Vardiya molası!

A -
A +

Türk Hava Yolları'nın TK 1590 sefer sayılı uçağı saat 18.00'de Frankfurt'tan, TK 1828'i 17.35'te Paris'ten ve TK 1992 sefer sayılı uçağıda 16.30'da Londra'dan kalkarak saat 22.00-22.15 arasında İstanbul Atatürk Havalimanı'na inmektedirler. Tarife saatleri yereldir. İstanbul'la Paris ve Frankfurt arasında 1, Londra arasında 2 saat zaman farkı var. THY'de çalışma saatleri 07.00-15.00, 15.00-23.00 ve 23.00-07.00 arasında üç vardiyadır. Yukarda sözü edilen uçuşlarla İstanbul'a gelen THY yolcuları vardiya değişikliği saatine denk geldiği için bagajlarını yaklaşık 1 saat daha geç almaktadırlar.Yolculardan Trabzon, Malatya, Ankara, Antalya gibi hatlara uçuş yapacak olanlar ya uçağı kaçırmakta, ya da şirket transit yolcuları için uçağı bekletmektedir. Geç gelen bagajlar yüzünden yolcularla THY'nin yer personeli arasında zaman zaman ciddi tartışmalar yaşanmakta ve meydana gelen gürültüden de o anda çevrede bulunan yerli yabancı insanlar hem rahatsızlık hem de tedirginlik duymaktadırlar. ... Atatürk Havalimanı, dış hatlar yolcu geliş salonu Herhangi bir gün... Saat 22.30-24.00 arası... Pasaport kontrolünden geçen Malatyalı Remzi Dayı sağ elinde tesbihi, başında beresi, topuklarına bastığı papuçlarını sürükleyerek bantlara doğru ilerliyor. Orta yaşı geçkin iri ve göbekli bedenini sağa sola sallarken onun birşeyler arandığını farkeden bagaj taşıyıcıları şefi Remzi Dayı'nın yanına sokuluyor. 'Hoşgeldin amca.Yardım mı istiyorsun?" 'Ha evet, yedi sekiz parça bavulumuz var. Onları bi aldıracam' 'Alalım biz dayı. Koş Recep, büyük arabalardan bir tane al da gel!' Malatyalı Remzi Dayı, yanında yerel kıyafeti ile yürüyen eşine ve cıvıl cıvıl sekerek sağa sola koşuşturan çocuklara döner, 'Bak hanım. Hemen yardıma geldiler. Çabuk çıkalım da uçağı kaçırmayalım.' Çabuk çıkacaklar Uçağı kaçırmayacaklar. THY ile Frankfurt'tan İstanbul'a gelen gurbetçimiz Remzi amca heybeti ile vızır vızır dönen 7 No'lu bagaj tahliye bantının etrafında banta uygun adım kafasını sağa sola sallayarak dönmektedir. Yarım saati geçmiştir ama bavullardan halaa ses seda yok. Bir saatine bakar, bir elindeki Malatya biletine. Bir bantlara bakar bir de etrafta görmeyi umduğu görevlilere. Yok! Görevli de yok, bagajlar da! Remzi Dayı'ya yardımcı olmaya çalışan birisi az ilerdeki THY yer hostesini işaret ederek bakın! der, "orada bir görevli var, size yardımcı olabilir" Remzi Dayı "eehhh!" diyerek elini "O mu!?" geçiniz dercesine sallar. Fakat o görevli tam karşısından gelmektedir. Göz göze gelirler. Kızcağız, narin bedeni, kızarmış yüzü ve tedirgin hareketleri ile hem Remzi Dayı'yı savuşturmaya çalışır hem de bir yandan seslenir, "Malatya yolcusu, Trabzon yolcusu var mı. Telaşlanmayın, uçaklarımız sizi bekleyecekler!" Oysa öğrenildi ki Remzi Dayı daha önce o kızcağıza sataşmış. "Nerde bizim bavullar!" diye kızcağızın omuzuna vurmuş. Onun da canı yanmış. Ağlamış, ama görevi var. Öfkesini, acısını yenmiş, titrek sesle yolculara sesleniyor. "Telaşlanmayın. Uçaklarımız sizi bekliyor, bavullarınızı alacaksınız, gideceğiniz yere gideceksiniz" Bilmiyorum ki, ne desek. Yolcu da haklı ama, kızcağızın suçu ne? Atatürk Havalimanı'nın yeni sahibi kolları sıvadı Atatürk Havalimanı'nın dış ve iç hatlar işletmesini 15.5 yıllığına 3 milyar dolarlık bir bedelle kiralayan TAV hizmete başladı 1 > TAV'ın yapacağı revizyonla iç hatların genel görüntüsü dış hatların görünümüne uyumlu hale gelecek. 2 > İki terminal arasındaki yolcu ve bagaj transferini otomasyona bağlayacak sistem kurulacak. 3 > İç hat gidiş hizmetinde kullanılan CIP salonu 'Özel VIP' statüsüne sokularak iç ve dış hat yolcularına açılacak. Havalimanı terminal inşatında dünya markası olan Tepe-Akfen Konsorsiyumu (TAV) Atatürk Havalimanı İç-Dış Hat ve Katlı Otopark İhalesi'ni aldıktan sonra kolları sıvayarak hummalı bir çalışmaya girişti. TAV sektörle ilk buluşmasını bundan beş sene önce yap-işlet-devret modeli ile aldığı ihale sonucu gerçekleştirdi. O ihale ile şimdiki dış hatlar terminalinin yapımını ve 4 yıl süre ile işletmesini üstlenen TAV, aradan geçen zaman zarfında hem konsorsiyumunun hem de ülkemizin yüz akı olmayı başardı. TAV, Atatürk Havalimanı'nı Avrupa'da ilk, dünyada ilkler arasına sokmayı başardı. İç hatların revizyonu ve dış hatlara ilave tesislerin yapımı ile yatırımını 500 milyon dolara yükseltip, işletme süresini de 3 Temmuz 2005 yılına kadar uzatan TAV, bu tarihten sonraki 'işletme sahipliğine de' en iyi aday olarak müracaat etti. Şeffaf bir yarışma sonrası 'yeterlilik diplomasını' ibraz ederek görevi üstlenen TAV bundan böyle hem içerde hem dışarda hızla büyümesini sağlayacak yeni yeni projelere uzanacak. Kullanıcılarda kriter aranacak Atatürk Havalimanı'nda daha önce VIP (Very Important Person-Çok önemli kişi) salonu olarak kullanılan mekan bundan bir süre önce revize edilerek THY'nin özel iç hat yolcuları için CIP (Commercial Important Person-Ticari vasıflı çok önemli kişi) salonu haline getirilmişti. Halen bu amaçla kullanılan CIP salonu kısa bir süre sonra özel statülü ve donanımlı VIP salonu haline getirilecek. TAV tarafından yürütülen yoğun çalışmada bu gaye için planlanan salonun resmi VIP salonunu aratmayacak özelliklerde yapılması düşünülüyor. Salonun PrimaClass özelliklerde ve ücretli olarak kullandırılacağı, kapasite elverişliliği için kullanıcılarda birtakım kriterlerin aranacağı belirtiliyor. Özel VIP Salonu'nda sigara içilen-içilmeyen bölümlerin yanı sıra zengin ikram çeşitleri, internet, çalışma köşesi ve duş imkânı da bulunacak. Özel VIP salonu talebin bölünmesi sebebiyle mevcut VIP'in de rahatlamasını sağlayacak.Yaklaşık 700 metrekarelik bir zemin üzerine kurulu şuanki CIP salonundan halen aynı anda 150 yolcu yararlanabilirken bu sayının VIP statüsünde biraz daha aşağıda olabileceği sanılıyor. İç ve dış hatlar entegre olacak TAV'ın 15.5 yıl süreyle işletmesini yapacağı Atatürk Havalimanı iç ve dış hat terminallerinin yeni yüzü adeta yepyeni bir dünya olacak. Hizmet akışı bakımından birbirine entegre edilecek dış ve iç hat terminalleri yolcular açısından da büyük rahatlık sağlayacak. Transit yolcu ve bagaj transferleri şirket ofislerine ve uçak seferlerine uyumlaştırılmış otomasyonla daha hızlı ve güvenli bir şekilde yerine getirilirken havalimanı güvenliği açısından da kontrol kolaylığı sağlayacak. Fiili işletme devrini 3 Temmuz'da alacak olan TAV iç hatlarda halen ticari faaliyeti olan firma sahipleri ile de görüşecek. DHMİ ile yapılan sözleşme uyarınca ticari faaliyetini kira süresinin sonuna kadar sürdürmek isteyen işletmelerin durumu henüz açıklığa kavuşmadı. TAV, revizyon için önümüzdeki aylarda iç hatları geçici bir süre hava trafiğine kapatacak. Bu zaman zarfında iç hat yolcuları dış hatlar terminalinde oluşturulacak özel hattan iç hat hizmeti alacaklar. Çalışmaların sona ermesi ile iç hatlar için işletme ayrıntıları planlanacak. Kısa bir süre sonra da birbirine uyumlu, modern, ferah ve yeni çehresi ile Atatürk Havalimanı dış hatlar ve iç hatlar terminali Türk sivil havacılığının gururu olarak hizmete devam edecek. Boeing'den "sosyal sorumluluk" örneği Uzay ve havacılık şirketi Boeing, Türkiye'deki sosyal sorumluluk projelerine devam ediyor. Kuruluşundan bu yana Uzay Kampı Türkiye'nin sponsorları arasında yer alan Boeing'in burs verdiği 10 öğrenci, yaz programını başarıyla bitirerek "mezun oldu". Mezuniyet töreninde konuşan Boeing'in Türkiye Başkanı Greg Pepin, "Boeing olarak gençlerimizin ufuklarını açacak etkinlikleri desteklemeyi görev biliyoruz. Uzay Kampı Türkiye'de eğitim alan çocuklarımızın çevrelerindeki olaylara çok daha geniş bir çerçeveden bakıyor olması bizi mutlu ediyor. Türkiye'deki mevcudiyetimizin sadece ticari faaliyetlerle sınırlı kalmaması, eğitim, sağlık, tarih ve sanata verdiğimiz destek, Türkiye'ye inancımızın bir göstergesidir"dedi. Eğitim aldılar Ankara Yeşilkent İlköğretim Okulu, Ankara Dumlupınar İlköğretim Okulu, Bolu İnkilap İlköğretim Okulu, Düzce Aziziye İlköğretim Okulu ve Düzce Beyköy İlköğretim Okulu'ndan Boeing'in sağladığı bursla gelen öğrenciler Uzay Kampı'nda hem eğitici hem de eğlenceli zaman geçirdi. Bolu İnkilap İlköğretim Okulu Müdür Yardımcısı Recai Şenlik "Boeing'in öğrencilerimize sağladığı burstan dolayı büyük memnuniyet duyuyoruz. Kampa katılan öğrencilerin uzay bilimleri ve teknolojileri konularında eğitim görmesi onların gelecekleri için çok büyük önem taşıyor"dedi. İzmir- Ege Serbest Bölgesi'nde kurulu Uzay KampıTürkiye'nin programına katılan gençler, kamp boyunca uzay bilimleri, teknolojileri ve takım çalışması konularında uygulamalı eğitim aldı. SkyMate'e büyük ilgi Vestel savunma departmanı tarafından geliştirilen simülasyon yazılımı SkyMate pilotlar tarafından büyük ilgi görüyor. İlk kez ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi'ndeki fuarda sergilenen yazılım jet pilotlarının eğitiminde kullanılabilecek. Vestel Savunma Sanayi A.Ş. tarafından geliştirilen ve sahip olduğu özellikler sebebiyle halen F 16 uçağı pilotlarının eğitiminde kullanılan simülasyondan daha da ileri düzeyde bulunan SkyMate savunma sanayi çevrelerinin büyük takdirini kazandı. Kuruluşundan bugüne kadar önemli başarılara imza atan Vestel Savunma Sanayi A.Ş.'nin Genel Müdürü ve Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Üyesi Cengiz Ultav SkyMate'le ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Türk Silahlı Kuvvetleri'nin ileri teknoloji ürünlerini Türkiye'den Türk şirketlerinden tedarik etme tercihini dikkate alarak bu alanda yatırım yapma kararı vermiştik. Savunma sanayiini ileri teknolojiye geçiş konusunda taşıyıcı olarak görüyoruz. Vestel'in, yazılım ve donanım üretme seviyesi ile, TSK'nın ihtiyaçlarını en modern ve mevcut dünya teknolojik seviyesine denk bir şekilde karşılayabileceğini düşünüyoruz. SkyMate, dünyada mevcut benzer yazılımlardan çok daha hızlı ve gelişmiş bir ürün olmasının yanı sıra sivil uygulamalara adaptasyon kolaylığı açısından da dünya sivil havacılık endüstrisine hizmet sağlayabilecek yetenektedir."

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.