Bayram, hayal, gerçek, gelecek...

Sesli Dinle
A -
A +

Türkiye, Cumhuriyetimizin kuruluşunun 99'uncu yıl dönümünde, yani 100. yıla bir kala bayramını; bir hayali daha gerçeğe dönüştürerek kutladı...

 

Evet, Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan her göreni hayran bırakan o teknoloji harikasını, banttan indirdi ve milyonlarca kişinin hayalinin gerçeğe dönüşmüş hâlinin direksiyonuna geçip gün yüzüne çıkardı, 85 milyona çifte bayram yaşattı... 

 

Evet, o bir otomobilden çok ötesi. Teknolojisiyle, üzerindeki emeğiyle, geleceği dizayn etmesiyle... Bugün 1300, sonraki yıllarda 4 bin 500 kişiyi istihdam edip, 20 binden fazla kişiye dolaylı istihdam sağlayacak olan bu teknoloji harikası için ilk hayali, 2011 yılında Cumhurbaşkanı Erdoğan "Bir Babayiğit arıyorum" diyerek ortaya atmıştı. Hayaldi o zamanlar gerçekten. Çünkü o kadar çok insan "Yok canım, ne gerek var; zaten Türkiye'de onca otomobil üretiyoruz. Yeni bir marka... Üretilecek de, pazarlanacak da, satılacak da, ihraç edilecek de..." diye devam eden olumsuzluk cümleleriyle karşıladı ki bu hedefi; herkes "hayal bu" dedi gerçekten. Birçoğu da "Zor demek ki, otomobil üreticileri de böyle dediğine göre" diye baktı hep... 

 

Fakat Erdoğan ısrarlıydı, olacaktı. Babayiğit arayışına TÜSİAD ile başlamıştı. Aralarında başka ülkelerin marka lisanslarıyla otomobil üretenlerin de olduğu patronlara seslendi önce ama ciddi bir karşılık bulamadı. Ardından bir TOBB (Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği) Genel Kurulu'nda doğrudan Başkan Rifat Hisarcıklıoğlu'na hitap etti ve yine tekrarladı; Türkiye'nin otomobilini üretecek Babayiğit arayışını... Başkan Hisarcıklıoğlu "Tamam" dedi. "Türk iş dünyası bunu yapacak" dedi, işe koyuldu. Bazı girişimler, başka bir markanın uygulanmayan prototipi falan derken, Türkiye'nin otomobilinin geleceğin teknolojisiyle donatılması, elektrikli olması, yeni trend olan SUV olarak planlanması fikri kabul buldu ve bugün Türkiye'ye bu gururu yaşatan Babayiğitler çıktı birer birer er meydanına... Otomobil üretiminde ehil olan, adını Türkiye topraklarından alan Anadolu Grubu... Bu topraklarda mobil operatör olarak doğup teknoloji şirketine dönüşen Turkcell... Dünyaya milyonlarca elektronik ve beyaz eşya ihraç eden Vestel, dev sanayicilerden BMC... İşte bu 5 dev, projenin başına, dünyayı peşinden koşturan Gürcan Karakaş'ı getirdi. Sonra dünyanın en büyük otomobil tasarımcılarından Murat Günak, tasarımı eline aldı ve bugün bize bu gururu yaşatan dev bir güç birliği çıktı ortaya...

 

 

 

O YARIM ŞİMDİ TAM

 

 

 

Bu tarihî güne şahitlik etmek için İstanbul'dan yola çıktığımda heyecandan içim içime sığmıyordu. Gemlik yönüne, bir başka dev proje olarak başlayıp bitirilen Osmangazi köprüsünden geçerek yöneldiğimde anlamıştım çifte bayram yaşayacağımı.

 

Bütün yollar Togg'a çıkıyor, her işaret Togg'u gösteriyordu o dönemeçten sonra. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Gemlik teknoloji merkezinde robotlar eşliğinde üretilmiş teknoloji harikasını indiği banttan alıp milyonların karşısına çıkardığında kalbim yerinden çıkacaktı. Erdoğan'ın kumandasında sahneye doğru ilerleyen şey, bir otomobilden çok fazlasıydı çünkü. 60 yıl önce Devrim'le başlayan ama yarım kalan Türk otomobili hayalinin, Hürkuşların yaptığı uçakların yerde kalışının, savunma sanayi fabrikasının soba borusu fabrikasına dönüşünün yaşattığı boyun büküklüğünün, yarım kalmışlığının intikamıydı aslında. Bu gururu yaşamak için dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen misafirler, yabancı basın mensupları, Türkiye'nin geçmiş yıllarına emek verenler, yarın daha iyi olsun diye bugün mücadele veren bazı siyasi liderler, üretim için koşturan binler vardı o salonda. Yüzlercesi de ağlıyordu... Sevinçten, gururdan ağlıyordu. Çünkü millet olmak, bütün ayrılıklara, karşıt olmalara rağmen, sevinçte, gururda ortak olmak demekti... 

 

 

 

ŞİMDİDEN SANAYİYİ DÖNÜŞTÜRDÜ

 

 

 

"Yok, bu olmaz"cılar diyordu ki; amaaan, şarjı ayrı dert, bataryası ayrı. Olmaz bu olmaz!.. İşte onlara da cevap yine yakında temeli atılacak batarya fabrikası olacak. 81 ile ve 1500 noktaya şarj istasyonları kurulacak. O istasyonlarda 25-30 dakikada yüzde 80 dolacak bataryalar. Araçlar hem merkezle, hem diğer araçlarla konuşacak. Güvenlikte 'benim' diyen anlı şanlı markalar 'nal toplarken' güvenlikte 5 yıldız alan Togg için 2030'a kadar 1 milyon adet üretim planlanıyor. Üretim günden güne büyürken, Sakarya, Bursa ve çevresinde peş peşe başlayan milyonlarca dolarlık yatırım, bundan böyle hem Togg hem Togg'un büyüteceği pazar için yarışacak. Onlarca otomotiv markasına binlerce çeşit yedek parça üreten, birçok markayı Türkiye'de imal eden Türk otomotiv sanayi, şimdi de bir teknoloji harikasının her vidasında "Ben de varım" diyecek...

 

 

 

 

 

1 numara Erdoğan'da ama renk seçimi Emine Hanım'da

 

 

 

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın direksiyonuna geçtiği Togg, SUV ve kırmızı... Türkiye'nin akıllı otomobili Togg, Anadolu, Gemlik, Oltu, Kula, Kapadokya ve Pamukkale isimlerini taşıyan renklerle yola çıkacak. Cumhurbaşkanı Erdoğan ilk almak için siparişi verdi ama renk seçimini Emine Hanım'la istişare sonrasına bıraktı şu sözlerle: "Maşallah, her biri ayrı güzel. Tabii alacağımız otomobilin rengine refikam Emine Hanım'la, istişare edeceğiz, kararı ondan sonra vereceğiz..."

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.