NASA, kayıp göktaşı için tarih verdi: Dünya'ya çarpabilir!

Düzenleyen: / Kaynak: Independent Türkçe
NASA, kayıp göktaşı için tarih verdi: Dünya'ya çarpabilir!

Teknoloji Haberleri  / Independent Türkçe

NASA, 2007'de tespit edildikten sonra teleskopların görüş açısından çıkan kayıp göktaşı için uyardı. Göktaşının, Dünya'ya çarpması halinde 2,6 milyar ton TNT gücünde patlamaya neden olacağı öngörülüyor.

Bilim insanları, keşfedildikten bir gün sonra ortadan kaybolan göktaşının, Dünya'ya dönüş yolu bulduğunu tahmin ediyor. NASA'nın Dünya'ya Yakın Nesne Araştırmaları Merkezi (CNEOS), kayıp göktaşının Ekim 2024'te Dünya'ya çarpabileceği ihtimalini ortaya çıkardı.

"2007 FT3" diye adlandırılan göktaşının Dünya'ya çarpma olasılığı; Ekim 2024'te 11,5 milyonda bir, Mart 2024 için ise 10 milyonda bir olarak belirlendi. Göktaşının gezegene çarpması halinde 2,6 milyar ton TNT gücünde patlamaya neden olacağı öngörülüyor.

ÇARPTIĞI BÖLGEDE BÜYÜK HASARA YOL AÇABİLİR

Patlamanın gücünün gezegeni yok edecek büyüklükte olmadığı, ancak çarptığı bölgede büyük hasara yol açabileceği ve Dünya'nın her tarafına şok dalgaları göndermesinin mümkün olduğu aktarıldı.

Bahsi geçen kayıp asteroide ne olduğundan henüz emin olmayan NASA araştırmacıları, Dünya'ya çarpma ihtimaline karşı tetikte kalacaklarını ve işaretleri aramaya devam edeceklerini bildirdi.

DÜNYA'YA YAKLAŞAN BAŞKA ASTEROİTLER DE VAR

Uzay ajansları bugüne dek Dünya'ya yakın 30 binden fazla göktaşını belgeledi. Bu nesneler halihazırda gözlemlenmeye devam ediyor. Ancak NASA ve diğer kurumlar, Güneş'in parıltısı içinde saklanan ve henüz keşfedilememiş büyük asteroit ve kuyrukluyıldızların varlığından emin. Nitekim Dünya'ya yaklaşan ve benzer seviyede bir yıkıma neden olabilecek başka asteroitler de var.

Örneğin 29075 (1950 DA) diye bilinen bir nesne, NASA'nın listesindeki en riskli ikinci uzay kayası. 1950'de keşfedilen bu göktaşının izi de kaybedilmiş, gökbilimciler 50 yıl boyunca söz konusu nesneyi aramıştı. Daha sonra göktaşının epey uzak bir gelecekte, 16 Mart 2880'de Dünya'ya çarpma ihtimali hesaplanmıştı. Veriler, söz konusu ihtimalin yüzde 0,0029 (34 bin 500'de bir) olduğunu ortaya koymuştu.

Düzenleyen:  - Teknoloji