Medyayı ve sosyal medyayı kullanmayı bilmeyince

A -
A +
Günümüzde artık lafta büyük gazete ve televizyonların etkisi iyice azaldı. YouTube, Twitter, Instagram mecraları muazzam takip ediliyor. Milyonlarca insan buraları takip ediyor. 
Halk doğru bilgi almadığını düşündüğünde kendi mecrasını buluyor. İnsanları asla küçümsememek, hafife almamak gerekir. Emin olun herkes her şeyin farkında. 
Nitekim geçen cuma akşamı bütün kanallar uyurken TGRT Haber farkını ortaya koydu. Bütün Türkiye o gün bugündür TGRT Haber’i konuşuyor. Tavır alamayınca millet tavrını ortaya koyuyor. 
Kaç yıldır medyayı yazıp çiziyorum. Algının ne kadar önemli olduğunu onlarca kez vurguladım. Geçen yazımda büyük manipülatör Roger Stone’dan bahsetmiştim. Stone yalancının teki ama algıya oynamada üzerine yok. Nitekim 2016 seçimlerine giderken inanılmaz algı yaptı. Soros’a, Clinton’lara, Wall Street’e saldırdı. Uydurduk hikâyeler buldu... 
Uydurduğu yalanlara cevap yetiştirmeye çalışan Hillary Clinton ve ekibi yoruldu ve tuzağa düştü. Roger Stone istediğini aldı. Hatırlatmak isterim, Stone 1974 Watergate Skandalı’nda da ceza almış biri. Yani nerede kirli bir iş var orada Stone var! Hakkını teslim etmek gerekir ki, medyada çok iyi. 
Bizim taraf ise hâlâ medyayı nasıl kullanacağını öğrenemedi. Nasıl mi? Sosyal medyada baktım imajı her gün dökülen Ekrem İmamoğlu’na yönelik sosyal medyada “Ekrem’e Zırnık Yok” kampanyası başlatılmış. Arkadaşlarıma hemen “Eyvah” dedim. Tam İmamoğlu’nun istediğini şeyi yapmışlar, dedim.
Ekrem İmamoğlu İstanbul Belediye Başkanlığı’na geleli 8 ay oldu. Ama geldiği günden bu yana PR’dan öteye gidemedi. Sel felaketi oldu tatile Bodrum’a gitti. Elazığ depremi oldu Palandöken’e kar tatiline gitti. Korona zamanı da pek iyi sınav vermiyor...
Ancak İmamoğlu ne zaman zora girse bizim taraf sağolsun (!) devreye giriyor. Düşen imajını toparlaması için yardıma koşuyor. Geçen seçimde İmamoğlu bir şey yaptığı için seçim kazanmadı. AK Parti bazı şeyleri yanlış yaptığı için CHP kazandı. Tabii medyamız da kötü sınav verdi. Sonuç ortada. 
Şimdi de nasıl toparlayacağını bilemeyen İmamoğlu’na “Ekrem’e Zırnık Yok” diyerek hayatının fırsatı verilmiş. Sosyal medya bu kadar mı yanlış kullanılır arkadaş? İmamoğlu’nu eleştir geç. Böyle kampanyaların hepsi ona yarıyor...
Dün İmamoğlu da bu kampanyayı yapanlara teşekkür etti ve şöyle dedi:
“Benim size yaptığım bu davetle, akıllarınca dalga geçtiler. Hatta ‘Ekrem’e zırnık yok’ diye sosyal medyada kampanya başlatmışlar. Zekât ve fitreleriniz, Ekrem İmamoğlu için değil, yüz binlerce ihtiyaç sahibi ailemiz için. Ama ben yine de, zekât ve fitre bağışı çağrımı yaygınlaştıran, belki de ulaşmakta güçlük çekeceğim insanlara videomu ulaştıran bu arkadaşlara çok teşekkür ediyorum... İletişimimi yaygınlaştırmada verdikleri emek sayesinde, eminim katbekat hamiyet sahibi İstanbullu, belediyemize zekât ve fitrelerini bağışlayacak. Allah onlardan da razı olsun.”
Yüzde yüz haklı. Kampanyasını herkes duydu ve İmamoğlu gene aradan sıyrıldı. Hâlbuki basit bir eleştiri ve haber diliyle İmamoğlu imajına medya anlamında daha çok zarar verilebilirdi. 
Medya ve sosyal medyayı nasıl kullanacağını bilmek çok önemli. Aşırı zıt ve ekstrem haberler o kişiye yarar. Benden söylemesi...
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.