Türkiye Gazetesi E-Gazete Gazete Aboneliği
Türkiye Gazetesi
Arama
SON DAKİKA YAZARLAR BİZİM SAYFA GÜNDEM POLİTİKA EKONOMİ DÜNYA SPOR YAŞAM RESMİ İLANLAR HABER JET İzle
Türkiye Gazetesi
Türkiye Gazetesi
E-Gazete Abonelik
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
© 2025 İhlas Gazetecilik A.Ş.
Tüm Hakları Saklıdır.
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Bildirin
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
  1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Sanal asistanlar daha duygusal
Teknoloji

Sanal asistanlar daha duygusal

Son Güncelleme: 29 Mayıs, 2022 - 04:33
Whatsapp İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Sanal asistanlar daha duygusal
Fotoğraf BaşlığıSanal asistanlar daha duygusal

Sanki evimizden biriymiş gibi davranıyorlar. Bizi dinliyorlar, anlamaya çalışıyorlar... Sanal asistanların kullanıcıları dinleyerek ve öğrenerek vücut bulduğunu dile getiren Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Levent Gemici "Sanal asistanlar duygusal bağ da kurabilecek" diyor

Kaydet
a- | +A

ÖMER TEMÜR

Gerçekte var olmasalar bile sanal asistanlar artık hayatımızın bir parçası. İnsan gibi düşünüyor, insan gibi tepki veriyorlar. Öyle ki bir çağrı merkezinde hizmet alırken karşımızdakinin bir sanal asistan olduğunu unutabiliyoruz. Sanki bizden biriymiş gibiler... Araştırmalara göre 2025 sonunda dünya çapında büyük firmaların yüzde 30’unun müşteri hizmetleri ve insan kaynakları alanlarında sanal asistan kullanımına başlayacağı öngörülüyor. Şu anda daha çok müşteri hizmetleri ve insan kaynakları alanlarında karşılaştığımız sanal asistanlar gelecekte pazarlama, satış, finans, enerji, e-Ticaret, turizm ve emlakçılık gibi alanlarda faaliyetlerini artıracak. Vodafone da geliştirdiği sanal asistanı TOBi ile müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor. Vodafone müşterileri TOBi ile yazışarak fatura sorgulama, mevcut tarifeleri, tarife değişikliği, ek paket satın alma işlemleri, mevcut kampanyaların tarihleri, kalan kullanımları ve kullanım detayları gibi birçok konuda bilgi alabiliyor. TOBi onlara bir sohbet altyapısı üzerinden yardımcı oluyor.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Levent Gemici TOBi'nin aynı zamanda Her Şey Yanımda ve Süpermarket Yanımda gibi platformlarla ilgili kullanıcılara anlık destek sağladığına dikkat çekerek “Müşteri ihtiyaçlarını analiz edip, onlar TOBi’ye bir şey sormadan, öneri ve hatırlatmalarda bulunuyor. Hediye Çarkı’nı çevirme, tarife ve paket aşım uyarısı, akıllı tarife önerileri ve doğum günü kutlaması gibi konularda müşterilerle kendiliğinden iletişime geçiyor” diyor.

Gemici, sanal asistanların müşterilerini dinleyerek ve öğrenerek vücut bulduğunu söylüyor. TOBi’nin bu anlamda iyi bir örnek olduğunu belirterek “TOBi’nin bir yaşam döngüsü var. TOBi’yi gerçek kullanıcı söylemlerine bakarak düzenli olarak geri beslemek, geliştirmek durumundayız. Bunun yanı sıra, Vodafone’un sunduğu her yeni ürün ve servisi de bilmesi gerekiyor. Müşterilerimiz için hizmetlerimize daha hızlı erişim, daha fazla esneklik ve en zengin deneyimi sunmak üzere sürekli yeni yollar deniyoruz. Yankında TOBi de kendi sesine kavuşacak. Vodafone olarak TOBi ile bu alanda ilk akla gelenlerden biri hâline gelmek ist’yoruz” ifadelerini kullanıyor.

Peki bir sanal asistanlar duygularımızı anlayabilir mi? Levent Gemici’ye göre bu mümkün. Gemici “Bu soruyu nerede duysam, gözümün önünde başrolünde Joaquin Phoenix’in oynadığı ‘Her’ filmi canlanır. İzleyenler hatırlar, filmin ana karakterine eşlik eden rol yalnızca bir sestir, yapay zekâya dayalı kişisel bir asistan kurgusunun ve Scarlett Johansson’ın sesi. Bu asistan kişiselleştirilebilen, zaman içinde edindiği tecrübelerle kendisini geliştirebilen, tamamen doğal, insani şekilde konuşan bir işletim sistemidir. Filmin kurgusunda bir sanal asistan ile gerçek bir insan arasında kurulan duygusal bağa odaklanılmıştır. Böyle bir geleceğin muhtemel olduğunu düşünüyoruz. TOBi bayram ve diğer kutlamalar gibi özel günleri takip ederek, günlük hayata dair konuşmalar yaparak müşterilerimizle duygusal bağ kurmayı başaran bir asistan. ‘Merhaba’, ‘Nasılsın’, ‘Yaşın kaç’, ‘Nerelisin’, ‘Seni seviyorum’, ‘Benimle evlenir misin’, ‘Sen robot musun, insan mısın’ gibi sorulara cevap verebiliyor. TOBi o kadar seviliyor ki, aylık 8 bini aşkın evlenme teklifi alıyor. Yapay zekâ teknolojisi, duyguları anlama konusunda gelişime hâlen çok açık. Buna rağmen TOBi ekipleri anlık, günlük ve aylık müşteri söylemi analizleri yaparak kullanıcıların eğilimlerini ve tepkilerini anlıyor, TOBi’nin bunlara uygun şekilde cevaplar vermesi için çalışmaya devam ediyor” diyor.

HATAY PAYI HER GEÇEN GÜN AZALIYOR

∂ TOBi, Microsoft’un tasarladığı Language Understanding Intelligent Service (LUIS) altyapısı sayesinde Türkçeyi rahatlıkla anlayabiliyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Levent Gemici TOBi’nin böylece kullanıcıları çok iyi anlayıp onlara kişiselleşmiş tecrübe sunduğunu belirterek “TOBi, kullanıcıların gerçekleştirmek istediği işlemlerin yüzde 88’ini herhangi bir kanala yönlendirme ihtiyacı duymadan kendisi çözüyor. Yüzde 10’luk talep için dijital platformlarımızdaki ilgili sayfalarda yer alan bilgileri kullanarak çözüm üretiyor. Geriye kalan yüzde 2’lik hacmi ise yine TOBi deneyiminin bir parçası olan ve kullanıcıyı anında Canlı Destek asistanı ile buluşturduğumuz yapımız ile çözüyoruz. Müşterinin çağrı merkezinde alabileceği hizmetlerin çok büyük bir kısmını TOBi karşılıyor ve müşterinin çağrı merkezini arama ihtiyacını ortadan kaldırıyor. TOBi’yi kullanan kullanıcılarımızın yüzde 96’sının bir hafta içinde çağrı merkezini aramadığını görüyoruz. Yapay zekâya sahip olmasına rağmen, müşterilerin onayı veya bilgisi olmadan herhangi bir işlem yapması söz konusu değil. Buna ek olarak TOBi’nin eğitildiği akışlardaki başarılı anlama oranı yüzde 94’ün üzerinde” dedi.

Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi | 29 Mayıs, 2022 - 04:33
Haberle İlgili Daha Fazlası
Teknoloji
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
X ikonu Facebook ikonu LinkedIn ikonu Next Sosyal Google Haberler ikonu
YORUMLAR
Yorum   0 yorum
ÇOK OKUNANLAR
  • 1
    Alman basını itiraf etti: Avrupa ülkeleri Türkiye’nin yeşil pasaportuna dokunmaya cesaret edemiyor
    Alman basınından yeşil pasaport itirafı! "Türkiye'...
    Kaydet
  • 2
    Özgür Özel mezarı başında rakı içmişti! Kamer Genç'in avukatından
    Genç'in avukatından Özel'in rakı görüntülerine tep...
    Kaydet
  • 3
    Kıyma 450, mandalina 16, ekmek 7,5 TL! Halk Pazarı'nın 10'uncu şubesi açıldı
    Kıyma 450, mandalina 16, ekmek 7,5 TL! Halk Pazarı...
    Kaydet
  • 4
    Gezegendeki her bina artık üç boyutlu haritada: Evinizi de bulabilirsiniz! (Global Building Atlas nasıl kullanır?)
    Gezegendeki her bina artık üç boyutlu haritada: Ev...
    Kaydet
  • 5
    Köyüne tesis kurdu, ürünü 10 kat değerlendi! İlk ihracatı Almanya'ya yaptı
    Köyüne tesis kurdu, ürünü 10 kat değerlendi!
    Kaydet
YAZARLAR
  • Sevda Kılıç
    Sevda Kılıç İngiliz istihbaratı Nazi torununa emanet
    Kaydet
  • Öcal Uluç
    Öcal Uluç Dünden bugüne…
    Kaydet
  • Hasan Yavas
    Hasan Yavas Namaz, nimetlere teşekkür etmektir
    Kaydet
  • Osman Ünlü
    Osman Ünlü Hazret-i Mevlâna, ney çalmadı, dönmedi!
    Kaydet
  • Abdüllatif Uyan
    Abdüllatif Uyan Salih bir genç ve saliha bir kız...
    Kaydet
Bize Haber Verin

Editör masasıyla bilgi ve materyal paylaşmak için tıklayın

GÖZDEN KAÇMASIN
  • Plakayı bezle gizlediğini sandılar altından plaka çıkmadı! Sürücüye ağır ceza
    Plakayı bezle gizlediğini sandılar altından plaka çıkmadı! Sürücüye ağır ceza
    Kaydet
  • Ceza yazılacağını duyunca deliye döndüler! Zabıtaya saldırı kamerada
    Ceza yazılacağını duyunca deliye döndüler! Zabıtaya saldırı kamerada
    Kaydet
  • 'Dubai Çikolatası' ölümcül olabilir! Uzmanlar uyardı
    'Dubai Çikolatası' ölümcül olabilir! Uzmanlar uyardı
    Kaydet
  • İş yerinden 2 bin yıllık tarih çıktı
    İş yerinden 2 bin yıllık tarih çıktı
    Kaydet
  • Trevi Çeşmesi için biletli giriş geliyor
    Trevi Çeşmesi için biletli giriş geliyor
    Kaydet
ÖNE ÇIKANLAR
11. yargı paketiyle duyuruldu: GSS borçları siliniyor mu, hangi yılın borçları silinecek?
GSS borçları siliniyor mu, hangi yılın borçları silinecek?
Kaydet
Asgari ücret pazarlığında kriz devam ediyor! TÜRK-İŞ'ten Bakan Işıkhan'a cevap
Asgari ücret pazarlığında kriz devam ediyor! TÜRK-İŞ'ten Bakan Işıkhan'a cevap
Kaydet
Patatesleri sokağa dökmüştü! CHP'li başkan şimdi de kamu kurumuna hakaret etti
CHP'li başkan şimdi de kamu kurumuna hakaret etti
Kaydet
SONRAKİ HABER
Türkiye Gazetesi
Google Haberler E-GAZETE ABONE OL GİRİŞ
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Let me Know
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
© 2025 İhlas Medya Grubu. Tüm Hakları Saklıdır
Son Dakika Site Haritası RSS KVKK Aydınlatma Metni Gizlilik Politikası Çerez Politikası