BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Bu gurur bize ait!

Türkiye dev projelerle büyüyor, düşmanlar çatlıyor.. Terör örgütleri hain saldırılarla bu tabloyu bozmaya çalışıyor. Kredi kuruluşları notumuzu düşürüyor. Halktan büyük tepki var.  Marmaray, Osman Gazi ve Yavuz Sultan Selim Köprüleri gururumuz oldu. Üçüncü havaalanı cumhuriyet tarihinin en büyük eseri.. İnşaatı son hızla devam ediyor. 2018’de ilk bölümü açılacak. Avrupa’nın en büyük havaalanı olacak. Ülkemize bu muhteşem eserleri kazandıranlardan Allah razı olsun. Onların isimleri tarih sayfalarında altın harflerle yazılacak.. Cenab-ı Hakk’ın sevdiği kulları hayır yapar, kalplere girer, sevgiyle anılır.. Tayyip Erdoğan gibi… Cenab-ı Hakk’ın nefret ettiği kulları zulüm yapar, kenefe düşer, lanetlenir.. FETÖ gibi..  
MARMARAY-Marmaray projesi İstanbul'un tarihini yeniden yazan bir proje.. 1860'lı yıllarda Sultan Abdülmecid Han sadece düşünmüş, tasarlamış ama gerçek Marmaray'la ilgili adımı atan Sultan 2. Abdülhamid Han'dır. 1892 yılında 1902 yılında 1904 yılında Fransızlara, İngilizlere, Almanlara projeler hazırlattı. Kısmet Recep Tayyip Erdoğan’a oldu.  Asya ile Avrupa kıtaları arasında denizin altından kesintisiz demir yolu ulaşımı sağlayan dünyanın en büyük ve önemli projelerinden Marmaray Cumhuriyetin kuruluşunun 90'ıncı yılında 29 Ekim  2013’te hizmete girdi. Marmaray, 153 yıllık geçmişi ile "Asrın Projesi". Teknolojik altyapısı, ekonomik büyüklüğü, demir yolu ulaşımına kazandıracağı ivme ve daha birçok yenilik bakımından dünyada ilkleri içinde barındırdı. Banliyö hatlarının tamamlanmasıyla birlikte toplam maliyeti 8 milyar liraya ulaşacak olan Marmaray, 60 metre ile "dünyanın en derin batırma tüneli" özelliğine sahip. Seferlerden günlük yaklaşık 2.4 milyon lira gelir sağlanıyor. 9 yılda tamamlanan Marmaray'dan tek yönde saatte 75 bin, günde ortalama 1 milyon 200 bin yolcu taşınıyor. 
OSMAN GAZİ KÖPRÜSÜ-İstanbul-İzmir arasındaki yolun 3.5 saate inmesini sağlayacak Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli ayağı olan 'Osmangazi " köprüsü 30 Haziran’da açıldı.. Köprü yaklaşık 39 ay süren bir çalışmayla tamamlandı. Köprünün iki kulesi 252 metre yüksekliğinde. Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada bulunan köprünün yapımında, 8 bin işçi çalıştı. Osmangazi Köprüsü'nün açılmasıyla Kocaeli'nin Gebze ve Dilovası ilçelerindeki sanayi yükünün azalması bekleniyor. Köprünün temelinin atılmasının ardından Yalova'da yeni Organize Sanayi Bölgeleri kurulması için çalışmalar başlatıldı. Toplam yatırım bedeli 9 milyar dolar olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprü sayesinde İzmit Körfezi 6 dakikada geçiliyor. Osman Gazi köprüsü 30 Haziran’da hizmete girdi. 
YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ-Yapımına 29 Mayıs 2013 yılında başlanan otoyollarıyla birlikte  3 milyar dolar maliyetli  Yavuz Sultan Selim Köprüsü, dün muhteşem bir törenle hizmete girdi. 39 ayda tamamlanan İstanbul'un 3'üncü Boğaz Köprüsünden küçük araçların geçiş ücreti 9.90 lira. Özellikle büyük araçların zorunlu olarak yönlendirileceği köprü İstanbul’un trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak. 165 kilometrelik Kurtköy-Akyazı ve 88 kilometrelik Kınalı-Odayeri otoyolları 2018 yılının sonunda tamamlanacak. 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde inşa edilen 116 kilometrelik otoyolun 13.5 kilometrelik kısmı viyadükler üzerinden geçiyor. 8 şerit kara yolu 2 şerit demir yolu olarak toplam 10 şeritli köprü inşaatında binlerce işçi, mühendis gece gündüz 24 saat çalıştı. 59 metre ile dünyanın en geniş köprüsü..  322 metrelik kuleleri ve 2164 metre uzunluğu ile dünyanın en büyük köprüsü. Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.
  • Facebook'ta paylaş
  • Twitter'da paylaş
  • Twitter'da paylaş
592994 https://www.turkiyegazetesi.com.tr/yazarlar/necmettin-batirel/592994.aspx
YORUMLAR ARKADAŞINA ÖNER
loading
Kapat
KAPAT