İstanbul'daki finalin getiri beklentisi 75 milyon euro

- Güncelleme:
İstanbul'daki finalin getiri beklentisi 75 milyon euro

Spor Haberleri

Şampiyonlar Ligi'nin ana sponsoru Mastercard ve ödeme ekosisteminin en büyük oyuncularından Garanti BBVA Ödeme Sistemleri ev sahipliğinde bir otelde futbolun ülke ekonomisine getirisi üzerine söyleşi gerçekleştirildi.

ÖNDER ÇELİK'İN HABERİ - UEFA Şampiyonlar Ligi finali için geri sayım var. 10 Haziran’da Manchester City ile Inter arasında İstanbul’da oynanacak final öncesi ev sahibi İstanbul’a ekonomik getirisinin 75 milyon avro olması bekleniyor.

Şampiyonlar Ligi’nin ana sponsoru Mastercard’ın Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal “Türkiye’nin geçtiğimiz seneki 44 milyar avroluk toplam turizm geliri ve aynı dönemde toplam turist harcamalarındaki yüzde 40’lık payını göz önüne aldığımızda, finalin oynanacağı hafta sonu taraftarların 75 milyon avroluk harcama gerçekleştireceğini öngörüyoruz” dedi.

ÜÇ GÜNLÜK KONAKLAMA

Mastercard ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri, final maçının ekonomik katkısını detaylandırdı. Taraftarların ev sahibi şehirlerde ortalama üç gece konakladığı ve kişi başı toplam ortalama 855 avro kartlı harcama gerçekleştirdiği bilgisi verildi. Araştırmada, turistlerin ev sahibi şehirlerdeki kartlı harcama tutarında, bir önceki hafta sonuna kıyasla yüzde 54, bir sonraki hafta sonuna kıyasla yüzde 41 artış gözlendiğine yer verildi. Finallerde, ev sahibi şehirlerde turistlerin kartlı harcamalarını yüzde 48 artırdığı belirtildi. En fazla harcama da konaklama, yemek, giyim ve sağlık sektörlerinde.

FİGO’DAN JESUS’A ÖVGÜ

Mastercard global marka elçisi Luis Figo finali heyecanla beklediğini söylerken vatandaşı Jorge Jesus için de, “İlk yılında harika bir iş çıkardı” dedi.

Düzenleyen:  - Spor
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...