1982 Anayasasına göre, Devlet, her yaştaki Türk vatandaşlarının beden ve ruh sağlığını geliştirecek tedbirleri almak, sporun kitlelere yayılmasını teşvik etmekle yükümlüdür (m.59/I). Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanuna göre, bu kuruluşun görevleri arasında, spor faaliyetlerine ait araç, gereç ve benzeri ihtiyaçları sağlamak, spor faaliyetleri için gerekli tesisleri vatandaşın istifadesine sunmak da bulunmaktadır (m.2). Türkiye Futbol Federasyonu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanuna göre, bu Federasyon, futbolun yurt sathına yayılmasını sağlamak ve amatör futbol kulüplerine her türlü ayni ve nakdi yardımda bulunmakla görevlidir (m.3). Bizce, bu düzenlemeler çerçevesinde ülke genelinde eğitim kurumlarında ve köylerde kulüpleşme ve vatandaşlara kulüpler vasıtasıyla araç, gereç benzerleri sağlanmalı, kulüplerde düzenli spor yapan çocuk ve gençlere spor giysi ve malzemesi verilmeli ve gerektiğinde nakdi antrenman gideri ve beslenme yardımı da yapılmalıdır. Böylece, spor olabildiğince yaygınlaşacak, yetenek keşfi ülke genelinde gereği gibi yapılacak ve yoksul kesimlere çok önemli bir sosyal destek sağlanmış olacaktır. Bizce, bu uygulama için özel fona, kulüplerin yabancı sporcu transferlerinde sporcu sayısına göre kademeli olarak, yabancı teknik direktör ve antrenör çalıştırılması halinde maktu olarak alınacak miktarlar dahi yeterli olabilecek, ayrıca yerel yönetimler ile yoksul öğrenci ailelerine nakdi yardım yapmakta olan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından da destek sağlanabilecektir. Akdeniz Oyunları ve İslam Ülkeleri Oyunları için İzmir'e, olimpiyat hazırlığı olarak İstanbul'a ve Dünya Üniversitelerarası Kış Oyunları için Erzurum'a uluslararası düzeyde önde gelen spor tesisleri kuran spor teşkilatı ve mükemmel statlar yaptırtan futbol camiası, her yıl bir yabancı teknik direktör ve tanınmış futbolcuya ödenen miktar kadar bir fonu sporda ülke genelinde yetenek keşfi ve sporun kitlelere yaygınlaştırılması için de ayırabilir ve ayırmalıdır. Böyle bir uygulama, bizce, sporun yaygınlaştırılması ve yetenek keşfi amaçları dışında, yalnızca spor teşkilatı ve spor camiasının sosyal sorumluluk projesi olarak dahi yapılmalıdır. Yoksul yüz bin gence, yaş gruplarına göre, düzenli olarak spor yaptıkları kulüpler aracılığıyla yılda 10 ay süreyle sağlanacak ortalama 50 lira mali desteğin toplam tutarı (50TL x 10 ay x 100.000 kişi) 50.000.000 lira olup, bu meblağ, yaş grubu müsabakalarının reklam gelirleri, isim hakkı ve diğer sponsorluk anlaşmaları ile dahi karşılanabilir. Yerel yönetimlerin de katkıda bulunması halinde destek alanların sayısı çok daha fazla olabilecektir. Başarılı bir organizasyonla böyle bir projeye destek verecek firmalarla sponsorluk ve reklam anlaşmaları yapıldığı takdirde yaş grupları çalışmalarına katılım ve desteklenen aday sporcu sayısı bir milyonun üzerine çıkabilecektir. Önerimiz uygulanmaya konduğu takdirde, yüzlerce, hatta binlerce kulüpte en azından birer adedi kamu görevlisi niteliğinde olabilecek spor yöneticileri ve eğitmenleri çalıştırılacak, yüz binlerce, hatta milyonu aşkın sporcu adayı arasından ülke sporuna katkıda bulunacak çok sayıda üst düzeyde sporcular yetişecek ve belki de bunların önemli bir kısmı Avrupa ülkelerinde, Amerika'da ve diğer ülkelerdeki başarılı sporcularımızın arasına katılacaktır.