Kelime oyunu da kurtaramadı! Uçak biletinde 'indirim' yalanına ceza

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Kelime oyunu da kurtaramadı! Uçak biletinde 'indirim' yalanına ceza

Ekonomi Haberleri  / Türkiye Gazetesi

'İndirim' adı altında tüm havayolu firmalarından daha pahalıya bilet satan firmalar Reklam Kurulu'na takıldı. İki firmaya toplam 694 bin 256 lira ceza kesildi

CEVDET FIRAT AYDOĞMUŞ'UN HABERİ - Fahiş fiyat ve indirim oyunlarıyla vatandaşı aldatmaya yeltenen firmalara göz açtırılmaması için çalışmalar sürerken, Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu da son toplantısında ulaşım sektöründeki indirim oyunlarını takibe aldı. Bu çerçevede, tanıtımlarıyla ‘indirimli bilet satıldığı’ algısı oluşturarak diğer firmalardan daha pahalıya uçak bileti sattığı belirlenen iki firmaya, toplam 694 bin 256 lira para cezası kesildi.

KELİME OYUNU CEZAYI DURDURAMADI

Gelen şikâyetleri değerlendiren Reklam Kurulu, bir firmaya ait internet sitesi ile mobil uygulamada “Promosyonlu Bilet” ifadesi yerine “Özel Fiyatlı Bilet” adı altında indirim algısı oluşturulmaya çalışıldığını tespit etti. Ayrıca tanıtıma konu biletlerin ilgili seferi gerçekleştiren hava yolu şirketi ile seyahat sektöründeki diğer rakip firmalardan daha yüksek tutardan satışa sunulduğu, bu çerçevede özel fiyat veya promosyonlu bilet iddiasının da gerçeği yansıtmadığı anlaşıldı.

Bu tanıtımların ortalama tüketici nezdinde aldatıcı ve yanıltıcı nitelik arz ettiğini değerlendiren Kurul, firmaya 347 bin 128 lira idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verdi.

'PROMOSYON' YALANI KURUL'A TAKILDI

Benzer şekilde internet ve mobil uygulama üzerinden bilet satışı yapan bir şirketi daha mercek altına alan Reklam Kurulu, biletlerde indirim uygulanmadığı ya da daha uygun bir fiyata satılmadığı hâlde biletlerin “Promosyonlu Bilet” adı altında listelendiğini tespit etti.

Kurul, “Promosyonlu Bilet” adı altında tanıtımı yapılan biletlerin ortalama bir tüketicinin ilgili tanıtımlardan bekleyeceği şekilde gerek ilgili seferi gerçekleştiren hava yolu şirketine, gerekse seyahat sektörüne kıyasla indirimli veya daha uygun bir fiyata satılmadığını belirledi. Bu nedenle söz konusu tanıtımların ortalama tüketici nezdinde aldatıcı ve yanıltıcı nitelik arz ettiğini değerlendiren kurul, bu firmaya da 347 bin 128 lira idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları uyguladı.

Öte yandan ikinci el araç alım-satımı yapılan bir internet sitesinin reklamlarını da inceleyen Reklam Kurulu, reklamdaki ifadelere rağmen bazı tüketicilerin ikinci el araç için verilen garantiden faydalandırılmadığı gerekçesiyle 347 bin 128 lira idari para ve reklamları durdurma cezası verdi.

Düzenleyen:  - Ekonomi
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...