Dünyanın yeni ekseni

A -
A +
-Orta Doğu'ya yaklaşırız 'eksenimiz kayıyor' derler.
-Rusya ile anlaşırız 'eksenimiz kayıyor' derler.
-Afrika açılımı yaparız 'eksenimiz kayıyor' derler.
Dışişleri Bakanı Mevlût Çavuşoğlu geçen gün 'Yeniden Asya' açılımını ilan edince yine 'eksenimiz kayıyor' diye karşı çıktılar.
Ancak bilmiyorlar ki bu sefer, ekseni kayan Türkiye değil, dünya...
"Aman rotasından çıkmayalım" dedikleri Batı bile 'Doğu'nun korkusu'nu yaşıyor.
Çavuşoğlu'nun açıklamasından üç gün sonra Fransız Le Point dergisi çarpıcı bir sayı ile okurlarının karşısına çıktı.
Kapakta Çin lideri Xi Jinping'in fotoğrafı ve Semerkand vardı.
Dünyanın yeni ekseni
Le Point, Çin liderini Doğu kültürünü Batı'ya tanıtan ünlü İtalyan seyyah Marco Polo'ya benzetmiş.
Dergide mealen deniliyor ki:
Bozkırlarda 2013 yılında başlatılan Xi'nin projesi şimdi dağların, vadilerin, telekomünikasyon ağlarının içinden geçen yolu izleyerek ve Batı yarım küreyi çevreleyerek Avrasya manzarasına yerleşti. Dünyanın en büyük ikinci ekonomisi, gezegeni fethetmeye hazırlanıyor. Çin gelişmekte olan ülkelere liderliği vadediyor. Pekin, İpek Yolu projesi için 200 milyar dolar yatırım yaptı. 2030'a kadar, yalnızca Asya kıtasının yükselişini sürdürmek için altyapıya 26 trilyon dolar harcanacak. Orta Asya'nın bozkırlarına, Güneydoğu Asya'nın ormanlarına veya Afrika çöllerine uzanan İpek Yolunun beş yıl içinde nerede olacağı bilinmez ama dünya Çin saltanatına hazırlanıyor.
Dünyanın yeni ekseni
Türkiye'nin yolu
 
Dünyada ilk otobanı Almanya'da Adolf Hitler yaptı.
Taa 1932 yılında.
İkinci Dünya Savaşı'nda Batı Avrupa'daki Müttefik Kuvvetlerin komutanlığını üstlenen Dwight D. Eisenhower, Hitler'in mantığını başkan olduğunda ABD'ye taşıdı. Tam 21 yıl sonra. Maksadı, ordulara hareket kabiliyeti sağlamak, tankların çamura batmasına engel olmaktı.
Eyaletler arası kara yolları, Sovyet tehdidine cevap olarak inşa edildi.
Yirmi santimetre kalınlığında, geniş asfaltlar döküldü. M60 tanklarının ve diğer ağır askerî araçların geçişi için...
Üst geçitler hep 5 metre yüksekliğinde yapıldı. Eyaletler arası füze taşınabilmesi için...
ABD en ıssız yerlere bile otoyol götürürken hep aynı endişe vardı: Güvenlik!
Avrupa ve Amerika'nın 'kendilerini sağlama almak' maksadıyla yaptığı yollar, otomotiv sektörünün önünü açtı, şehirleri büyüttü, kara yolu taşımacılığını ortaya çıkarıp ekonomileri besledi, bireysel özgürlükleri geliştirdi. Fast food restoranları, oteller, moteller, hep asfalt sayesinde ortaya çıktı.
 
Şüphesiz Türkiye'nin son yirmi yılda gelişiminin en önemli itici gücü de yollar oldu.
Bugün -haklı olarak- pahalı bulduğumuz, 'fatura milletin cebinden çıkıyor' diyerek burun kıvırdığımız, 'ama geçmeyenlerin suçu ne' diye bahaneler ürettiğimiz o yolların ve köprülerin kıymeti ve fonksiyonu ileride daha çok anlaşılacak.
Asya güçlenirken "Kuşak ve Yol" projesinin göbeğinde yer alan Türkiye de o yollarla birlikte yükselecek.
Dünyanın yeni ekseni
Bari susun!
 
28 Şubat döneminde Genelkurmay Başkanlığı koltuğunda oturan İsmail Hakkı Karadayı, tedavi gördüğü hastaneden mahkemeye dilekçe göndermiş.
Demiş ki kudretli paşamız: Darbecilik lekesi beni kahrediyor. Bu dünyadan ayrılmadan aklanmak istiyorum. Davayı bir an önce sonuçlandırın.
-Sokaklarda tankları yürütmek darbecilik değil mi?
-"Gerekirse silah bile kullanırız" diye tehdit etmek darbecilik değil mi?
-Seçilmiş hükûmeti dağıtmak darbecilik değil mi?
-Yetkisi, haddi ve hakkı yokken yargıyı ve medyayı karargâhta toplayıp hiza, istikamet vermek darbecilik değil mi?
Darbeci olmak için ille de yönetime el koymak mı gerekiyor?
Zulmettiniz, baskı kurdunuz, parmak salladınız, tehdit ettiniz, irtica diyerek kovdunuz, istemediğinizi batırdınız, bitirdiniz.
Yıllar sonra yargılandınız. Müebbet hapis cezası aldınız ama yaş haddinden yırttınız.
Paşam...
Maşerî vicdanda ağır hükümlüsünüz!
Bari son günlerinizde ya pişmanım deyin ya da susun!
Dünyanın yeni ekseni
İstanbul endişesi
 
Ege'de iki büyük deprem olmuş, bütün bölge ekran başında...
Bir haber kanalı, ünlü bir deprem uzmanına bağlanmış.
Spikerin sorusu şu:
-Iııı sayın bilmem ne, bu sarsıntı İstanbul'daki fay hattını harekete geçirir mi?
Sallanan iller: İzmir, Muğla, Aydın, Antalya, Isparta, Burdur, Denizli, Afyonkarahisar, Manisa, Kütahya, Uşak...
Sarsılan ise İstanbul!
Ee boşuna dememişler, İstanbul'a kar yağmazsa kar haberi yapılmaz diye...
Sayın meslektaşlarım, Türkiye İstanbul'dan ibaret değil!
              ***
Kurban Bayramınızı tebrik eder, hayırlar getirmesini dilerim...
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.