TOGG'u yurt dışında büyükelçiler tanıtacak! İlk parti dünyadaki bayrak taşıyıcılarımıza...

Düzenleyen:
- Güncelleme:
TOGG'u yurt dışında büyükelçiler tanıtacak! İlk parti dünyadaki bayrak taşıyıcılarımıza...

Ekonomi Haberleri

TOGG’un banttan inen ilk partisi yurt dışındaki Türk büyükelçilere gönderilecek. Bu kararda amaç, TOGG’u dünyaya daha hızlı tanıtmak. Ardından kamu kurumları TOGG kullanmaya başlayacak. 2023 yılı sonunda da kişisel satışın yapılması bekleniyor.

KAAN ZENGİNLİ'NİN HABERİ

Türkiye’nin gurur projesi TOGG’un Gemlik’teki tesisi yarın açılıyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla gerçekleşecek olan açılış, Türkiye’yi yeni bir döneme taşıyacak. Elektrikli otomobil pazarında küresel oyuncularla aynı anda rekabete girecek olan TOGG; hem imaj hem de gelir anlamında Türkiye ekonomisine büyük katkı sağlayacak.

İlk etapta yıllık 18 bin adet üretilmesi planlanan TOGG’u ilk kimin kullanacağı ise merak konusu. Aldığımız bilgilere göre Türkiye’nin yerli ve millî otomobili TOGG’u Türkiye’nin dünyadaki temsilcileri büyükelçilere verilecek. Burada amaç ise dünyada TOGG’un tanıtımını daha iyi yapabilmek. Hemen ardından kamu kurumlarının kullanımına sunulacak olan TOGG, 2023 yılı sonu gibi kişisel satışlara da başlaması planlanıyor.

MODELLER TÜRK İSİMLERİ OLACAK

TOGG bir çatı marka olması sebebiyle, 2030 yılına kadar çıkacak olan modellerin isimleri farklı olacak. 2030 yılına kadar piyasaya sürülecek olan C-Sedan, C-Hatchback, B-SUV ve C-MPV modellerinin isimleri Türk isimlerinden oluşacak. İlk banttan inen C-SUV segmentinin fiyatı piyasadaki içten yanmalı motorlu C-SUV modeller ile aynı seviyede olacak. Bu da 850 bin lira 1 milyon 100 bin lira arasında bir rakama tekabül ediyor.

TOGG’un en ucuz modeli ise C- Hatcback modeli olacak. Bu model 2030 yılına kadar pazara sunulacak. Bu modelin bugünkü fiyatının 500-600 bin lira bandında olacağı ve tam bir halk otomobili pozisyonunda konumlanacağı belirtildi.

TOGG'u yurt dışında büyükelçiler tanıtacak! İlk parti dünyadaki bayrak taşıyıcılarımıza...
Millî otomobilimizin banttan inen ilk partisi yurt dışındaki elçilerimize gidecek.

ELEKTRİKLİ ARAÇ ÜSSÜ OLUYORUZ

TOGG’un rüzgârı ile Türkiye bir elektrikli otomobil üssü hâline gelecek. Küresel markaların yatırımları ve elektrikli otomobil altyapı yatırımlarının artması, Türkiye’yi geleceğin otomobil pazarında önemli bir konuma yükseltecek. Son açıklanan elektrikli otomobil yatırımlarına bakıldığında bunu net bir şekilde görebiliyoruz.

Örneğin Ford, elektrikli transit modelini Gölcük’teki fabrikasında üreteceğini açıkladı. Aynı şekilde Toyota, Sakarya fabrikasında yeni elektrikli C-HR modelini üretecek. Fiat Bursa fabrikasında ürettiği hibrit Egea’yı, 2025 yılına kadar tamamen elektrikliye çevirmeyi planlıyor. Honda fabrikasını alan HABAŞ Grubu, burada elektrikli ticari araç üretecek. Ayrıca Karsan, TEMSA, MAN ve Otokar gibi markalar da elektrikli otobüs ve ticari araç üretmeye başladı.

HANGİ OTOMOBİL HANGİ ÜLKENİN MARKASI?

Japonya: 13 marka (Acura, Daihatsu, Datsun, Honda, Infiniti, Isuzu, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota)

ABD: 12 marka (Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Dodge, Ford, GMC, Jeep, Lordstown Motors, Lincoln, RAM, Tesla)

Birleşik Krallık: 10 marka (Aston-Martin, Bentley, Jaguar, Land-Rover, Lotus, McLaren, MG, Mini, Rolls-Royce, Vauxhall)

Çin: 8 marka (Brillianca, Chang’an Motors, Chery, Dongfeng, FAW, Geely, Hafei, Heng Chi)

Almanya: 7 marka (Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porche, Smart, Volkswagen)

Fransa: 6 marka (Alpine, Bugatti, Citroen, DS Automobiles, Peugeot, Renault)

İtalya: 6 marka (Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Lamborghini, Lancia, Maserati)

Güney Kore: 5 marka (Genesis, Hyundai, Kia, Samsung, SsangYong)

Hindistan: 4 marka (Hindustan Motors, Mahindra, Maruti, Tata)

Rusya: 4 marka (Derways, GAZ, Lada, UAZ)

İran: 3 marka (Iran Khodro, Pars Khodro, Saipa)

İspanya: 2 marka (Cupra, Seat)

İsveç: 2 marka (Koenigsegg, Volvo (Saab’ın üretimi 2016’da durduruldu)

Malezya: 2 marka (ChPeroduaery, Proton)

Brezilya: 1 marka (Lobini)

Madagaskar: 1 marka (Karenjy)

Meksika: 1 marka (Mastretta)

Romanya: 1 marka (Dacia)

Tayvan: 1 marka (Luxgen)

Çekya: 1 marka (Skoda)

Tunus: 1 marka (Wallyscar)

Ukrayna: 1 marka (ZAZ)

Vietnam: 1 marka (VinFast Fadıl)

TÜRKİYE: TOGG

Türkiye daha önce Devrim ve Anadol markalarının üretimine girişmiş, Devrim 1960’da üretilmiş ve aynı sene üretimi durdurulmuştu. Anadol ise 1966-1986 arasında üretilmişti.

TOGG'u yurt dışında büyükelçiler tanıtacak! İlk parti dünyadaki bayrak taşıyıcılarımıza...
Türkiye'nin vizyon projeleri arasında yer alan Togg'un seri üretiminin yapılacağı Bursa'nın Gemlik ilçesinde açılış heyecanı yaşanıyor.

ALTILI MASADA 'YERLİ VE MİLLİ' HAZIMSIZLIĞI

Türkiye yerli ve millî projelerdeki ataklarına devam ederken, muhalefet kanadı bu projelere mesafeli duruyor. Bunun son örneği, Türkiye’nin en önemli projelerinden yerli otomobil TOGG’a karşı gösterilen tavır oldu. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu TOGG fabrikasının açılışına katılmayacağını duyurmuştu. Aynı şekilde İyi Parti Genel Başkanı Meral Akşener bir başka programını gerekçe göstererek açılışa katılmayacağını bildirmişti.

TOGG konusunda daha önce de eleştirilerde bulunan DEVA Partisi Genel Başkanı Ali Babacan da son açıklamasıyla şaşırtmadı. TOGG’un yerli ve millî üretim olmadığını öne süren Babacan, sadece yerli bir marka çalışması olduğunu söyledi. Babacan “Yerli ve millî bir proje diye ilan edip iç tasarımından pek çok parçaya kadar ithal girdisi oldukça yüksek. Yerli marka demek doğru, bizim markamız, yerli bir organizasyonla üretilen. Ama bugün dünyada kim benim otomobilim yerli diyorsa bilin ki doğruyu söylemiyor. Dürüstçe anlatmak lazım. Açıkça söylesinler, ‘yüzde şu kadarı yerli girdi, şu kadarı şu ülkeden falan’ diye” şeklinde konuştu.

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...