E-İhracat kadınların ellerinde yükselecek

A -
A +

Ömer Bolat’ın önderliğinde ilklere imza atan Ticaret Bakanlığı son dönemde e-İhracat'a da büyük önem veriyor. Bütün sıkıntılara rağmen destan yazan ihracatçılar aynı başarıyı e-İhracat'ta gösteremiyor.

 

Bu alanda destan yazılması için e-İhracat destekleri devreye sokuldu. Şimdi bu desteklerin nasıl kullanılacağını anlatma zamanı.

 

Gaziantep Sanayi Odası her zaman yaptığı gibi şimdi de durumdan vazife çıkardı ve e-İhracat için düğmeye bastı.

 

Başkan Adnan Ünverdi konuyla ilgili çalışmaya tam destek verdi ve sonuç da aldı. Meclis salonu tıklım tıklım doluydu ve çoğunluğunu kadınlar oluşturuyordu.

 

 

Adnan Ünverdi
Adnan Ünverdi

 

 

Güvenilir Ürün Platformu’nun koordine ettiği toplantıda e-İhracat eğitimini Sezen Hüseyinoğlu, Nilay Uzuner, Hacı Ali Küçüksakarya’dan oluşan kadro verdi.

 

Söylediğimiz gibi toplantıya kadınlar ağırlıklarını koymuştu. TOBB Gaziantep Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Ayşen Ahi ve GÜNSİFED Yönetim Kurulu Başkanı Gamze Aşnük oradaydı.

 

Gaziantep’ten çıkıp dünyaya açılan ve son dönemde gündemine e-İhracat'ı koyan NLK Bilgi Teknolojileri Yönetim Kurulu Başkanı Nalan Kurt kadınlardan oluşan kadrosuyla katılım sağlamıştı.

 

 

Nalan Kurt
Nalan Kurt

 

 

Söz alan, soru soran Gaziantep’in kadınları e-İhracat'ta takılmıştı… Aralarında önemli isimler de vardı.

 

Mesela Eren Dereka cam seramikte, Deniz Oğuz kahve üretiminde, Sena Güzel temizlik bezinde, Kübra Uysal, Elif Uysal, Emsal Dağlı, Fadile Celep hazır giyimde, Seda Gözegir mantıda dünyaya açılma isteklerini dile getirdiler.

 

Büşra Koçak gıda makineleri üretiminde, Ecem Hatice Aras kozmetikte, Mehtap Özdemir bilgilendirmede önemli ataklar için hazırlanıyorlar. Ve Elif Rana Çelebi, Şükran Edil, Nihal Sabak gibi yeniliklerin peşinde koşan kadınlar Gaziantep’in e-Ehracat'ta parlayan yıldız olmasında rol alacaklar.

 

Toplantıda anladık ki e-İhracat, kadınların ellerinde yükselecek. Kadınlar e-İhracat'ın kahramanları olacak.

 

 

Aday olmadığını açıkladı

 

 

Toplantıdan önce Gaziantep Sanayi Odası Başkanı Adil Konukoğlu’nu ziyaret ettik. e-İhracat'la ilgili bilgilendirme buluşmalarının önemine dikkat çekti. Sonra da Gaziantep Sanayi Odası Başkanı Adnan Ünverdi’ye teşekkür etmek için ziyaret ettik. Şu noktanın altını çizdi:

 

-Daralan pazarlarda ticaretimizi sürdürebilmek için olağanüstü mücadele veriyoruz. Bu süreci atlatmak için biz oda olarak üyelerimize e-İhracat'a ağırlık vermeleri konusunda çok defa çağrıda bulunduk. Ayrıca proje bazlı çalışmalarla firmalarımıza yol göstermeye devam ediyoruz.

 

Sonra söz seçimlere geldi. Gençlik platformu kurduklarını belirterek her dönem yönetime gençleri aldıklarını vurguladı ve ekledi:

 

-Ben bu dönem aday değilim.

 

Ne olur bilinmez. Aday olması için Adnan Başkana büyük baskı olacaktır. Ama ilk defa bir başkan aday olmadığını açıkladı. Bilginize…

 

 

Unda liderliği bırakmaya niyetimiz yok

 

 

Uluslararası Un Sanayicileri ve Hububatçılar Birliği Avrasya Bölge Başkanlığı önderliğinde düzenlenen toplantıda konuyla ilgili bütün bileşenler İstanbul’da buluştu.

 

Konu en temel besin olarak un olunca Avrasya Bölge Başkanı Eren Günhan Ulusoy’un söyledikleri de öne çıktı.

 

 

Eren Günhan Ulusoy
Eren Günhan Ulusoy

 

 

Ulusoy önce Avrasya’nın, yalnızca coğrafi bölge olmadığına dikkat çekti ve ekledi:

 

-Bölge dünyanın gıda güvenliğinin kalbidir.

 

Bu kalp nasıl atıyor? Gelecekte un konusunda neler olacak? Biz de olayın enflasyon boyutunu ekleyip Ulusoy’dan bunu almak istiyoruz, işte cevap:

 

-Evet, şu anda gıda enflasyonu ülkemizde de önemli bir gündem… Çünkü geçtiğimiz yıl ve bu yıl içerisinde zirai donla karşılaştık. Biz biraz şanslıyız. Çünkü bu zirai dondan çok az etkilendik. Kuraklığın etkisini gördük. Bu veriler bize tahıl ve un sektöründe fiyatların görece olarak diğer gıda sepeti içerisindeki diğer ürünlere oranla artış oranının makul olduğunu göstermekte. Yani unda genel enflasyon oranını aşmayacak rakamlar olacak.

 

Peki undaki dünya liderliğimiz ne olacak? O konuda da şunları söyledi Ulusoy:

 

-Evet, Türkiye 11 yıldır dünyanın en çok un ihraç eden ülkesi. Makarnada ikinci, bulgur zaten bizim ürünümüz birinci, bisküvi çikolatada çok önemli yerlerdeyiz. Buğdayın doğduğu ve ekmeğin kutsal görüldüğü bu coğrafya, dünyada da aslında bunun yansıması olarak liderliğini uzun yıllardır sürdürüyor. Ve bundan sonrası için de tabii ki sektörüm adına bu iddiayı ortaya koyuyorum: Bizim liderliği bırakmaya hiç niyetimiz yok...

 

 

İçecek sektöründen iyi haberler geliyor...

 

 

Oğuz Holding’in patronu Hulusi Oğuz’un oğlunun düğününde içecek sektörünün çok önemli isimleri ile karşılaşmıştık.

 

Sektörün ürün yetiştirmek için yatırımlara tam gaz devam ettiğini vurgulamıştı herkes. Benzer fikirler geçtiğimiz günlerde düzenlenen gıda fuarında da gündeme geldi. Sektörde kiminle görüşsek benzer konuları ifade etti.

 

Teyit etmek için sektörü en iyi bilen isimlerden Oğuz Holding CEO’su Enes Örer’e soruyoruz cevap net:

 

-Biz yeni yatırımlar yaptık. Sektör de yapıyor. Türkiye’nin içecek sektörüne en fazla yatırım yapan şirketi olarak ürünlerimizi de geliştiriyoruz. Yenilikçi ve inovatif ürünler ile son tüketicilerimizin ve iş ortaklarımızın takdirini kazanıyoruz. Yılın içecek markası seçiliyoruz, gençlerin tercihi oluyoruz. Farklı kesimlerin istekleri doğrultusunda üretim yapıyoruz. Yerli ve millî bir firma olarak bu sektörde yeni ufuklara yelken açıyoruz. Mesela gazlı içecek sektöründe pazar payımız sürekli büyüyor. Sadece iç pazarda değil, farklı ülkelere de satışlarımız artıyor. Tüm markalarımız ile dünyanın 106 ülkesine ihracatımız var. Bu ülke ekonomisine ve ülke marka değerine müthiş bir katkıdır. 2025 yılı sonuna kadar bu rakamı 110 ülkeye taşımayı hedefliyoruz. 

 

 

Enes Örer
Enes Örer

 

 

Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Başkanı ve Meysu’nun Yönetim Kurulu Üyesi Osman Güldüoğlu benzer görüşleri şu ifadelerle gündeme getiriyor:

 

-Gazlı içecek sektöründe özellikle boykottan sonra tüketiciler nezdinde farklı markalar tercih edilmeye başlandı. Birçok farklı marka gazlı içecek sektöründe faaliyet gösteriyor. Şu anda boykotla alakalı herhangi bir şey kalmamasına rağmen rağbet ve oradaki tüketim devam ediyor. Bence insanlara tadını beğendirme fırsatı doğdu. Tadını beğenen insanlar da tüketiciler de bu tatları almaya devam ediyor. Özellikle gazlı içecek tarafı da büyümeye devam edecek gibi gözüküyor. Bu arada Türkiye'de hakikaten son yıllarda ciddi bir yatırım var. Meyve suyu tarafında fırsatlar var. Tüketim Avrupa'da 30 litrelerdeyken Türkiye'de 11 litre civarında.

 

 

Meyve suyu zirvesi yapılıyor

 

 

Bu arada MEYED 11 Eylül’de yapılacak önemli bir etkinliğe hazırlanıyor. 14. Juiceful İstanbul Zirvesi'nde yüz yüze görüşmeler olacak. Meyve suyu sektörünün kilit oyuncuları; liderleri, yatırımcıları, üreticileri ve yenilikçileri bir araya gelecek. Zirve’de meyve suyunun sadece bir ürün değil; tarım, beslenme, sürdürülebilirlik ve ekonomik büyüme arasında güçlü bir bağ olduğu vurgulanacak.

 

 

 

Celal Toprak'ın önceki yazıları...

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.