Türkiye Gazetesi E-Gazete Gazete Aboneliği
Türkiye Gazetesi
Arama
SON DAKİKA YAZARLAR BİZİM SAYFA GÜNDEM POLİTİKA EKONOMİ DÜNYA SPOR YAŞAM RESMİ İLANLAR HABER JET İzle
Türkiye Gazetesi
Türkiye Gazetesi
E-Gazete Abonelik
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • T-Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Foto Haber
  • Video Galeri
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok NSosyal
© 2025 İhlas Gazetecilik A.Ş.
Tüm Hakları Saklıdır.
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Bildirin
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
  1. Haberler
  2. Sağlık
  3. Annesi balık yiyen bebeklerin IQ’ları daha yüksek çıktı
Google Linke Tıkla, Türkiye Gazetesi'ni Google Favorilerine Ekle!
Sağlık

Annesi balık yiyen bebeklerin IQ’ları daha yüksek çıktı

Son Güncelleme: 06 Eylül, 2022 - 14:59
Whatsapp İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn NSosyal NSosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Annesi balık yiyen bebeklerin IQ’ları daha yüksek çıktı
Fotoğraf Başlığı Annesi balik yiyen bebeklerin IQ’lari daha yüksek çikti

İngiltere’de hükümet destekli bir araştırmada hamile kadınların haftada en az iki porsiyon balık yemesi gerektiği sonucuna ulaşıldı. Söz konusu çalışmada annesi balık yiyen bebeklerin IQ’ları daha yüksek çıktı.

Kaydet
a- | +A

Araştırmacılar, cıva oranı yüksek balık alımını sınırlamaya yönelik mevcut uyarıların da kafa karışıklığına sebep olduğunu ve bunun anne adaylarını uzun zincirli yağ asitleri, iyot, D vitamini ve selenyum gibi temel besinlerden mahrum bıraktığını ifade etti. Balık tüketiminden uzak durulmasının bebeklerin gelişimine zarar verme ihtimalinin yüksek olduğu belirtildi.

Bristol Üniversitesi’ndeki araştırma 4.131 hamile kadının verileri alınarak yapıldı ve bunların yavruları tüm çocukları boyunca takip edildi. Araştırmada anne kanında ve göbek kordonu dokusunda cıva seviyeleri ölçüldü.

Analizlerde, annesi balık yiyen bebeklerde annedeki yüksek cıva seviyeleri ile bilişsel gelişim arasında ters bir bağlantı bulunamadı. Uzmanlar gıdadaki besinlerin metale karşı koruma sağladığına inanıyor.

NeuroToxicology dergisinde yazan çalışma ortak yazarı Dr. Caroline Taylor, “Annesi balık yiyen bebeklerin IQ’ları daha yüksek çıktı. Bunlar matematik imtihanlarında da daha iyi sonuçlar aldı” dedi.

BAKMADAN GEÇME
Şimdi tam zamanı: Bol bol yiyin! Kalbi koruyor, kanser riskini azaltıyor
HABER
Şimdi tam zamanı: Bol bol yiyin! Kalbi koruyor, kanser riskini azaltıyor

Editör : MELİN ÖZTÜRK
Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn NSosyal NSosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi | 06 Eylül, 2022 - 14:59
Haberle İlgili Daha Fazlası
Sağlık
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
X ikonu Facebook ikonu LinkedIn ikonu NSosyal Google Haberler ikonu
YORUMLAR
Yorum   0 yorum
ÇOK OKUNANLAR
  • 1
    Türkiye'den yerli ve milli bir araç daha! Dünya pazarına açıldı, işte ilk ihracatın yapılacağı ülke
    Yerli ve milli bir araç daha! İşte ilk ihracatın y...
    Kaydet
  • 2
    Memur ve emekli temmuzda ne kadar zam alacak? SGK Başuzmanı İsa Karakaş rakam verdi
    Memur ve emekli temmuzda ne kadar zam alacak? SGK ...
    Kaydet
  • 3
    Türkiye Dünya Kupası'ndan elendi mi? Avusturalya-Türkiye maç sonucu
    Türkiye Dünya Kupası'ndan elendi mi? Avusturalya-T...
    Kaydet
  • 4
    Türkiye Avusturalya maçını kaybederse ne olur, gruptan nasıl çıkar? 2026 Dünya Kupası heyecanı sürüyor
    Türkiye Avusturalya maçını kaybederse ne olur, gru...
    Kaydet
  • 5
    Resmi Gazete'de yayımlandı! İki il arası sınırlar yeniden belirlendi
    İki il arası sınırlar yeniden belirlendi
    Kaydet
YAZARLAR
  • Yücel Koç
    Yücel Koç Butlanla verilen cevap
    Kaydet
  • Nur Tuğba Aktay
    Nur Tuğba Aktay Hicaz hattında yeniden diriliş
    Kaydet
  • Ferhat  Ünlü
    Ferhat Ünlü Türkiye-İsrail istihbarat savaşı
    Kaydet
  • Ömer Faruk Bingöl
    Ömer Faruk Bingöl Borsa ve altında umut
    Kaydet
  • Halime Gürbüz
    Halime Gürbüz Ninem diyor ki…
    Kaydet
Bize Haber Verin

Editör masasıyla bilgi ve materyal paylaşmak için tıklayın

GÖZDEN KAÇMASIN
  • BES’e altın faturası!
    BES’e altın faturası!
    Kaydet
  • FON YATIRIMCILARI DİKKAT!
    FON YATIRIMCILARI DİKKAT!
    Kaydet
  • BORSA HAFTAYI YÜKSELİŞLE BİTİRDİ!
    BORSA HAFTAYI YÜKSELİŞLE BİTİRDİ!
    Kaydet
  • İsrail'e bir darbe daha: Dikkat çeken karar
    İsrail'e bir darbe daha: Dikkat çeken karar
    Kaydet
  • Yaz ortasında kış! İş yerlerini su bastı, yollar kapandı
    Yaz ortasında kış! İş yerlerini su bastı, yollar kapandı
    Kaydet
ÖNE ÇIKANLAR
Eski Beşiktaşlı futbolcu, ünlü şarkıcı ile evlendi
Eski Beşiktaşlı futbolcu, ünlü şarkıcı ile evlendi
Kaydet
Bu hafta hava nasıl olacak, yarın yağmur var mı? Meteoroloji'den 15-19 Haziran hava durumu tahminleri!
Bu hafta hava nasıl olacak, yarın yağmur var mı?
Kaydet
Pakistan'ı sel vurdu! Hayat felç oldu, çok sayıda ölü ve yaralı var
Pakistan'ı sel vurdu! Hayat felç oldu, çok sayıda ölü ve yaralı var
Kaydet
SONRAKİ HABER
Türkiye Gazetesi
Google Haberler E-GAZETE ABONE OL GİRİŞ
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • T-Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Foto Haber
  • Video Galeri
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok NSosyal
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Let me Know
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
© 2025 İhlas Medya Grubu. Tüm Hakları Saklıdır
Son Dakika Site Haritası RSS KVKK Aydınlatma Metni Gizlilik Politikası Çerez Politikası