Sosyal medyayı sallayan görüntü: Uzayın derinliklerinde 'soru işareti' bulundu

James Webb Uzay Teleskobu, Dünya'dan 1000 ışık yılı uzaklıkta bulunan iki genç yıldızı gözlemlerken derin uzayda kozmik bir 'soru işareti' yakaladı. Soru işareti şeklindeki kozmik cisim, sosyal medyada viral oldu.

James Webb Uzay Teleskobu, evrenin ilk günleri hakkında cevaplar vermeye devam ediyor ancak aynı zamanda daha fazla soru da keşfediyor. Aslında bir 'soru işareti' keşfetti. Avrupa Uzay Ajansı'ndaki (ESA) James Webb Uzay Teleskobu (JWST) ekibi, 26 Haziran Çarşamba günü, Dünya'dan 1.470 ışık yılı uzaklıkta Vela Takımyıldızı'nda bulunan aktif olarak oluşan iki genç yıldızın şimdiye kadarki en ayrıntılı görüntüsünü sunan bir görüntü yayınladı.

Görüntüde, Herbig-Haro 46/47 olarak adlandırılan yıldızların, yıldızları milyonlarca yıl büyürken 'besleyen' bir malzeme diski ile çevrili olduğu görünüyor. Ancak bu yıldızların hemen altında, etkileyici derin uzay görüntüsünün arka planında, dev bir kozmik soru işaretine benzeyen bir cisim yer alıyor.

UZAYDAKİ SORU İŞARETİ ŞEKLİNDEKİ CİSİM NE?

LiveScience'ın haberine göre, soru işareti şeklindeki cismin tam olarak ne olabileceği belli değil ama rengi ve şekli bize bir fikir veriyor. JWST'nin bilim operasyonlarını yöneten Uzay Teleskobu Bilim Enstitüsünün (STScI) temsilcileri Space.com'a yaptıkları açıklamada, "Muhtemelen uzak bir galaksi veya potansiyel olarak etkileşime giren galaksiler (etkileşimleri çarpık soru işareti şekline neden olmuş olabilir)." dedi.

Sosyal medyayı sallayan görüntü: Uzayın derinliklerinde 'soru işareti' bulundu

Soru işareti şeklindeki kozmik cisim

STScI'ye göre, JWST görüntüsündeki nesnenin kırmızı rengi, bilim insanlarına nesne her ne ise, oldukça uzak olduğunu ifade ediyor. Daha da heyecan verici olanı, gökbilimcilerin kozmik soru işaretini ilk defa görmeleri olabilir.

Araştırmacılar, "Bu özel nesneyi ilk defa görüyor olabiliriz. Kesinlikle ne olduğunu anlamak için ek takip gerekli. Webb bize pek çok yeni, uzak galaksi gösteriyor, yani yapılacak çok fazla yeni bilim var." şeklinde değerlendirme yaptı.

Illinois Eyalet Üniversitesinden fizik profesörü Matt Caplan ise, nesnenin birleşen iki galaksi olabileceğini söyledi. Caplan, başka pek çok ihtimal olduğunu da sözlerine ekledi.

Bu kozmik soru işareti gibi daha çarpıcı keşifler, JWST'nin, evrenin en uzak noktalarına göz atmasına ve 13,4 milyon ışık yılı kadar uzaktaki galaksileri tespit etmesine izin veren yüksek çözünürlüklü yakın kızılötesi görüntüleme yetenekleri sayesinde geleceği kesin. Big Bang'den (Büyük Patlama) sadece 420 milyon yıl sonra var oldu. STScI'ye göre, James Webb Uzay Teleskobu tarafından üretilen verileri kullanan 750'den fazla hakemli bilimsel literatür, faaliyete geçtiği ilk yılda yayınlandı.

(Kaynak: LiveScience)