2 milyon hurda için formül aranıyor

A -
A +

Geçtiğimiz hafta Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün'ün gündeme getirdiği '20 yaş üstü binek otomobillere hurda teşviki gelecek' açıklamasından sonra, dikkatler sistemin nasıl işleyeceğine odaklandı. Yaklaşık 2 milyon araç için bir yıldır konuşulan teşvik formüllerinde, eski araca kilo başına 1 lira verilmesi, vergi borçlarının sıfırlanması, yeni otoyu alırken düşük ÖTV ödenmesi gibi çözüm yolları sıralanıyordu. Bundan önceki hurda teşvikinde, eskisini trafikten sildiren bir vatandaşa alacağı yeni otomobilde ÖTV indirimi sağlanıyordu. Ancak burada yaşanan suistimaller teşvikin kısa süreli olmasına sebep olmuştu. Geçmiş dönemde vatandaş, trafikten kaydığını sildirdiği aracı bir şekilde yeniden plaka takıp yollara çıkartmış ya da yedek parçacılara satmıştı. Hatta bazı araçlarda çifte teşvik bile uygulanmıştı. İşte bütün bunları dikkate alan ilgili kurumlar, bu sefer işi sıkı tutarak hurdaya çıkarılan aracın mutlaka dönüşüm merkezine teslim edilmesini şart koşacak. Sektör temsilcilerine göre yeni teşvik sistemi, eski aracın vergilerinin ya komple sıfırlanması ya da büyük bir kısmının affedilmesi şeklinde olacak. Ayrıca yeni araçta da bir miktar indirimin olacağı düşünülüyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) hazırladığı ''Otomotiv Ticaretinde Yol Haritası Talep Tahminleri 2012-2016'' adlı rapora göre teşvik miktarı 5 bin lira olduğunda yılda 120 bin adet civarı hurda araç sahibinin teşvikten yararlanacağı, bu da 10 yıllık süreçte 1 milyon ile 1.5 milyon adet aracın yenileneceği anlamına geliyor.


1 milyar dolarlık çeliğimiz olur
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar?daha?önce?yaptığı açıklamada, sağlanacak teşvikle eski araçların hurdaya ayrılması durumunda başka bir noktaya dikkat çekmişti. Milyonlarca aracın hurdaya ayrılması durumunda geri dönüşümün önemini vurgulayan Aybar, "Araçların her birinde yaklaşık 750 kilo sac, yani çelik var. Bu çeliğin hurdaya çıktığını ve çelik olarak endüstrimize kazandırıldığını düşünün. Dışarıdan ithal etmemiz gereken 1 milyar dolarlık hurdayı sağlamış oluyorsunuz" dedi.

Trafikten silinen araç piyasaya dönmemeli
Otomotiv Distribütörleri Derneği?Genel Koordinatörü Hayri Erce, Ömrünü Tamamlamış Araçlar (ÖTA) Tebliği'nin 2 yıldır çalıştırılamadığını savunarak, hurda teşvikinde araçların ÖTA merkezlerine teslim edilmesi ve geri dönüşümünün sağlanması gerektiğini ancak imha edilmeyip parçaları tamirhanelerde kullanıldığı?için?bunların?bir?şekilde?piyasaya?döndüğünü kaydetti.?4?otomobilden birinin 20?yaşın üzerinde olduğuna dikkat çeken Erce, eski araçların fazla yakıt tüketimi sebebiyle?yıllık?60 milyar?dolara?yakın?faturayla?cari?açığa?neden olduğunu söyledi.

PEUGEOT'DAN HIZLI ATAK
EFSANE 208 GTi 58 bin TL'ye geliyor

Peugeot 208'in unutulmayan versiyonu GTi, 200 HP'lik güçlü motoruyla haziran ayında Türkiye pazarına sunulacak.

Geçtiğimiz yıl yapılan lansmanından itibaren 300 bin adet üretim rakamına ulaşan ve şubat ayında 25 bin 600 adet sipariş ile rekor bir seviye elde eden Peugeot 208, GTi modeliyle de sportif B segmentine hızlı bir giriş yapıyor. 1 yılda 10 bin adet satış rakamı hedeflenen Peugeot 208 GTi, Türkiye pazarına haziran ayı başında 57 bin 900 TL'den başlayan fiyatlarla sunulacak. 1.6 THP 200 HP benzinli motora sahip olan 208 GTi, üzerinde yeniden çalışılan bir egzoz sistemi ile sesini duyuruyor. Kontak açıldığı andan itibaren, bütün devirlerde, kulakları mest eden karakteristik bir ses yayıyor. 0-100 km/s hızlanma?7?saniyenin?altında?gerçekleştiren otomobil, amortisör sertlik ayarı, sertleştirilmiş ön beşik gibi özellikleriyle dikkat çekiyor.

DACIA TİCARİDE BÜYÜYOR
Dokker'la pazarda 6 sıra birden atladı

Hafif ticari araç pazarında Dokker'la sıçrama yapan Dacia, 14'üncü sıradan 8'inci sıraya yükseldi.

Dacia markası, hafif ticari araç pazarında, Dokker'in pazara sunulması ile 14. sıradan 8. sıraya yükseldi. Toplam pazarda bir sıra yükselerek 9. sıraya yerleşen Dacia'nın iddialı SUV'u Duster da, segmentinde birinciliğe yükseldi. Kendi sınıfında her satılan 3 araçtan 1'i Duster oldu. Sandero ise 2012 yılında yüzde 6 olan segment payını 2013 ilk çeyreğinde yüzde 7.5'e yükseltti. Renault Grup markası olan Dacia, 2013'ün ilk çeyreğinde 6 bin 264 adet satış gerçekleştirdi. Bu satış performansı ile satış adetlerini yüzde 17.4 oranında arttırmış oldu.


Belçikalı WOLF Türkiye'de büyüyecek
Wolf Oil Corporation, Türkiye distribütörü Günay Otomotiv'le yaptığı verimli iş birliği sonucunda "Ambalajlı Madeni Yağ" segmentinde büyümeyi planlıyor. 1955'de Belçika'da kurulan ve yıllık 70 bin ton üretimi ile dünyanın en büyük madeni yağ üreticileri arasında yer alan Wolf Oil, iş birliği yaptığı Günay Otomotiv'le birlikte Türkiye'de "exclusive (seçkin) bazda" hizmet sunmayı hedefliyor. 
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.