Sağlık turizminde dünya markası olacağız

- Güncelleme:
Sağlık turizminde dünya markası olacağız

Ekonomi Haberleri

Türk Sağlık Turizmi Başkanı Dr. Servet Terziler, Heal in Türkiye sağlık turizminin tek çatı altında dünyaya açılacağını belirterek “Heal in Türkiye, Türkiye’de sağlık hizmeti ihracatının bir bütün olarak tanıtılmasında önemli rol oynayacak. Hastalar merdiven altı işletmelerden korunacak. İstedikleri sağlık hizmeti sağlayıcıya kolayca ulaşabilecekler” dedi.

ESMA ALTIN'IN HABERİ - Türkiye, köklü sağlık hizmetleri ve kaliteli sağlık tesisleriyle sağlık turizminde önemli bir ivme yakalarken, dünyada bu alanda bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Sağlık turizmindeki güçlü potansiyelini daha da artırmayı, sağlık hizmeti ihracatında destinasyon imajı ve marka değerini güçlendirmeyi hedefleyen Türkiye, bu kapsamda “Heal in Türkiye” programıyla tanıtım kampanyaları yürütecek. Bunun yanı sıra dünyada önde gelen sağlık turizmi fuarlarında Heal in Türkiye pavilyonu ile millî katılım etkinlikleri organize edilecek. Hedef ülkelere yönelik ticaret ve alım heyetleri düzenlenecek.

Heal in Türkiye aracılığıyla THY sabit fiyatlı uçak bileti, ulaşım desteği, komplikasyon ve seyahat sağlık sigortası desteğine yönelik tanıtımlar yapacak. Türk Sağlık Turizmi (TÜSATDER) Başkanı Dr. Servet Terziler, tüm bu hedefler doğrultusunda Heal in Türkiye’nin Türkiye’de sağlık hizmeti ihracatının bir bütün olarak tanıtılmasında önemli bir rol oynayacağını söyledi. Terziler “Bu program ile sağlık turizmi tek bir çatı altında tüm dünyaya açılacak. Hastalar Heal in Türkiye altında tüm taleplerini iletebilecek. Yine hastaları merdiven altı işletmelerden de koruyacak bir sistem işleyecek. İstedikleri tedaviye yönelik sağlık hizmeti sağlayıcı kurumlara da Heal in Türkiye üzerinden kolayca ulaşabilecekler” dedi.

İNGİLİZLER EN ÇOK ESTETİK İÇİN GELİYOR

Türkiye’nin sağlık turizmindeki potansiyelini değerlendiren Terziler, son 10 yılda özellikle Avrupa’nın sağlık turizminde ilk tercihinin Türkiye olduğunu kaydetti. Terziler “Türkiye şu an Orta Doğu’dan ziyade Avrupa’nın sağlık turizmindeki en büyük destinasyonu oldu. Önceden ‘Daha çok Araplar geliyor’ deniliyordu. Şu anda sağlık turizmi için gelen misafirlerin yüzde 70’i Avrupa’dan, yüzde 30’u ise Arap ülkelerinden geliyor. Avrupa’dan da şu an Almanya, Hollanda, İspanya, İtalya, İngiltere’den, kuzeyde Kanada ve ABD’den, doğuda ise Avustralya’dan birçok misafir ağırlıyoruz. Gelen misafirlerin eğilimi bölgeye göre değişebiliyor. İsveç, Norveç ve Danimarka daha çok estetik uygulamalar için Türkiye’yi tercih ediyor. İngilizler de en çok estetik cerrahisi ve genel sağlık hizmetleri konusunda istekli. Avrupa’nın diğer ülkelerinde de daha çok saç ekimi ön planda” diye konuştu.

2 MİLYAR DOLAR GELİR

Sağlık turizminin geçtiğimiz yıl tarihi bir rekor kırdığına dikkat çeken Terziler “Geçen yıl sadece saç ekimi için gelen 1 milyon turist ile 2 milyar dolar gelir elde edildi. Diş, estetik, göz, mide ameliyatları ve genel sağlık hizmetleriyle birlikte toplam gelir 4 milyar doları geçti. Türkiye en çok saç ekimi alanında tercih ediliyor. Ancak şu an diş sağlığı hizmetleri saç ekimiyle yarışacak bir seviyeye doğru gidiyor. Bununla birlikte estetik operasyonlar, obezite kaynaklı mide küçültme ameliyatları, göz sağlığı gibi alanlarda da yükselişe geçmiş durumdayız” bilgisini paylaştı.

HEDEF, GEÇEN YILIN REKORUNU KIRMAK

Bu yılın ilk 6 ayında 1,4 milyar dolar gelir elde edildiğini belirten Terziler “İlk 6 ay için 2 milyar dolar ciro bekliyorduk. Ancak 6 Şubat depremleri, ardından muhtemel İstanbul depreminin gündeme gelmesi bu alanı da etkiledi. Ancak yılın bitmesine daha aylar var. Bu aylarda çok iyi koşup en azından geçen yılın rekorunu egale etmek için mücadeleye devam ediyoruz” açıklamasını yaptı.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...