‘Ağır hasarlı’ araç artık kâbus değil

‘Ağır hasarlı’ araç artık kâbus değil

T-Otomobil Haberleri

Türkiye araç parkında önemli bir yer işgal eden ağır hasar kayıtlı araçların oluşturduğu sıkıntılar için sektörden dikkat çekici bir çözüm geldi.

ALİ ÇELİK

2. el otomobillerde şasinin doğru kontrolü için elle ve gözle yapılan tespitlerin yetersiz olduğuna dikkat çeken RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı "İptidai yöntemlerle onarımı yapılmış, ağır hasar geçmişi olan bir otomobilin şasisini el ve göz yordamıyla kontrol etmek, doğru sonuçları vermiyor. Bugün trafiğe kayıtlı 25,5 milyon araçtan 2,5 milyonu ağır hasar geçmişine sahip ve bu araçları satın almadan önce rasyonel ve kapsamlı bir ekspertiz yapılması şart. Bu yüzden elektronik şasi kontrolünü devreye aldık" dedi. Yeni elektronik şasi kontrolü teknolojisi; aracın şasi ölçülerini, sistemin içinde bulundurduğu bilgi bankası sayesinde, belirlenen noktalar ile kontrol ederken, şaside en ufak kayma veya yamulma var ise milimetrik ve hangi yöne doğru kayma olduğunu, içerisinde bulundurduğu yazılım ve aracın fabrikasyon ölçüleri ile karşılaştırarak sunuyor.


 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...