Türkiye GazetesiTürkiye Gazetesi
 •      

Bakan Uraloğlu, Ankara-İstanbul süper hızlı treni için tarih verdi

Düzenleyen: / Kaynak: Kanal7
- Güncelleme:
Bakan Uraloğlu, Ankara-İstanbul süper hızlı treni için tarih verdi
YHT, Haber

Ekonomi Haberleri  / Kanal7

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ulaştırma projeleri ile ilgili önemli açıklamalar yaptı ve 2028 hedeflerini anlattı. Bakan Uraloğlu, Süper Hızlı Tren ile Ankara ile İstanbul arasındaki mesafenin 80 dakikaya düşeceğini söyledi. Bakan Uraloğlu, 'tren ve uçak biletlerine zam yapılacak mı?’ sorusuna da yanıt verdi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kanal7'de Mehmet Acet'e önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, İstanbul’da yapımı devam eden metro çalışmaları, son günlerde çok sık gündeme gelen Kalkınma Yolu Projesi, İstanbul-Ankara arası yapılacak olan süper hızlı tren projesi gibi önemli ulaştırma hamleleri ile ilgili bilgiler verdi.

SÜPER HIZLI TREN PROJESİ

2028'e doğru neler olacak, Ankara İzmir Yüksek Hızlı Trenin açıldığını göreceğiz. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Trenin açıldığını göreceğiz. Ankara-İstanbul Süper Hızlı Trenine başlamış olacağız.12 ilimiz YHT'den yararlanabiliyor. Süper Hızlı Tren ile Ankara'dan İstanbul'a 80 dakikada gelinecek.

İstanbul yükünü alan raylı sistem Marmaray 1 milyarın üzerinde yolcu taşıdı. Bu haliyle bile yetmiyor. Gebze'den başlayan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü geçerek İstanbul Havalimanı üzerinden Çatalca'ya gidecek bir güzergah olacak. 2028'e kadar bitecek.

Bakan Uraloğlu, Ankara-İstanbul süper hızlı treni için tarih verdi

Bakan Uraloğlu'nun konuşmasının tamamı şu şekilde:

HAMAS NEDENİYLE BAŞLADI ALGISI YANLIŞ

Dünya kamuoylarında oluşturulmaya çalışan bir algı var, sanki bu işin miladının 7 Ekim olması gibi. Hamas nedeniyle başladı algısı var ve bu kesinlikle yanlış. Filistinli kardeşlerimiz yıllardır hapsedilmekte.

KALKINMA YOLU PROJESİ

"Bir kuşak bir yol" yaklaşımıyla Türkiye'nin olduğu koridor çok önemli bir yerde. Kıymetli bir coğrafyada bulunuyoruz. Gerçekten dünyadaki ticaret hacmi o kadar artıyor ki hangi oranlarda nereden taşınacak bunu konuşmak daha doğru olur. Biz bu koridorlarda daha fazla yer alabilmek için ne yapabiliriz, Kalkınma Yolu projesine geliyoruz. Demiryolu ile Londra'ya kadar gitme imkanına sahip olacağız.

Orta Koridor'dan Pekin'e kadar da gidebileceğiz. Bu koridorların Türkiye üzerinden geçmesi önemli. Döviz girdisi ve istihdam söz konusu olacaktır. Görüşmeler bitmek üzere, bu ay içerisinde bakanlar seviyesinde görüşmemiz olacak. Sonrasında da liderler seviyesinde görüşmesi olacak. Filistin gündemi bütün dünyayı etkilediği için biz de buna göre programlarımızı yürütüyoruz.
Bakan Uraloğlu, Ankara-İstanbul süper hızlı treni için tarih verdi

Irak'ın Kuzey taraflarını aldığınızda biraz daha dağlıktır ama diğer taraflarda bir zorluk yok. 2030 yılında bitecek bir proje olarak görünüyor. Komşulara da diyoruz ki; "Biz 4 ülke olarak hem fikiriz ama siz de buyurun katılın."

ZENGEZUR KORİDORU

Şuanda hali hazırda Bakü-Tiflis-Kars üzerinden gelen bir yol var. Orada da bir alternatif bir koridor olacak. Doğrudan Azerbaycan üzerinden gelip Ermenistan ve Nahçıvan sınırından geçip Kars'a ulaşan bir koridor. Bu koridora bağlanan, dünyaya bağlanmış olacak. Aklı selim olan buraya dahil olmak istemelidir. Bazen siyaset ve kamuoyu baskılarının önüne geçiyor olabilir, Ermenistan için diyorum.

DEMİRYOLU HATLARI

AK Parti hükümetlerimiz döneminde güzel işler yaptık. Vatandaşımızın teveccühünü kazandık. Türkiye'nin ilk etaptaki karayolu ihtiyacını karşıladık. Hala ihtiyaç elbette var. Ancak demiryolları tarafında güzel işler yaptık 14 bin kilometreye çıkardık. 2 bin 250 kilometre yeni hat yaptık. Gelecek projeksiyonunda 2028'e kadar neler yapabileceklerimizi tasarladık. Sıfır emisyon noktasında da demiryolu taşıması çok daha önemlidir. Demiryollarında daha fazla bir şeyler yapmalıyız.

 

Biz Bakanlık olarak büyükşehir belediyesi ile yarışacak değiliz. Her ihtiyacı olana da mali yönetimlerde onlara da katkı sunma durumundayız. İstanbul’da işletmeye açık olan ve yapımı devam eden 320 km civarında raylı sistem hattı var. Bunun bizim Bakanlığımız tarafından yapılmış olanı 130 km uzunluğunda.  Yaklaşık 55-56 km metro inşaatı hala devam ediyor. Bir kısmını bu sene, bir kısmını önümüzdeki seneye işletmeye ele alalım. 185 km’lik metro katkısı olmuş olacak. 

İBB’nin de 100 km civarında yapılan. Yakın zamanda açılan metro hatırlamıyorum. Halihazırda yapılmış olan AK Parti yönetimlerimiz tarafından yapılmış. İnşaatı devam edenler dahi bittiği zaman İstanbul metrolarının yüzde 60 civarını bizim Bakanlığımız yapmış olacak. 

UÇAK, TREN FİYATLARI ARTACAK MI? 

Kamu hizmetlerinin hepsinin karlı olması üzerine bir hesap yapamazsınız. Türkiye’de YHT fiyatları çok ucuz bunu sübvanse ediyoruz. Uçak biletleri ile ilgili tavan fiyat 1650 TL. İç hatları hava yolları zarar ediyor. Ortalaması 1100-1150 TL, yurt dışı uçuşlardan ciddi karlılıkları var. Onlar da yurt içini sübvanse ediyor. 

Vatandaşı doğrudan etkileyecek bir şey oldu mu biz Cumhurbaşkanımıza gidiyoruz. Cumhurbaşkanımız o günkü piyasaya bakıyor. Cumhurbaşkanımız zaten yeterince orada olması gerektiği noktada bize gerekli talimatları veriyor. Çok net olarak şimdilik bir zam gündemimiz yok.

KÖPRÜ ÜCRETLERİ

İlk açtığımız zaman Osmangazi Köprüsü 20 litre akaryakıttı şimdi geçiş ücreti 4-5 litre akaryakıta tekabül ediyor. 2 senedir zam yapmadık.

 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
Kaynak: Kanal7
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.