Türkiye'den ayrıldığımıza pişmanız, geri dönebiliriz

A -
A +

Küresel krize inat hareketliliğini sürdüren Türkiye ekonomisi, açıklanan son teşviklerle birlikte yabancı yatırımcıları cezbetmeye devam ederken, 2001 yılındaki darboğazda ülkeyi terk edenleri de pişman ediyor. 2003 yılında Çorlu'daki amortisör fabrikasını kapatan Amerikanlı Tenneco'nun bir şirketi olan Monroe da şu anda Türkiye'ye geri dönmenin planlarını yapıyor. Monroe, Speedy ve Carrefour iş birliğiyle hazırlanan "Sürüş Güvenliğiniz Sorumluluğunuzdur" projesinde gazetemize açıklamalarda bulunan Tenneco Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Pazarlama Müdürü Kemal Ertaş, "Çorlu'daki amortisör fabrikasını kapatıp üretime son veren Monroe, ayrıldığına pişman oldu. Hem yatırım ortamı, hem açıklanan son teşvikler hem de Türkiye'nin stratejik konumu yabancı yatırımcıları cezbediyor. Son dönemde Monroe'nun merkezindeki toplantılarda Türkiye konuşulur oldu. Türkiye'de yeniden fabrika açıp üretim yapma konusu sık sık masaya geliyor. Monroe, ileriki dönemde tekrar Türkiye'ye dönebilir" diye konuştu. Monroe Çorlu Fabrikası, ISO 9001 kalite belgesi alan Avrupa'daki üçüncü amortisör fabrikası olmuştu. Türkiye'deki en büyük müşterisi Renault olan Monroe, ayrıca Isuzu, Peugeot ve Mitsubishi gibi markalara üretim yapıyordu. Türkiye'de üretilen amortisörler önce Belçika'daki Tenneco'ya oradan da Fransa, İngiltere, Almanya gibi ülkelere gönderiliyordu. Son dönemde amortisör ithalatında da sıkıntılar olduğunu dile getiren Kemal Ertaş, TSE standartlarında olmayan ürünlerin Türkiye'ye girişinin durdurulduğunu sadece Monroe'nun tedarikinin devam ettiğini söyledi. Türkiye'den ayrıldığımıza pişmanız, geri dönebiliriz
KEMAL ERTAŞ: Her 20 binde kontrol şart Geçtiğimiz hafta sonu Carrefour İçerenköy'de gerçekleştirilen "Sürüş Güvenliğiniz Sorumluluğunuzdur" projesinde, otoparka kurulan özel TIR'da yaklaşık bin 500 araç ücretsiz kontrolden geçildi. Güvenlik testinde aracın; amortisör testi, lastik diş derinliği ve hava basıncı ölçümü, yağ seviyesi, antifriz, fren hidroliği, akü ile araçta olması gereken zorunlu ekipman kontrolleri yapıldı. Amortisörlerin yol tutuş ve özellikle frenaj açısından ciddi öneme sahip olduğunu ancak sürücülerin bu konuda yeterli bilince sahip olmadığına dikkat çeken Kemal Ertaş, "Eskimiş amortisörlere sahip aracın tekerlekleri yere sağlam basamaz. Dolayısıyla da fren mesafesi uzar, yol tutuş zayıflar. Amortisörler her 20 bin km'de bir mutlaka kontrol edilmedilir" diye konuştu. Türkiye'den ayrıldığımıza pişmanız, geri dönebiliriz
C-Elysee, geri sayıma başladı Citroen'in en son modeli C-Elysee'nin dünya ve Türkiye lansmanı 1 Kasım'da başlayacak İstanbul Autoshow'da gerçekleştirilecek. Dünyada ilk olarak Türkiye'de satışa çıkacak olan C-Elysee'le birlikte C1, C3, C4, Berlingo ve Nemo gibi modeller de otomobilseverlerle buluşuyor. Aynı zamanda Fransa Cumhurbaşkanı'nın makam otomobili de olan DS5 Hybride ile DS3 Cabrio'nun da fuarda büyük ilgi görmesi bekleniyor. Türkiye'den ayrıldığımıza pişmanız, geri dönebiliriz
RENAULT KALİTE DİREKTÖRÜ JEAN-PIERRE VALLAUDE: 2 ayda 10 yıl yaşlandırıp kalitesini test ediyoruz Dünya üzerinde yüzde 70'i Bursa'da üretilen Clio 4 için, 10 yıla denk gelen özel yaşlandırma testi uygulanıyor. Fransa eski Cumhurbaşkanı Nicholas Sarkozy'nin karşı çıkmasına rağmen ana üreticisi Bursa'daki Oyak Renault Fabrikası olan Yeni Clio, zorlu kalite testlerinin ardından dünya yollarına çıkıyor. Dünya üzerinde yüzde 70'i Bursa'da yüzde 30'u da Fransa'daki Flins fabrikasında üretilecek olan Yeni Clio için gerçekleştirilen özel yaşlanma testi 2 ay sürüyor ancak bu süre 10 yıla bedel oluyor. Kendisi için en önemlisinin aracın güvenilirliği ve arıza yapmaması olduğunu söyleyen Renault Kalite Direktörü Jean-Pierre Vallaude, "Daha sonraki kriter ise aracın iyi yaşlanması. Araç yaşlandıkça, kumaşlar yıpranır, direksiyonun kaplaması soyulur. İşte buna benzer her şey kalitedir" diye konuştu. Bursa'da veya Fransa'da üretilen her Clio'nun aynı kalitede olduğuna dikkat çeken Vallaude, 2 ay süren test sırasında aracın; soğuk-sıcak, ıslak-kuru, kızgın güneş gibi yıpratıcı etkenlere maruz bırakıldığını, bunun da 10 yıl gibi bir sürece denk geldiğini söyledi. Sürenin sonunda her parçanın incelendiğini kaydeden Vallaude, "Müşterilerimizle anketler düzenliyoruz. Bir üretim ömrü 7-8 yıl olsa bu süreçte geliştirmeye devam ediyoruz. 2012'de moda olan bir şey belki 3 sene sonra beğenilmeyecek. 26 ülkede ayrı fabrikalarda üretim yapıyoruz. Benim hedefim bütün ülkelerdeki araçların aynı kalitede olması" diye konuştu. Türkiye'den ayrıldığımıza pişmanız, geri dönebiliriz
4.5 litrelik yeni Land Cruiser 100 km'de 9.5 litre harcıyor Toyota'nın SUV segmentindeki 60 yıllık efsanevi modeli Land Cruiser V8 yenilendi. 6 ileri otomatik şanzımana sahip olan araç, devasa motor hacmine rağmen 100 km'de 9.5 litre yakıt tüketiyor. V8 motor 100 km hıza ise 8.9 sn'de ulaşıyor. Motor gelişmiş çift değişken kanatlı turbo kompresörle takviye ediliyor. Çoklu arazi Seçimi (MTS) ile 5 ayrı arazi modu bulunan Toyota, Land Cruiser'da, "tork algılama" sistemi de bulunuyor. Böylece araç güç aktarımını çok daha yumuşak ve dengeli bir şekilde yapabiliyor. Land Cruiser V8, 164 bin 900 Euro + 9.107 TL fiyatıyla satışa çıktı. Türkiye'den ayrıldığımıza pişmanız, geri dönebiliriz
KORELİ YENİLENDİ Rexton 79.500 TL'den bayilerde Distribütörlüğünü Şahsuvaroğlu'nun yaptığı Güney Koreli SUV üreticisi SsangYong tarafından yenilenen 2.0 Litre turbo dizel Euro 5 motora sahip Rexton W modeli 79 bin 500 TL'den başlayan fiyatlarla Türkiye'de satışa sunuldu. Türkiye'de 4x2 manuel ve otomatik vites, 4x4 otomatik vites seçenekleriyle satışa çıkan Rexton W, 7 kişilik oturma düzeni ile hem daha fazla yolcu seçeneği hem de birçok şekilde oturma ve düzenleme imkânı sunuyor. SsangYong Korando Sports'un 4x2 MT 2.0 Turbo Dizel seçeneği de 42 bin 100 TL'den başlayan fiyatlarla görücüye çıktı. Araç için 20 bin TL'ye 18 ay 0 faizli kredi imkânı sunuluyor. Korando 4x2 MT 2.0 Turbo Dizel ise 63 bin 450 TL. fiyat ve 30.000 TL'ye 18 ay 0 faizli kredi imkânıyla satılıyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.