Güçlü, cimri ve teknolojik Astra elektriklendi!

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Güçlü, cimri ve teknolojik Astra elektriklendi!

T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Opel’in amiral gemisi elektrikli Astra, 156 beygirlik güç üreten motoru ve 418 kilometreye kadar çıkan menzili ile dikkat çekiyor. Otomobil DC şarj ile yüzde 10’luk şarj seviyesinden yüzde 80’e yarım saat gibi bir sürede çıkabiliyor.

KAAN ZENGİNLİ'NİN HABERİ - Türkiye’deki elektrikli model atağına, Mokka ve Corsa ile başlayan Alman devi Opel, şimdi de amiral gemisi Astra’yı elektriklendirdi. Otomobile dışarıdan ilk bakıldığında, mevcut içten yanmalı kardeşi ile hiçbir fark göremiyorsunuz. Tasarım olarak aynı… Yakından incelendiğinde ise ızgara, arka tampon ile difüzör ve cam kenarları gibi noktalarda ‘piano black’ renk detaylarını görebilirsiniz. Ayrıca 18 inç büyüklüğe sahip, sportif jant tasarımı da elektrikli Astra’yı tasarım açısından benzinli ve dizelden ayıran en büyük özellikler. 352 litre olan bagaj hacmi, arka koltuklar yatırıldığında 1.268 litreye kadar büyütülebiliyor. Bu değerler içten yanmalı Astra’da sırasıyla 422 litre ve 1.339 litre. Öte yandan Opel, Peugeot, Citroen gibi markaları bünyesinde bulunduran Stellantis grubu tüm elektrikli araçlarında ‘PSA EMPS’ platformunu kullanıyor. Dolayısıyla tüm PSA markaları birbirleri ile büyük çoğunlukla aynı özellikleri taşıyor. Geriye elimizde tasarım, teknoloji ve kullanım farklılıkları kalıyor.

KULLANIŞLI ÖN KOKPİT

Otomobilin iç kısmı yeterli genişliğe sahip, bu durum panoramik iç tavan ile destekleniyor. Yumuşak ve sert plastiklerin kullanıldığı iç mekânda ara ara kumaş döşemeler dikkat çekiyor. Ön kokpitte 10’ar inçlik iki büyük ekran bulunuyor. Animasyon ve geçiş hissiyatları ise oldukça iyi. Sesli komut, kişiselleştirilebilir profil ayarları, kablosuz telefon şarj alanı, telefon bağlantı kolaylığı, renk geçişleri ve kolay anlaşılır bir multimedya sistemi gayet kullanılışlı. Sürücü ve yolcu koltuklar yarı elektrikli. 

156 BEYGİRLİK GÜÇ

Opel Astra Elektrik’in öne yerleştirilen motoru 115 kW/156 HP güç ve 270 Nm torka ulaşabiliyor. Eko, normal ve spor olmak üzere üç sürüş moduyla farklı beklentiler karşılanabiliyor. Sürüş sırasında akıcı şekilde ilerleyen Astra Elektrik spor modda net bir değişimle daha akıcı hızlanıp ani hızlanma tepkilerine tatminkâr hızda cevap veriyor. Eco modda ise hızlanma konusunda oldukça tutucu. 0-100 km/s hızlanması ise 9,2 saniye olan elektrikli Astra’nın maksimum hızı verimlik ve performans dengesini korumak adına 170 km/s ile sınırlandırılmış. 

418 KİLOMETRELİK MENZİL SUNUYOR

En önemli konu ise Astra Elektrik’in menzilinin WLTP’ye göre 418 km’ye kadar ulaşıyor oluşu. Fren enerji geri kazanım sisteminin de menzili uzatma konusunda etkisi büyükken elektrikli Astra’nın 100 kilometrede 14,8 kWh tüketmesi de onu ekonomik bir elektrikli otomobil yapıyor. 54 kWh kapasiteli bataryaya sahip Astra Elektrik 11 kW AC şarj desteği sunarken 100 kW DC hızlı şarj noktasında yüzde 10’dan 80’e ulaşması yaklaşık 30 dakika sürüyor.

Düzenleyen:  - T-Otomobil
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...