Turizmin 'Almancası'

A -
A +

Alman Turizm Merkezi DZT her yıl için farklı hedeflere odaklı tanıtım politikası geliştirdi. 2010 yılına kadar ülkenin farklı merkezlerinde farklı mega trendlerle tanıtım hamlesi başlatan Alman Turizm Merkezi'nin bu planlaması global turizm anlayışına da etki edecek. Türkiye'den gelen turist sayısını artırmak amacıyla İstanbul'a gelen DZT Türkiye Danışmanı Knut Haenschke "Almanya'nın Tanıtımında Yeni Mega Trendler" hakkında bilgi verdi. BTM Genel Müdürü Hanns Peter Nerger ise Almanya'nın büyüleyici başkenti Berlin'e yönelik yürütülen pazarlama ve tanıtım çalışmaları konusunda bilgiler aktararak her yıl en az 600 bin Türk ziyaretçi beklediklerini söyledi. Knut Haenschke yaptığı açıklamada şu noktalara dikkat çekti: - Tanıtım faaliyetleri 'kültür ve sağlık' etrafında şekillenecek. - Bu konular DZT'nin şehir ve eğlence turizmi ile dinlenme turizmi ürün paketlerine temel olacak. Bu ürün paketleri tanıtım faaliyetleri çerçevesinde ele alınarak belirli konulara odaklı 'tema yılları' düzenlenecek. - Almanya'nın '2007 Yılının Sanat ve Kültür Ülkesi' olarak ilan edilmesinin ardından bu ülkede bulunan 6 binin üzerinde müze, sergiler, tiyatro, müzik ve UNESCO Dünya Mirası Listesinde yer alan 32 adet 'görülmeye değer' yerler ve anıtlar tanıtılacak. - 2008 yılında romantik temalı konular işlenerek turistlere Almanya'nın sarayları, parkları gezdirilecek. Tarihi mekanlarda tertiplenecek konserlerle turistlerin hayal dünyalarına zenginlik katılacak. - Almanlar 2009 yılında ise 'Bölgeler ve Şehirler Ülkesi Almanya' temalı tanıtımı programlarında yoğunlaşacak. 2010 yılında Almanya'ya gidecek turistler ise DZT'nin yönlendirmesi ile 'Almanya'nın Kültür Şehirleri'ni farklı etkinlikler ve promosyonlarla tanıma imkanı bulacaklar. 'Duvarsız 20 Yıl' DZT'nin temalı yıllarına ek olarak büyük organizasyonlar ve jübile etkinlikleri de düzenlenerek cazibe artırılıyor. 2008 yılında '850 Yıl Münih' ve 'Almanların Damak Zevki' konuları ön plana çıkartılırken 2009 yılında 'Duvarsız 20 Yıl' tarihi olayı çeşitli organizasyonlarla turizm gündeminde işlenecek. Knut beklentilerini ise şöyle açıkladı: "2015'te 60 milyon konaklama, Türkiye'den de 600 bin konaklama... Bu çok büyük hedef değil bizim için. Bizim hep güneşli olan sahilimiz yok. Almanya uzun süreli tatil yapılacak ülke değil. Kısa seyahatler için cazip bir memleket. Türkiye'ye tatile gelen vatandaşlarımızdan herhangi bir şikayet almadık. Alman turistlerle Rus turistler arasında bir uyum olmadığını duydum. Anlaşamıyolar galiba, hatta otel değiştirme filan da olduğunu duymuştum bu yüzden. Daha iyi olması için birçok şey yapmalıyız. İlişkilerimizi daha da geliştirebiliriz, geliştirmeliyiz. Örneğin Antalya'ya milyonlarca turist geliyor ama onlar örneğin Berlin'deki komşularını tanımıyorlar." Vize probleminin adresi siyasiler DZT Türkiye Bölüm Başkanı Knut Haenschke, Türklerin özellikle vize konusunda sıkıntı yaşadığını bildiklerini belirtti. Haenschke, "Problemi biliyoruz. Şansolyemiz nezdinde, Başkanımızın Erdoğan'la yaptığı görüşme neticesinde bir kolaylaştırmaya gidileceği konuşulmuştu. Olayın siyasal boyutuna fazla müdahale edemeyiz ama turizm açısından bakıldığında problemlerin halledilmesi elbette iyi olur. Her türlü kısıtlama turizmin gelişmesine balta vuruyor. Her türlü engeller ve zorluklar bizim istemediğimiz şeylerdir" dedi. > THY- Münih seferleri başladı Lufthansa ve Türk Hava Yolları'nın İstanbul- Münih ortak uçuş seferleri başladı. Lufthansa ve THY'nin yolcuları için daha fazla sefer sayısı, daha fazla varış noktası ve Frankfurt, Münih, İstanbul, Ankara merkezlerinde daha iyi bağlantı imkanı sağlayan iş birliğinin ikinci aşaması, Münih- İstanbul (Lufthansa ve THY uçuşları), Münih - Ankara (Lufthansa) ve Münih - İzmir (Lufthansa) codeshare seferlerini kapsıyor. Mart ayı sonu itibariyle başlatılan Frankfurt merkezli ortak uçuş seferleri başarıyla devam ediyor. Her iki havayolu şirketinin özel yolcu programlarına dahil yolcuları yaz döneminden itibaren Lufthansa ve THY seferlerinde mil toplayabilecek ve bu milleri her iki havayolunda kullanabilecek. Böylece Miles & More ile Miles&Smiles üyeleri, daha geniş bir uçuş yelpazesinin sağlayacağı avantajlardan yararlanacak. > Dalaman turizm sezonuna merhaba dedi Türkiye'nin yolcu sayısı bakımından 3. büyük terminali olan ATM Dalaman Dış Hatlar Terminali, sezonun ilk turist kafilesini karşıladı. Yeni turizm sezonunu açan Öger Tours ve ATT'nin Almanya'dan Dalaman'a getirdiği 140 kişilik ilk turist kafilesini, 32 kişilik folklör ve 5 kişilik animasyon ekibi çiçeklerle ve özel gösterilerle karşıladı. Ayrıca kafilede bulunan ve Dalaman Dış Hatlar Terminali'ne adım atan ilk 12 yolcu, birinci sınıf tatil köyünde konaklama, bölgede gezi ve Almanya- Türkiye gidiş dönüş uçak bileti kazandı. ATM Genel Müdürü Hamdi Güvenç, "Terminaller, turistlerin ziyaret ettikleri ülke hakkında ilk ve son intiba edindikleri yerlerdir. Bu bilinçle, Öger Tours ve ATT'nin yerel temsilcisi olan Yeşil Dalyan'ın da desteği ile ATM yönetimi olarak Dalaman'a bu sezon gelen ilk turist kafilesini gösterilerle karşıladık. Terminale adım atan ilk 12 kişiye de ücretsiz konaklama, gezi ve uçak bileti hediye ettik. Bunu mutlaka herkese anlatacakları güzel bir anı olarak ülkelerine götüreceklerdir. Sezon boyunca tüm yabancı kafilelere Türk misafirperverliğini göstermeye devam edeceğiz" dedi. Sezon boyunca ülkemizin ve bölgenin güzelliklerini çeşitli organizasyonlarla tanıtacaklarını ifade eden Hamdi Güvenç, bu yıl turizmde daha büyük beklentilerin olduğuna dikkat çekerek, "2007 turizm sezonu için hazırlıklarımızı tamamladık. Terminal yönetimi olarak, konuklarımızın ülkemize girişlerinde ve ülkelerine dönüşlerinden önce en iyi şekilde ağırlanmalarını sağlamak bizim görevimiz. Onları güzel anılarla ülkelerine uğurlamak için tüm kadrolarımızla hazırız" diye konuştu.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.