Kurban Bayramı'nda kurban kesmek farz mı? Kurban kesmek farz mı vacip mi?

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Kurban Bayramı'nda kurban kesmek farz mı? Kurban kesmek farz mı vacip mi?

Hayatın İçinden Haberleri

Kurban Bayramı Müslümanların en çok önem verdiklerin bayramlardan birisidir. Pek çok kişi Kurban Bayramı’nda kurban kesmenin farz mı yoksa sünnet mi olduğunu merak ediyor. Konuyu merak edenler arama motorlarında “Kurban Bayramı'nda kurban kesmek farz mı? Kurban kesmek farz mı vacip mi?” sorusunun cevaplarını arıyorlar. Peki, Kurban Bayramı'nda kurban kesmek farz mı? Kurban kesmek farz mı vacip mi? İşte detaylar…

En önemli ibadetlerden birisi olan Kurban Bayramı’nda maddi durumu olan Müslümanlar Allah’a yaklaşmak ve rızasını kazanmak için kurban keserler.  Kurban Bayramı Hicri takvimin Zilhicce ayının 10.gününde kutlanır ve 4 gün sürer. Zilhicce ayının 10. 11. Ve 12. Günleri Eyyâm-ı nahr’ (Kesme günleri) olarak bilinir ve 3 gün sürer. Kurban Bayramı’nda Müslümanlar Mekke’de hac farizasını ifa ederler. İşte, “Kurban Bayramı'nda kurban kesmek farz mı? Kurban kesmek farz mı vacip mi?” sorularının cevapları…

Kurban Bayramı'nda kurban kesmek farz mı? Kurban kesmek farz mı vacip mi?

KURBAN BAYRAMI'NDA KURBAN KESMEK FARZ MI?

Mukim olan, akıllı, büluğa ermiş, hür ve Müslüman erkeğin ve kadının, ihtiyaç eşyasından fazla nisap miktarı malı veya parası varsa, Kurban Bayramı için niyet ederek, belli günlerde, belli bir hayvanı kurban kesmeleri vacib olur.

Karı koca arasında hangisi zengin ise kurbanı o keser. İkisi de zengin ise ikisi de kesebilir. İkisi de fakir ise ikisi de kesmez. Fakir kurban kesmek zorunda değildir ama keserse çok sevap olur.

Kurban Bayramı'nda kurban kesmek farz mı? Kurban kesmek farz mı vacip mi?

KURBAN KESMEK FARZ MI VACİP Mİ? KİMLERE VACİPTİR?

Kurban kesmek vacip olan ibadetler arasında yer alır. Kurban kesmek Akıl sağlığı yerinde, büluğa ermiş (ergen olmuş), dinen zengin sayılacak kadar mal varlığına sahip ve mukim olan her Müslümana vaciptir.

  • Kurban, dünyada vacib vazifesini yerine getirmiş olmak ve ahiretteki sevabına nail olmak için kesilir. Babanın, çocuğu için, çocuğun malından da kurban kesmesi gerekmez.
  • Deli ile bunak, çocuk hükmündedir. Büyük çocuk ve hanımdan izinsiz, onlar adına kurban kesilmez.
  • Deli ile bunak, çocuk hükmündedir. Büyük çocuk ve hanımdan izinsiz, onlar adına kurban kesilmez.
  • Bayramın ilk günü komada iken, üçüncü günü ayılanın, diğer şartlar da varsa, kurban kesmesi vacib olur. Bayramın ikinci günü bayılıp, üçüncü günü güneş battıktan sonra ayılan zenginin kurban kesmesi vacib olmaz.
  • Fakir bir kimse, bayramın birinci veya ikinci günü, bir kurban kesse, bayramın üçüncü günü zengin olsa, bir kurban daha kesmesi lazımdır. Çünkü üstüne vacib olmadan kesmiştir. Ancak, Bezzaziyye gibi muteber eserlerde, sonradan gelen âlimler, “Fakir, bayramın birinci günü kurban kesse, üçüncü günü zengin olsa, tekrar kurban kesmesi gerekmez” demişlerdir.
  • Üçüncü günü zengin olacağını bilenin, ilk günü kurban kesmesinde mahzur yoktur.
  • Kurban Bayramı’nın üçüncü günü fakir olacağını veya sefere çıkacağını bilen kimseye, birinci günü kurban kesmek vacib olmaz.
  • Mukim iken, bayramın birinci ve ikinci günü sefere çıkanın, kurban kesmesi vacib olmaz. Daha önce kesmişse, vacib sevabı alır. Kesmemişse, sefere çıktığı için borç üzerinden düşer.
  • Esir iken, üçüncü günü hür olanın, diğer şartlar da varsa, kurban kesmesi vacib olur. Hür iken, bayramın üçüncü günü esir olup, güneş batana kadar esir kalanın kurban kesmesi vacib olmaz.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...