Renault ve Stellantis yöneticilerinden ortak açıklama: Fabrika kapatabiliriz!

Fransız gazetesi Le Figaro'ya ortak röportaj veren marka yöneticileri Fransa, İtalya ve İspanya'nın bu çabaya öncülük etmesi gerektiğini, bu ülkelerde küçük ve uygun fiyatlı otomobillere talebin daha yüksek olduğunu dile getirerek; “Aksi takdirde azalan karlılık fabrika kapatmaya kadar gidebilir” açıklaması yaptılar.
Stellantis Başkan tepe yöneticisi John Elkann ve Renault CEO’su Luca de Meo, Avrupa Birliği'ne küçük otomobiller konusunda daha esnek kurallar için çağrıda bulundu. A ve B segmentinde yer alan otomobillerde azalan karlılığına dikkat çeken sektör profesyonelleri, değişiklik yapılmadığı takdirde fabrika kapatmalara varabilecek boyutta sıkıntılar çıkacağı konusunda ön çağrıda bulundu.
Fransız gazetesi Le Figaro'ya verdikleri ortak röportajda konuşan Elkann ve de Meo, Fransa, İtalya ve İspanya'nın bu çabaya öncülük etmesi gerektiğini, çünkü bu ülkelerde daha küçük ve daha uygun fiyatlı otomobillere olan talebin daha yüksek olduğuna dikkat çekildi. Gazete yer alan haberde "Bizim istediğimiz şey aslında küçük otomobiller için özel bir düzenleme. Büyük sınıflar ve pahalı araçlar için tasarlanmış çok fazla kural var. Bu da kabul edilebilir karlılık koşullarında küçük hacimli model üretimini daha ileri taşıyamayacağımız anlamına geliyor" ifadeleri kullandılar.
Avrupa'da pazarında yüzde 30 paya sahip olan Renault ve Stellantis'in öncelikli olarak Avrupalı tüketicilere yönelik uygun fiyatlı otomobil üretmeye odaklandığına dikkat çeken yöneticiler, Almanya'nın premium üreticilerini işaret ederek BMW, Mercedes ve Volkswagen grubunun planlama ağırlığını ihracata verdiklerine vurgu yaptı.
Renault CEO’su konuşmasında; "Evet Avrupa pazarı onlar içinde önemli ama hedef ağırlıkları ihracat. AB’nin son 20 yılda uyguladığı kurallar, arabalarımızın giderek daha karmaşık daha ağır, giderek daha pahalı olması ve çoğu insanın artık bunları karşılayamayacağı hale getirdi" ifadelerini kullandı.
Stellantis CEO’su Elkann ise AB'de otomobil satışlarının ciddi oranda azaldığına dikkat çekerek; “Küçük otomobillere yönelik özel düzenlemeler "stratejik" bir konu. Bu gidişat değişmezse önümüzdeki 3 yıl içerisinde üretim üssümüz için acı verici kararlar almak zorunda kalacağız" dedi.