Hassas dengeler

A -
A +

TAV, Atatürk Havalimanı'na yaklaşık 500 milyon dolarlık bir yatırım yaptı. Üç bine yakın doğrudan, on binlerce de dolaylı istihdam sağladı. Dış hatlar terminali yıllık 20 milyon yolcuya hizmet verecek hale getirildi. Dünyada, sayılı terminaller arasında yerini alan Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali inşaat teknolojisi, modern mimari tasarımı, kullanım kolaylığı ve iç mekan zenginliği ile, yapımcısı TAV için de uluslararası boyutta çok önemli bir 'referans' kaynağı oldu. TAV, İran ve Mısır'a olduğu gibi ihraç ettiği teknoloji, müteahhitlik-işletmecilik hizmetleri ile ülkemize milyarlarca dolar gelir akıtacak müessese haline dönüştü. Yap-işlet-devret modeli ile başlayan bu gelişme devlet-özel sektör arasında kurulan hassas bir dengenin sonucudur. Bu denge bozulmamalıdır. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım kara yollarındaki dengesiz ve sağlıksız gelişmeyi, her yıl onbinlerce vatandaşımızın hayatını kaybettiği trafik felaketlerini ve Türkiye'nin ulaşımda Avrupa Birliği normlarını yakalaması için sezon başında 'Yeni Trafik Kanunu' çalışmasını meclisten geçirerek yürürlüğe koydu. Hava ve deniz yollarındaki gelişmeye paralel demir yolları da hızlandırılmış programa alınarak revize edilmek istendi. Hakikaten başdöndürücü bir tempoda, çok kısa sürede meydana gelen bu gelişmeler maalesef biraz sancı üretti. Yapılan çalışmanın sathı maili biraz geniş kapsamlı tutulduğu için 'virüs' niteliğindeki birtakım ağır taşlar da yerinden oynatıldı. Devlet kontrolünden ve kaliteden yoksun, çıkar çevrelerine angaje olmuş temelsiz birtakım kap-kaç işleticilerin herhalde rahatı bozuldu. Rahatı bozulanların boş durmayacağı gün gibi aşikar. Demek ki çalışmalar daha kapsamlı olmalı. Örneğin, demir yolları, hava yolları, kara yolları revize edilirken bir yandan da bunu sabote edebilecek muhtemel unsurlar üzerinde durulmalı. Bugünkü siyasal iktidar bu güçlü hislerin sonucudur. Bunun da bilincindedir. Siyasal iktidar virüsü farketmiştir. Virüsün neleri nasıl kemirdiğini, hangi hedeflere yöneldiğini görmüştür. Bunun önünü kesmek durumundadır. Acelesi de bundandır. Acele etmesinin diğer önemli sebebi de yeterli ve etkili gücünün bulunmasıdır. Bu güç milletin siyasal iktidara yüklediği sorumlulukla doğru orantılıdır. Şimdi, bütün unsurları ile manzara ortaya çıkmıştır. Bu manzara bizim gittiğimiz yer ve yaşamak istediğimiz noktadır. Hangi görüş ve kişiler siyasal iktidarda olursa olsun, gelecekte de kimler bu görevi üstlenirse üstlensin milletçe önümüze çıkan bu manzarayı karartacak unsurlara fırsat vermemeliyiz. Alternatif VIP: PRİMECLASS Atatürk Havalimanı'nda TAV'dan 'kişiye özel hizmet paketi Primeclass' yolcu memnuniyetini hedef alan uygulaması ile büyük ilgi topluyor. Alanında uzman, özel asistanlar tarafından verilen hizmet, havaalanına transferden uçağın kapısına kadar sürüyor. Ek tesislerin hizmete girmesi ile yılda 20 milyon yolcu kapasitesine ulaşan Atatürk Havalimanını günde 30 binin üzerinde yolcu kullanıyor. Artan yolcu trafiğine paralel projeler geliştiren TAV, iki yıl önce uygulamaya koyduğu 'Primeclass' sistemi ile isteyen yolcuları terminale giriş, x-ray, check-in, pasaport ve alış veriş kuyruklarından kurtarıyor. Dış hatlar gidiş katında bulunan donanımlı CIP salonunda ağırladığı yolcular için extra hizmet paketleri de sunan TAV bilet, otel, araç, sağlık, sigorta, kişisel bakım, konferans ve tur gibi hem kişisel hem de kurumsal hizmetler veriyor. Hizmet için herhangi bir sınırlama bulunmuyor. Dileyen yolcu dilediği noktada hizmeti talep edebiliyor. Kapıdan uçağa... Primeclass'ın ne olduğunu, neler yaptığını ve hedeflerini Primeclass CIP Servis İşletme Müdürü Sevda Kaya bize anlattı: Dış hatlar işletmecisi TAV 2002 senesinde prestij amaçlı olarak bu hizmeti kurdu. Daha sonra yolcu ihtiyacına yönelik olarak bu geliştirildi. Şu anda da kişiye özel ve kurumsal bazda 'standart' ve 'extra' olmak üzere iki servis paketimiz var. Primeclass, kişiyi evinden veya iş yerinden özel şoförle alıp uçağın kapısına kadar götürdüğümüz bir hizmet. Kapıdan özel şoförle aldığımız yolcu alana geldiğinde hostes asistanlığında karşılanır, özel 'x-ray'den geçirilir. Check-ini yaptırılır. Yolcu arzu ederse pasaport kontrolünden geçer. Pasaport kontrolünden sonra, dutyfree de alışveriş yapmak istiyorsa el bagajları porter tarafından taşınır. Daha sonra çok özel donanımlı CIP salonunda gürültü kirliliğinden, stresten, uçuş takipçiliğinden uzak, rahat bir şekilde dinlenir... İsterse, bussinesscorner da çalışmasına devam eder. Arzu ederse internete girer. Duş yapabilir. Özel servis elemanları tarafından ikramını alır... Uçağı takip edilir ve mini golf aracımızla uçağına kadar götürülür. Gelen yolcu için de aynı uygulama yapılır. Eğitimli eleman Ayrıca, yolcularımızın beklentilerine, taleplerine yönelik extra hizmetlerimiz var. Mesela; bir toplantı yapmak isterse bu ihtiyacını karşılayacak konferans salonu tahsisi, özel çiçek servisi gibi... Bunlar tamamen ayrıcalıklı, butik bir hizmet türü oluyor. Bunu günden güne geliştirerek, vazgeçilmez bir hizmet türü olarak yolcularımızın bizi devamlı tercih etmelerini sağlamak amacındayız. Havaalanı ve seyahati düşündüğü anda yolcunun ilk aklına gelen Primeclass olmalı. Yolcu havaalanına geldiği anda ne yapacağını, nereye gideceğini, nasıl olacağını hiç düşünmeden, kendisini Primeclass ekibine teslim edecek ve rahatına bakacak. Aklına takılan her konuda asistanlarımızdan istediği bilgileri alabilecek. Ekibimiz her türlü eğitimi almış elemanlardan oluşmaktadır. Yolcu adına her türlü iş akıcılığı özel ekip tarafından sağlanır. 70 kişi kapasiteli salon Statümüz özel olduğu için sadece salon hizmeti de verebiliyoruz. Kurumsal bazda ve kişiye özel hizmet paketlerimiz var. Kişiye özel hizmette 48 saat önce bize rezervasyon yapılmalı. Mevcut salonumuz günde 70 kişiye hizmet verebilecek kapasitededir. Artı talep olursa ek hizmet birimleri ile irtibat kurarak talep edilen hizmeti mutlak surette sağlarız. Özellikle yurt dışından yatırımcı, müteşebbis, sanatçı vesaire gibi Türkiye'den görüşeceği firmalara gelen yolcular için uygulama gerçek bir turizm, kültür ve imaj hizmetine dönüşüyor. Ünlüler geçidi... Primeclass'ı tercih edenler arasında daha çok ünlüler göze çarpıyor. Basketbolumuzun 12 dev adamı ile Atina Olimpiyatlarında atletizmde bizi temsil edecek olan Elvan, bunlardan birkaçı... Bir yolcunun günlüğü İşte Primeclass yolcusunun havaalanındaki bir günlüğü... * Prime karşılama: Giden veya gelen yolcular terminal kapısında hostes tarafından karşılanırken, bagajları taşınır. * Prime x-ray: Sıra beklemeden özel 'X-ray'dan geçer, check-in ve pasaport işlemleri hostes asistanlığında yapar. * Main Duty Free: Alış verişlerde el bagajları porter tarafından taşınır. Alış veriş sonrası özel kasada sıra beklemeden ödeme kolaylığı sağlanır. * Prime Lounge: Yolcu, özel olarak tasarlanmış, konforun, kalitenin ön planda tutulduğu "primeclass" CIP salonunda kalabalıktan, gürültü kirliliğinden, uçuş stresinden uzaklaşıp sakin bir ortamda dinlenebilir. Salonun Business Corner köşesinde çalışmalarına devam edebilir. İnternette gezinebilir. TV izleyebilir ve istediği ikramı alabilir. Yolcunun uçuş programı özel olarak takip edilir. "Primeclass" yolcu günün yorgunluğuna eklenmiş bir uçuşun başlangıcında rahatlamak isterse kişiye özel hazırlanmış banyo kitiyle duş alabilir. * Prime köprü taksi: Uçuş vakti geldiğinde hostesler ve porter asistanlığında mini golf aracıyla uçağına götürülür ve uçak kapısına kadar kendisine eşlik edilir. 'Prime extra' farkı Primeclass uygulamalarından biri olan Prime extra çok yönlü hizmet seçenekleriyle, seyahatler esnasında zaman kaybını önler ve uygun şartlarda özel çözümler üretir. İşte binbir çeşit hizmet; * Bilet: Yolcunun talebi doğrultusunda, rezervasyon, bilet temini ve adrese teslim işlemleri yapılır. * Otel: Dünya çapında iletişim ağıyla, tüm otellerde, tercihe uygun rezervasyon yapılır. * Araç: Konforlu, özel şoförlü prime aracı ile şehir-havalimanı-şehir transferleri veya uzun yolculuklarda özel araç kiralama imkanı ile ulaşım taleplerine çözüm üretir. * Apron: Özel uçağı ile seyahat edecek yolcular için terminal-apron-terminal arasında transfer işi gerçekleştirilir. * Hava taksi: Beklenmedik, ani gelişen durumlarda yolcunun hava taksi talebi için çözüm üretir. Uçak kiralar ve servise hazır hale getirir. * Sağlık: Konukların herhangi bir sağlık probleminde acilen ilk yardımına koşar; gereken durumlarda hastaneye ulaştırır. * Sigorta: Seyahat Sigortası'na mı ihtiyaç duyuldu? Primeclass talep eden yolcu için poliçe düzenler. * Konferans: Yurtdışı seyahatlerinin öncesinde veya sonrasında havalimanında konferans veya ikili görüşme ortamı sağlar. * Çiçek: Yolculuğu esnasında yolcu tarafından talep edilen çiçek ve benzeri hediye temin edilir ve istenilen adrese teslimi yapılır. * Kuru Temizleme: Uçuş öncesi kıyafetlerde istenmeden meydana gelebilecek lekelenmeler gibi özel durumlarda çok hızlı kuru temizleme işi yaptırılarak yolcunun ihtiyacı giderilir. * Masaj: Uçuş saatinden çok önce havalimanına gelen yolcular için kişisel bakım veya masaj yaptırılarak yolcunun rahatlaması sağlanır. * Tur ve gezi: Prime extra yurt dışından gelen misafirler için istenirse özel İstanbul tur programı hazırlar ve hizmeti yerine getirir.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.