İşsizlik artıyor otomotiv sektörü personel bulamıyor…

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
İşsizlik artıyor otomotiv sektörü personel bulamıyor…

T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

TAYSAD Başkanı Saydam otomotiv sektöründeki işgücü sorunlarına ilişkin konuştu. Saydam, "Bursa’da, Sakarya’da, Gebze’de çalışan bulmak artık çok zor. Şöyle bir örnek vereyim, yabancı firmalar Türkiye’ye yatırım yapmak istediğinde bize birçok konuda danışacağı başlık varken "Gebze’de işçi problemi gerçekten var mı?" diye soruyor. Bakın teşvikleri, elektrik maliyetini değil, "yatırım yaparsam eleman bulabilir miyim" diye düşünüyorlar…" dedi.

İnşaat, kimya ve tekstil sektöründen sonra otomotiv sanayii de personel bulma konusunda ciddi sıkıntılar yaşamaya başladı. Özellikle ana sanayi ve tedarik zincirinin yoğun olduğu bölgelerde genç personel bulmak oldukça zorlaştı. Yapılan birçok araştırmaya göre 1995 ila 2015 yılları arasında doğan ve z kuşağı olarak adlandırılan gençler, günde 5 saatten fazla çalışmak istemiyor.

Yeni nesil çalışanların beklentileri anlamakta zorlandıklarını dile getiren Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam; “Bir taraftan işsizlik rakamları konuşuluyor diğer taraftan fabrikalar personel, çalıştıracak insan bulamıyor. Örneğin Bursa’da, Sakarya’da, Gebze’de çalışan bulmak artık çok zor. Şöyle bir örnek vereyim, yabancı firmalar Türkiye’ye yatırım yapmak istediğinde bize birçok konuda danışacağı başlık varken “Gebze’de işçi problemi gerçekten var mı?” diye soruyor. Bakın teşvikleri, elektrik maliyetini değil, yatırım yaparsam eleman bulabilir miyim diye düşünüyorlar” ifadelerini kullandı.

İşsizlik artıyor otomotiv sektörü personel bulamıyor…

MÜHENDİS ŞOFÖRLÜK PEŞİNDE

Personel sıkıntısının tekstilden otomotive tüm sektörlerin en büyük sorunlarından biri haline geldiğine dikkat çeken Saydam; “Şu anki nesil sıfırdan başlarken en üstten pozisyonlara gözünü dikiyor. Örneğin yeni bir mühendis, sorsanız tekstil gibi eski bir sektör yerine otomotivi tercih ederim diyor. Otomotivi beğenmiyor savunma sanayine göz dikiyor, oradan vakıf şirketlerine göz dikiyorlar, hiçbirini beğenmeyen yurtdışına gitmek istiyor.

Sonra yeni nesil gözünü yurt dışına dikti deniliyor. Peki yurt dışına gidende ne yapıyor? Uber’de çalışıp hayatını yaşama derdinde. Bakın İngiltere’de çalıştığımız dev bir ana sanayi firması bana “Bir mühendisimiz çalışma saatleri daha esnek diye Uber’de çalış şoförlük yapmaya başladı. İşi bıraktı, sırf bu yüzden mühendis kaybediyoruz” dedi. Bu arada bu bahsettiğim şirkette dört Türk mühendisi vardı, şu anda 400 civarında. Türk mühendis derken İngiltere’de yaşayan değil, Türkiye’den gitmiş mühendislerden bahsediyorum” şeklinde konuştu.

ÇALIŞAN NÜFUS AZ

Yeni çalışan bulma sıkıntısının yanı sıra birde personel kaybetme sorunlarına dikkat çeken TAYSAD Başkanı Albert Saydam; “Bakın yatırımdan bahsediyoruz, bugün paranız olur yatırım yaparsınız. Para kazanılır, kaybedilir. Ama çalışana yaptığınız yatırım kaybedilirse geri dönüşü yok. Bunun için bizim amacımız ilk önce kan kaybetmemek. Biz Türkiye olarak 85 milyonluk nüfusumuzun sadece 35 ila 38 milyonu iş gücüne katılabilmişiz.

Bu 35 milyonu 40-45 milyona çıkardığınız zaman arz-talep dengelenir hem ekonomimiz güçlenir hem de büyüme hızımız artar. Örneğin nüfus olarak aynı boyutta olduğumuz Almanya’da 50 milyon çalışan var. Ortalama yaşı da bizden 10 sene daha fazla. Çalışan sayımız artarsa ülke ekonomimiz çok hızlı yükselir” dedi.

Düzenleyen:  - T-Otomobil
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...