Değişen ve boyaya takan çok, şaseye bakan yok

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Değişen ve boyaya takan çok, şaseye bakan yok

T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

İkinci el pazarında doğru bilenen yanlışlardan birisi de kaporta hasarları. Ekspertiz noktalarının bile birçoğu parçanın neden sökülüp takıldığını bilmiyor…

Geride bıraktığımız yıllarda ikinci el araç satışlarında boya ve değişen tespitini sanayideki ustalar yapardı. Günümüzde kurumsal ekspertiz firmalarının pazara dahil olmasıyla birlikte daha kesin bilgi elde edilebilir hale geldi. Ancak özellikle servis-satış sonrası hizmetleri alaınında bilgi birikimi ve tecrübesi olmayan birçok oto ekspertiz şirketi, hasar sonrası araçlarda yapılan işlemin nedenine ve niteliğine bakılmaksızın tespitler yapıyor.

YANLIŞ İŞLEMLER UYGULANIYOR

Türkiye’de ortalama araç parkı yaşının 15’e dayandığına dikkat çeken ve yılda ortalama 4 milyon aracın boyandığını belirten RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı konuyla ilgili şunları söyledi:

“Böyle bir araç parkında tüketiciler de ekspertiz firmaları da boyalı parça sayısından çok, boya işleminin niteliğine ve kaporta onarımının, aracın orijinaliyle uyum sağlamasına dikkat etmeli. TSE belgeli servislerde, fabrika boya kalitesine maksimum sadık kalınarak, uzman eğitimli teknisyenler tarafından uygulanan profesyonel boya işlemi, aracın değerini korur.

Bir parçanın sökülüp takılması, büyük bir hasar alındığı anlamına gelmemeli. Veya aracın direğinde dolu hasarı nedeniyle boya yapılmış; halbuki mukavemet kaybı yok. Bu aracın büyük bir kazaya karıştığı yorumu yapılıyor. Parça sökülmeden düzeltilmesi ve boyanması mümkün değilse ve orijinale sadık biçimde, standartlar çerçevesinde işlem yapılmışsa aracın değerinin düştüğünden söz edilemez.”

DEĞER DÜŞÜKLÜĞÜ AĞIR HASAR GEÇMİŞİ İLE ORTAYA ÇIKAR

Değer düşüklüğünün asıl ortaya çıktığı noktanın ağır hasar geçmişi olduğunu belirten Ünaldı, sözlerine şöyle devam etti:

“Bunu anlamanın en iyi yolu ise şasi kontrolü. Halen sektörde şasi kontrolü gözle, elle yapılıyor. Bu yöntemle şasideki milimetrik oynamaları nasıl anlayacaksınız? Sadece tamponu boyalı, ancak ağır hasar geçmişi olan araçlarla dahi karşılaşıyoruz ki tampon boyasına da maalesef bakılmıyor. Elektronik şasi kontrolünü can ve mal güvenliğimiz açısından önemsiyoruz ve her ekspertiz işleminde, her aracın şasisini elektronik olarak kontrol ediyoruz” şeklinde konuştu.

Düzenleyen:  - T-Otomobil
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...