Türkiye Gazetesi E-Gazete Gazete Aboneliği
Türkiye Gazetesi
Arama
SON DAKİKA YAZARLAR BİZİM SAYFA GÜNDEM POLİTİKA EKONOMİ DÜNYA SPOR YAŞAM RESMİ İLANLAR HABER JET İzle
Türkiye Gazetesi
Türkiye Gazetesi
E-Gazete Abonelik
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
© 2025 İhlas Gazetecilik A.Ş.
Tüm Hakları Saklıdır.
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Bildirin
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
  1. Haberler
  2. Yasam
  3. Giyimde markaya bağımlılık azaldı
Yasam

Giyimde markaya bağımlılık azaldı

Son Güncelleme: 08 Şubat, 2021 - 03:24
Whatsapp İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Giyimde markaya bağımlılık azaldı
Fotoğraf BaşlığıGiyimde markaya bagimlilik azaldi

Marka bağımlılığı, modelden, yakışandan, rahatlıktan çok sosyal bir statü olarak düşünülüyor. Pandemi sebebiyle 1 yıldır bütün dünyanın eve kapanması, giyim alışverişini markaların değil, rahatlığın yönlendirdiği bir döneme getirdi...

Kaydet
a- | +A

CANAN ERASLAN

Giyim ve ayakkabı alışverişi kadınların vazgeçilmezi. Eskiden, özellikle indirim dönemlerinde ihtiyacı olsun olmasın birçok kadın çılgınca alışveriş yapar, ardından daha etiketini dahi sökmeden dolap köşelerinde eskimeye terk ederdi. "Eskiden" diyorum, çünkü birçok alışkanlık gibi alışveriş çılgınlığı da şekil değiştirdi. Giyim alışverişi salgın öncesine göre azaldı ve rahatlığın ön plana çıktığı modellere yöneldi. Bu trend, Areda tarafından yapılan araştırmayla rakamlara döküldü. 1.100 kişinin katıldığı araştırmaya göre katılımcıların yüzde 55,9'u giyim tercihlerinde konfor ve dayanıklılığın etkili olduğunu söylerken "Reklamlardan etkilenirim" diyenlerin oranı yüzde 1'lere kadar düştü.

ESKİYİNCE ALIYOR, AVM'YE GİDİYORUZ
Araştırmada yer alan ‘Giysi satın almanızın nedeni daha çok hangileridir’ şeklindeki soruya katılımcıların yüzde 27,4’ü kullandığım giysilerin eskimesi yanıtını verdi. Aynı soruya vatandaşların yüzde 26,9 oranıyla "sezona uygun giyinmek" cevabı verirken, yüzde 22,1’i şık görünmek, yüzde 14,4’ü ise modası geçmek, yüzde 7,1’i mesleğe uygun giyinmek, yüzde 2’si ise marka bağımlılığı yanıtlarını verdi. "Alışverişlerinizi daha çok hangi ortamlarda yapıyorsunuz" şeklindeki soruya katılımcıların yüzde 41,6’sı AVM cevabını verdi. İlgili soruya katılımcıların yüzde 21,8 outlet mağazalar, yüzde 13,7’si pazar, yüzde 13,7’si ise online alışveriş yanıtı verdi. Butik/pasaj diyenlerin oranı yüzde 7,3 olurken, kişiye özel dikim seçeneği ise 0,3’te kaldı.

MODAYI TAKİP BİTMEDİ, AZALDI
Giyim tercihlerinde moda etkili ama vazgeçilmez değil. Katılanların yüzde 33,8'i moda trendlerin takip etmediğini söylüyor. "Nadiren" takip edenlerin oranı yüzde 24,4 olurken, "Zaman zaman" diyenlerin oranı yüzde 21,8 oldu. "Modayı her zaman takip ederim" diyenlerin oranı da yüzde 6,8'lerde.

KIYAFETE ÇOK HARCAMIYORUZ
"Bütçenizin yüzde kaçını giyim alışverişine harcarsınız" sorusuna katılımcıların yüzde 47,4'ü "Yüzde 10-20" cevabını verdi. Yüzde 32'lik kesim "Yüzde 20-30" derken, "Paramın yüzde 30-40'ını kıyafete harcarım" diyenler yüzde 11,4, "Bütçemin yarısı kıyafete” diyenlerin oranı yüzde 4,2'de kaldı.

GİYİMDE TERCİHLER
Dayanıklılık, konfor: %55,9
Tasarım-şıklık: %35,9
Rahatlılık: %26
Fiyat: %22,2
Kalite: %15,4
Bedene uygunluk: %9,3
Alıştığım marka: %8,2
İşlevsellik: %1,2
Reklam: %1,0

Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi | 08 Şubat, 2021 - 03:24
Haberle İlgili Daha Fazlası
Yasam
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
X ikonu Facebook ikonu LinkedIn ikonu Next Sosyal Google Haberler ikonu
YORUMLAR
Yorum   0 yorum
ÇOK OKUNANLAR
  • 1
    Mevduat faizinde düşüş hızlandı! 1 milyon TL’nin güncel getirisi kaç TL?
    İşte 1 milyon TL’nin güncel getirisi!
    Kaydet
  • 2
    Japonya'da deprem oldu! 6,7 ile sallandılar, tsunami uyarısı var
    Japonya'da şiddetli deprem oldu! Tsunami uyarısı v...
    Kaydet
  • 3
    Rusya, Odessa'da demirli olan Türk gemisini vurdu! Dışişleri'nden açıklama geldi
    Rusya, Odessa'da demirli olan Türk gemisini vurdu
    Kaydet
  • 4
    Cumartesi-pazar uyarısı geldi! Meteoroloji'den İstanbul dahil çok sayıda il için kritik rapor
    Cumartesi-pazar uyarısı geldi!
    Kaydet
  • 5
    New York Times'tan korkutan uyarı: İstanbul'a büyük ve yıkıcı bir deprem geliyor
    "Büyük deprem İstanbul'a yaklaşıyor"
    Kaydet
YAZARLAR
  • Ömer Faruk Bingöl
    Ömer Faruk Bingöl Borsa 10 haftanın zirvesinde!
    Kaydet
  • Öcal Uluç
    Öcal Uluç Kutlarım TMOK’u!..
    Kaydet
  • Adnan Şahin
    Adnan Şahin Anadolu’nun kökleri yerli ürünlerle yaşar
    Kaydet
  • Sadık Söztutan
    Sadık Söztutan DİYETİSYEN
    Kaydet
  • Ahmet Demirbas
    Ahmet Demirbas "Sabır acıysa da meyvesi tatlıdır"
    Kaydet
Bize Haber Verin

Editör masasıyla bilgi ve materyal paylaşmak için tıklayın

GÖZDEN KAÇMASIN
  • Muhtarın 4 aracını benzin döküp yaktılar! Kundaklama anı kamerada
    Muhtarın 4 aracını benzin döküp yaktılar! Kundaklama anı kamerada
    Kaydet
  • Önce araçlara sonra ağaca çarptı feci kaza kamerada! 1 ölü 1 yaralı
    Önce araçlara sonra ağaca çarptı feci kaza kamerada! 1 ölü 1 yaralı
    Kaydet
  • İşte haftanın en çok kazandıran yatırım aracı!
    İşte haftanın en çok kazandıran yatırım aracı!
    Kaydet
  • MSB'den 'SDG' açıklaması: Başka seçenekleri yok!
    MSB'den 'SDG' açıklaması: Başka seçenekleri yok!
    Kaydet
  • Yıldız Savaşları afişi rekor fiyata satıldı
    Yıldız Savaşları afişi rekor fiyata satıldı
    Kaydet
ÖNE ÇIKANLAR
Adana’da feci kaza! Çınar’dan 9 gün sonra acı haber geldi
Çınar’dan 9 gün sonra acı haber geldi
Kaydet
Türk savaş gemileri Avrupa sularında! Ankara’nın kapısı çaldılar
Türk savaş gemileri Avrupa sularında!
Kaydet
Çin'de 2025 yılı sinema gişe hasılatı 7 milyar doları aştı
Çin'de 2025 yılı sinema gişe hasılatı 7 milyar doları aştı
Kaydet
SONRAKİ HABER
Türkiye Gazetesi
Google Haberler E-GAZETE ABONE OL GİRİŞ
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Let me Know
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
© 2025 İhlas Medya Grubu. Tüm Hakları Saklıdır
Son Dakika Site Haritası RSS KVKK Aydınlatma Metni Gizlilik Politikası Çerez Politikası