Pedalın altındaki 'yumurta'yı kırmayın daha az tüketin

A -
A +
Akaryakıta peş peşe gelen zamlar araç kullanıcılarını ister istemez tasarruf yapmaya yönlendiriyor. Yakıt türü, şanzımanı ne olursa olsun, bilinçli araç kullanımında ciddi oranlarda yakıt tasarruffu yapmak mümkün. Tasarruflu araç kullanmayı anlatan en etkili cümle ise "Aracınızı gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullanın'  tavsiyesi. Ani gaza basıp seri hızlanmak yerine, gazın ucuna basarak yavaşça hızlanmak bile tek başına yüzde 20'ye yakın yakıt tasarrufu sağlıyor. Üstelik yeni model 'akıllı' otomatik şanzımanlar, sizden öğrendiği 'sakin kullanım karakteri'ne göre vites değiştirerek tasarruf sağlıyor. Yani siz seri kullanıyorsanız, otomatik şanzımanın beyni de yüksek devirlerde motoru çevirip vitesleri geç artırıyor. Yumuşak kullanırsanız da seri olarak bir üst vitese geçip düşük devirlerde daha az yaktırıyor. Bu kullanım tarzı hem otomatik hem de manuel vitesli araçlar için en etkili yöntem. Üstelik sizi stresten uzak tutması da yanınıza 'ekstra kâr' olarak kalıyor.
Portbagaj kullanımı rüzgâr direncini artırdığından yüzde 5-10 fazla yakmanıza sebep oluyor. Aynı şekilde bagajda taşınan gereksiz eşyalar da zarar hanenize yazıyor. Her 45 kg yakıt verimliliğinizi yüzde 1-2 düşürebilir. Lastik basıncınız 1psi bile az olsa, yakıt verimliliğiniz yüzde 3'e kadar azalıyor. Yakıt alımından sonra pompacının kapattığı kapağı kontrol etmenizde fayda var. Sıkı oturmamışsa paranız buharlaşabilir. Klima kullanımı yakıt tüketimini yüzde 10'a yakın artırabiliyor. Bunun yerine sadece havalandırmayla idare edilebilir. Camları açmak da tüketiminizi yaklaşık yüzde 3 oranında artırıyor. Zamanında değiştirilmeyen kirlenmiş hava filtresinin değiştirilmesi yüzde 10'a yakın tasarruf ve performans artışı sağlar. Buji değişimi ve enjektörlerin temizliği de tasarrufun olmazsa olmazlarının başında geliyor. Enjeksiyonlu araçlarda, yokuş aşağı vitesi boşa almak kesinlikle tasarruf sağlamıyor. Yokuşu vitesteyken inerseniz, 'cut-off' sistemi ihtiyaç olmadığı için silindirlere yakıt iletmeyi keser.

 
VOLVO'NUN İLK ELEKTRİKLİSİ: C30 
Hızlı şarjı arabaya taşıdı dolumu 1.5 saate çekti 

Sadece özel şarj istasyonlarında kurulu cihazı küçültüp araca monte eden Volvo, elektrikli otomobil sektöründe bir adım öne geçti. 

Volvo'nun Siemens'le geliştirdiği ilk elektrikli modeli C30 yollara çıkmaya hazır. 1.5 saatlik şarjla 164 km menzile sahip olan araç, 5.9 saniyede 70 km hıza erişiyor. Volvo'nun önümüzdeki dönemlerde geliştireceği elektrikli araç ürün gamının tamamına entegre edilebilecek Siemens motor, 120 beygirlik maksimum gücü ve 250 Nm'lik torka sahip. Araçtaki en önemli yenilik ise, 1.5 saatlik hızlı dolumu sağlayan 22 kW'lik şarj cihazının elektrikli otomobile monte edilebilecek kadar küçük olması. Dünyanın ilk yerleşik şarj cihazı, sayesinde, hızlı dolum için bu imkânı sunan bir istasyona gidilmesine gerek kalmıyor. Otomobil, sıradan tek fazlı 230V ev prizine bağlandığında ise 8-10 saatte şarj oluyor. 10 dakikalık hızlı şarjla 20 kilometre yol katedebilen Volvo C30, sağlamlığıyla tanınan markanın bütün güvenlik özelliklerini bünyesinde barındırıyor.


 
Dacia Duster, fiyat-performans açısından pazardaki iddialı SUV markalarından biri olarak öne çıkıyor. 


DÜNYA GENELİNDE EN ÇOK SATTIĞI MODEL OLDU 
Renault Grubu'nun lokomotifi; Duster 

Avrupa'daki kriz yüzünden yoğunlaştığı Avrasya pazarında %20 büyüyen Grup'un, dünya genelinde en çok sattığı model Duster oldu.
 
Küresel krizin etkilerinin sürdüğü Avrupa pazarının dışına odaklanan Renault Grubu, yeni ve ucuz modelleriyle büyümesini sürdürdü. Renault'un küreselleşmede öncü rolü üstlenen Duster, dünyada grubun en çok satılan modeli olurken, Yeni Clio ve Yeni Sandero da satışlara olumlu etki yapan modellerin başında geldi. Krizin etkisiyle dünya otomobil pazarı sadece yüzde 0.7 arttı. Avrupa pazarındaki satışlar ise yılın ilk üç ayında yüzde 4.7 azalarak 608 bin 455 adet oldu. Bu olumsuz çerçevede Avrasya, Amerika ve Asya-Pasifik bölgelerine yoğunlaşan Renault Grubu, sadece Avrasya Bölgesinde satışlarını yüzde 20.8 artırdı. Grubun en büyük ikinci pazarı olan Rusya'da, Renault Lada'nın arkasından ülkenin ikinci markası oldu. Yeni Clio Fransa'da pazarın en çok satılan modeli olurken, Yeni Sandero 70 bin sipariş ile iyi bir başlangıç yaptı. 2013 ilk üç aylık döneminde, Grubun cirosu yüzde 11.8  azalarak 8 milyar 265 milyon euro oldu.

 
Opel Astra ailesine Business üye geldi
Sedan segmentinin beğenilen modellerinden olan Yeni Opel Astra Sedan'a yeni bir donanım seviyesi olan Business eklendi. Business modeli benzinli 1.6 lt 115 HP manuel ve otomatik şanzıman ile, dizel 1.3 lt 95 HP ise sadece manuel şanzıman ile satışa sunuluyor. Aracın benzinli sedan modeli 44 bin 490, dizel versiyonu ise 56 bin 490 liralık etikete sahip. Astra HB modellerinde ise kampanya devam ediyor. Sürüşe Duyarlı Ön Farlar (AFL+) ve Kör Nokta Uyarı Sistemi gibi özelliklere sahip Astra HB Classic Essentia 34 bin 511 Enjoy Plus ise 39 bin 811 liradan başlıyor. Opel'in bu ay pazara sunduğu yeni modeli Adam'ın lansman fiyatları ise 39 bin ila 42 bin TL'den başlıyor.


SAHİBİNDEN.COM'UN ARAŞTIRMASINA GÖRE
İkinci elin en hızlı markası; Hyundai
E-ticaret sitesi sahibinden.com'un hazırladığı çalışmaya göre, ikinci el pazarında en çok Renault, en hızlı da Hyundai satıldı. Yılın ilk 3 ayını kapsayan sonuçlara göre, her 23 saniyede 1, saatte 160 ve günde 3 bin 859 adet vasıta satıldı veya kiralandı. İlan giriş tarihinden bağımsız olarak en çok satılan marka 34 bin 300 adet ile Renault oldu. Renault'yu sırasıyla Fiat, Opel ve Volkswagen takip etti. Hyundai ise ortalama 7 gün ile en hızlı satışı gerçekleşen otomobil markası oldu. En çok satılan model ise ortalama 28 bin 500 TL ile Ford Focus oldu. Focus'u, 23 bin 500 TL ile Megane, 24 bin 500 TL ile Astra ve 23 bin 100 TL ile Corolla izledi. 2011, 2010 ve 2004 modellerin ağırlıklı olduğu satışlarda, beyaz renk, manuel vites, benzin ve LPG'li sedanlar tercih edildi.


ISUZU'YA AVRUPA'DAN ÖDÜL 
D-Max, İngiltere'de yılın pick-up'ı seçildi
Geçtiğimiz yıl lansmanı yapılan ve kısa sürede satış rekoru kıran Isuzu D-Max, İngiltere'deki 'VansA2Z.com' isimli haber portalında yapılan halk oylamasıyla "Yılın Pick-up'ı"seçilirken, Almanya'da da 4x4 ithal araç kategorisinde büyük farkla birinci oldu. Isuzu D-Max, 2012 yılı sonunda yapılan lansmanın hemen ardından Romanya ve Macaristan'da da "Yılın Pick-up'ı" seçilmişti. 2002'den beri dünya genelinde 2 milyonun üzerinde satışı yapılan D-Max,4x2 ve 4x4 seçenekleri, otomatik şanzımanı, deri koltukları ve V-Cross paketi ile kullanıcıların dikkatini çekiyor.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.