarıyor.

Türkiye, Cumhurbaşkanı ikinci tur seçimi için bu hafta sonu sandık başına gidecek.

Milyonlarca seçmen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu arasında tercihini yapacak.

Uluslararası basın ve medya kuruluşları nefes nefese geçmesi beklenen seçimi yakından takip ediyor.

Dünya medyasından Türkiye’ye sıkı markaj: “Kazanan milliyetçilik”

ABD merkezli Washington Post gazetesi “Erdoğan depremle sarsılan güneyi nasıl kazandı?” başlığıyla okuyucularının karşısına çıktı.

Haberde, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ölüm oranlarının en yüksek olduğu altı ilde oyların ortalama %63’ünü kazandığı okuyucuya hatırlatıldı.

Bölgedeki depremzedelerle yapılan mülakatlara haberde yer verildi.

Depremzedelerin, 'Erdoğan iyi bir adam. Depremden sonra Allah razı olsun, bize çok iyi baktı' sözleri dikkat çekti.

Dünya medyasından Türkiye’ye sıkı markaj: “Kazanan milliyetçilik”

Voice of America, Kılıçdaroğlu’nun değişen seçim retoriğini analiz etti.

Cumhurbaşkanlığı meydan okuyucusu ikinci tur oylamada milliyetçileri hedef aldı” manşeti ile yayınlanan haberde, “Türkiye, 28 Mayıs'ta cumhurbaşkanlığı ikinci tur seçimlerine giderken, rakip Kemal Kılıçdaroğlu, görevdeki Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ı yenmek için mülteci karşıtı ve güçlü güvenlik duruşuyla milliyetçi seçmenleri hedef alıyor” ifadeleri kullanıldı.

Dünya medyasından Türkiye’ye sıkı markaj: “Kazanan milliyetçilik”

Almanya merkezli Frankfurter Rundschau gazetesi en son yapılan anket sonuçlarını gündeme taşıdı.

Yapılan anket sonuçlarına göre Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ikinci tur seçimde Kılıçdaroğlu karşısında favori konumda olduğu belirtildi.

Dünya medyasından Türkiye’ye sıkı markaj: “Kazanan milliyetçilik”

Seçimin kazananı milliyetçilik” başlığını kullanmayı tercih eden Tagesschau, “Türkiye'deki seçim kampanyası giderek keskin milliyetçi söylemlerle karakterize ediliyor. Bu aynı zamanda yeni parlamentodaki koltuk dağılımını da etkiledi” yorumunu yaptı.

Dünya medyasından Türkiye’ye sıkı markaj: “Kazanan milliyetçilik”

Middle East Eye, “Türkiye seçimleri: Erdoğan ilk turu nasıl kazandı ve Kılıçdaroğlu'nun U dönüşü” manşetiyle okuyucularının karşısına çıktı.

Kılıçdaroğlu'nun milliyetçilik ve göçmenlik konusunda sağa kayması ve Erdoğan'ın birleştirici kimlik bilgilerine odaklanmasıyla, ikinci turda hala herkesin oyunu var” ifadeleri kullanıldı.

Dünya medyasından Türkiye’ye sıkı markaj: “Kazanan milliyetçilik”

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın neden ikinci turda favori olduğunu analiz eden Al Arabiya gazetesi, 20 yıldır iktidarda olan AK Parti’nin muhafazakar ve dindar seçmenler arasında derin bir sadakat geliştirdiğini yazdı.

Erdoğan’ın dış politikada attığı adımların Türk kamuoyunda memnuniyetle karşılandığını ifade eden haberde, “Erdoğan, seçmenleri memnun etmek için altyapıya cömertçe harcama yapıyor” yorumu yapıldı.

Düzenleyen:  - DÜNYA
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...