BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

“Sizin için randevu alıyoruz” uyanıklığına dikkat!

Anlat Derdini Feridun Ağabeye
Anlat Derdini Feridun Ağabey'e
Facebook
Merhaba Feridun Ağabey, araç muayenesi için TÜVTÜRK internet sitesinden randevu almak için internette arama yaptığımda TÜVTÜRK amblemini ve istasyon fotoğraflarını kullanan farklı sitelere rastladım. Biraz incelediğimde bu sitelerin ücretsiz olarak verilen muayene sırasını 23 lira gibi bir ücretle sizin yerinize aldığını fark ettim. Google reklamları adı altında arama yaptığınızda ilk sıralarda çıkıyor bu siteler. Bu sitelerin TÜVTÜRK’ün resmî sitesi olmadığını anlayamayanlar ve teknolojiyle de pek arası olmayanlar için sıkıntılı bir durum olduğunu düşünüyorum. Yani siz “uygulama herhâlde böyle” diyerek, kartınızdan 23 lira ödeyerek aracılara para ödüyor bir bakıma yem oluyorsunuz. Sitelerinin altında küçük puntolarla “TÜVTÜRK ile ilişiğimiz yoktur” yazması bu uyanıklığı yapmalarına izin vermemeli. Ayrıca kredi kartı bilgilerimizin çalınması ihtimali daha korkutucu değil mi? Buradan sizin aracılığınızla hem okuyucularımızı hem yetkililerimizi uyarmak istedim. İnşallah gerekli merciler tedbir alırlar. Kolaylıklar diliyorum efendim.
           Mesut Koldaş-İstanbul
 
 
Durakta 55 dakika otobüs bekledim, mağdur edildim
 
Feridun Ağabey, İstanbul'da otobüs durağında yaşamış olduğum mağduriyete köşenizde yer vererek ilgili makamlar ve kamuoyuna derdimi duyurmanızı istiyorum. İlginize şimdiden teşekkür eder, çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.
Tarih 27.2.2019… İstanbul'da 21 Şubat günü Haydarpaşa GATA askerî hastanesinden aldığım muayene randevusuna zamanında yetişebilmek için Topkapı Varyant altında bulunan (Topkapı altgeçit durağı Edirnekapı yönü) otobüs durağında, diğer yolcularla birlikte beklemeye başladım. Beklediğim otobüs Topkapı'dan Kadıköy'e gitmek için 500-A hat sayılı otobüs idi. Yaklaşık 55 dakika bekledikten sonra otobüs geldi ve geciken bu otobüse binerek yolculuk ettim.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Beyaz Masa birimince bahse konu İETT otobüsünün durağa geç gelmesinin nedeninin araştırılmasını, başka yolcuların da mağduriyet yaşamaması için bu tür aksaklığın giderilmesi için gerekli tedbirlerin alınmasını ve köşesiniz de neticenin paylaşılmasını istiyorum. Saygılarımla...
            Halis Kahraman-Mağdur Yolcu/Bayrampaşa-İstanbul
 
 
 20 yıl sonrasını tahmin edebiliyor musunuz?
 
Bakın size tahminde bulunayım. Yirmi yıl sonra ne olacak?
*Yazılım bilmeyen çok düşük ücretli işleri belki bulabilecek. *Bütün cihazlar akıllı, kendi kendine karar verir olacak. *Arabalar sürücüsüz hareket edecek. *Uçaklarda pilot olmayacak. *Maden ocaklarında robotlar çalışacak. *Tarım tamamen bilgisayarlı olacak. *Şehirleri bilgisayar yazılımları yönetecek. *Fabrikalarda sadece mühendisler olacak. *Tüm taşıtlar elektrikli olacak. *Petrol yerine güneş enerjisi pili panelleri alacağız. *Evler tamamen dijital olacak. *Her işi bilgisayar üzerinden yapacağız. *Robotlar ameliyatları yapabilecek (şimdiden yapıyorlar bile) *Avukata gitmeden her türlü hukuki işimizi yapabileceğiz. *Teknolojiye ayak uyduramayan ülkeleri zor günler bekleyecek. *Endüstri 4.0 ile dalga geçenler Endüstri 5.0'ın altında kalacak. *Kâğıda basılı hiçbir şey kalmayacak. *Okullara gerek kalmayacak. Sanal eğitim ortamları oluşacak. *Hiç tren, gemi görmeyen insanlar sanal yazılımlarla sürücü olarak eğitim alabilecek. *Dünyada 3-5 dil kalacak. Diğer diller yok olacak. Sonuç: Biz dijital çağ ile dalga geçmeye devam edersek, kodlamayı küçümsersek fakirliğe mahkûm edileceğiz.
             Uzm. Elk. Öğretmeni
  • Facebook'ta paylaş
  • Twitter'da paylaş
  • Twitter'da paylaş
606800 https://www.turkiyegazetesi.com.tr/yazarlar/anlat-derdini-feridun-agabey-e/606800.aspx
YORUMLAR ARKADAŞINA ÖNER
loading
Kapat
KAPAT