Doktorum sırtımda

A -
A +
Dijital giysiler bedenimizi koruduğu gibi rapor da verebiliyor. Tahlil yapıyor ve doktora biz gitmeden teşhis koyma imkânı veriyor.

Türkiye seçim sath-ı mailine girdi. İstesek de istemesek de "HDP barajı aşar mı", "Başkanlık sistemi gelecek mi", "MHP yüzde 20'yi bulur mu" ya da "Vaatler iyi de kaynak var mı" muhabbet havuzuna giriyor ve ıslanıyoruz.

Gelin sizi kuru, günlük güneşlik, keyifli bir bahar ortamına götüreyim. Dijital giysilerden bahsedeyim size. Giyilebilir teknolojiler dünyada hızla yayılıyor. Pazar 2014 yılında 6 milyar dolarlık bir büyüklüğe erişti. 2018 yılında 22 milyar dolarlık bir büyüklüğe erişeceği tahmin ediliyor.

Akıllı saatten gözlüklere, çiplerle donatılmış kıyafetlerden akıllı yüzüklere kadar çok zengin bir dünya sunuyor bu giyilebilir teknoloji. Önümüzdeki yıllarda doktora giden çocuk sayısının yüzde 90 azalacağı söyleniyor mesela. Çocuk bezine yerleştirilen bir çip sayesinde doktor idrar tahlilini önünde buluyor ve ona göre teşhis koyuyor çünkü.

Türkiye giyilebilir teknoloji dünyasına yeni adım attı. İlk adımlardan birisi de dijital altyapısı güçlü Vodafone ve ünlü modacı Arzu Kaprol iş birliğiyle atıldı.

Arzu Kaprol'un hazırladığı, dört mevsim giyilebilen özel tasarımlı ceket, bazı "akıllı" özelliklerle donatıldı. Hava durumuna göre otomatik olarak yakası ve kapşonu kapanan ceketin boyu ise yine hava şartlarına göre uzayıp kısalabiliyor. Adı üstünde "akıllı ceket"; üzerinde yer alan mikro güneş panelleri sayesinde, gün içinde enerji toplayarak bedeni ısıtıyor veya serinletiyor. Diğer yandan Vodafone Locate ürünü ile ceketin nerede olduğu takip edilebiliyor. Ayrıca, üzerindeki Vodafone SIM kart ile bir panik butonu da var ve bu butona basıldığı takdirde kullanıcının daha önce seçtiği üç kişiye kısa mesaj gönderiyor.

Her yaştan kullanıcıya hitap eden bu ceketin 14 Mayıs 2015 günü Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilecek olan "Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi"nde tüketicinin ilgisine sunulacağını bildiren Vodafone Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörü Ebru Özgüç "Dijitalleşme hayatımızın yeni gerçeği oldu" dedi ve yenilikçi ve dönüştürücü gücüyle hayat standartlarımızı, iş yapış şekillerimizi ve alışkanlıklarımızı yeniden tanımladığına dikkat çekti.   

Hasılıkelam, dijital çağ, baş döndürücü bir hız ve çekicilikle ilerliyor. Ünlü modacı Arzu Kaprol, hayatın dijitalleşmeye paralel yoğunlaştığının altını çizdi ve dönüşümün de aynı hızda gelişip yalınlaştığını belirtti. "Hayat yeni kodlarla sadeleşerek hızlanıyor" diyerek; moda ve tasarımın her gün yeni ilhamla yeniden doğduğunu söyledi.

Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi, Türkiye'de bir ilk. Dijitalleşmede yeni trendler, gelecekteki teknolojiler ve dijital çözümler burada tartışmaya açılıyor. Dijital dünyaya yön veren konuşmacıların bulunması ve sadece dijitalleşmeye odaklı olması yönüyle de çok önemli. İşletmelere geleceğin iş dünyasını, tüketicilere ise geleceğin hayat standartlarını gösteren bir etkinlik olacak çünkü.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.