Günümüzün hayat şartları, koşuşturmalar, ihmalkârlıklar yüzünden, yapmamız gereken birçok şeyi hep erteliyoruz. Dostlarımızı, arkadaşlarımızı aramıyoruz, akrabalarımızın hatırını sormuyoruz, ölmüşlerimizin mezarlarına gitmiyoruz. Yoksullar aklımıza gelmiyor, sağlığı bozulmuş olanları görmüyoruz. Dünya döndükçe biz de peşine takılıp koşuyor, insanlığımızın birçok gereğini hep ihmal ediyoruz... Bereket, bayramlar yetişiyor; yılda iki defa da olsa, bazı tahribatları tamir etme fırsatı doğuyor. Bu fırsatı iyi değerlendirmek gerek. Sürekli ertelediğimiz güzel işlerin hepsini yapmalıyız. Dostlarımızı, arkadaşlarımızı, akrabalarımızı mutlaka arayıp gönüllerini almalıyız. Yoksul ve düşkünleri yeniden hatırlamalıyız, Kurban kesmenin esprisini yakalamalı ve gereğini yapmalıyız. Hiç olmazsa bugünlerde koşuşturmaya ara verip, biraz da nefs muhasebesi yapmalıyız. Sürekli ertelediğimiz güzel işleri artık ertelememeliyiz... Bayramı bir kaçış aracı olarak seçip, başka ülkelere, uzak diyarlara kendilerini atarak, dost ve akrabalarından izole olanların da bu insani duyguları yeniden keşfetmelerini diliyorum... Mübarek Kurban Bayramınızı bu temennilerle tebrik ediyorum... Yarıyıl tatilindeki servis ücreti Sömestir (yarıyıl) tatilinde servis ücretlerinin yarım ödenmesi ile ilgili bazı söylentiler duyuyoruz. Bizler kazancını servis işletmeciliğinden sağlayan servisçi esnafı olarak tam olarak alınması gerekliliğini savunuyor ve düşünüyoruz. Bu 15 günlük sömestir tatilinde ne iş yapabiliriz? Ayrıca şunu da sormak istiyoruz, çalışan insanlar yasal izinlerini kullandıklarında ücret almıyorlar mı acaba? 9 günlük bayram tatillerinde ücretleri ödenmiyor mu? Bazı insanlar bizi insafsız, vicdansız diye itham ediyorlar. Merak ediyoruz o vicdan hesabını yapanlar, 9 günlük bayram tatillerinde, ya da 15 ila 30 gün arasında değişen yıllık izinlerinde maaşlarını tam aldıklarında vicdanları rahat ediyor mu? Bizler sorumluluk taşıyoruz Çocuklarımızın güvenle okullarına gidip gelmeleri konusunda hassasiyet gösteriyoruz. Bu konuda da velilerimizden anlayış bekliyoruz. > Bir grup servisçi esnafı BEDAŞ'tan açıklama 26.12.2005 tarihli gazetemizin bu köşesinde, "Hizmet kusurunun bir bedeli yok mu?" başlığı altında, bazı vatandaşların mağduriyetine değinmiş, bunda kusuru bulunan kurumların bedel ödemesi gerektiğini belirtmiştim. Konuyla ilgili olarak, Boğaziçi Elektrik Dağıtım AŞ (BEDAŞ) Genel Müdürlüğü'nden gelen açıklama şöyle: "İlgili abonemizin adresinde yapılan incelemede ve arıza kayıtlarımızda; 09.12.2005 tarihi itibariyle saat 15.00'da Osmaniye Sığırtmaç Sokak'ta bir arıza olduğu ihbarı üzerine, havai hat ekibimizin arızaya müdahale ettiği, arızanın 20 nolu binanın köşesinde bulunan direkteki aynı numaralı binanın kendi şubesinde olduğu, şube kablosunun fazlarından birinin nötr ile birleşmesi sonucu, nötr kablosunu koparttığı görülmüştür. Yapılan incelemede, ilgili binanın kofrasının sigortalarına tel sarılmış olduğu görülmüş, bu nedenle gerekli açma amper değerinin sağlanmadığı ve sigortaların atmadığı tespit edilmiştir. Bu nedenle kofra sigortasının atmayarak, aşırı akımdan dolayı kablonun ısınmasına, daha sonra ise izolesini eriterek nötr ile birleşmesine sebep olmuş olabileceği ihtimali de göz önünde bulundurulmuştur. Ev ve bina içerisinde bir kablo yanığının olup olmadığını incelemek üzere ekiplerimiz iki defa incelemeye gitmiş olup, abonemizi evinde bulamadıklarından dolayı, patlama olayı ile ilgili yerinde gerekli tespit yapılamamıştır. Kısa devre etkisinin arıza noktasından geriye doğru gitmesi sebebiyle, direk hattında meydana gelen bir arızadan dolayı bina içerisindeki kabloların yanması mümkün değildir." >> Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00