Mağazaların 'müşteri kartı' oyunu: Üye olana indirim olmayana fahiş fiyat

- Güncelleme:
Mağazaların 'müşteri kartı' oyunu: Üye olana indirim olmayana fahiş fiyat

Ekonomi Haberleri

Kişisel bilgilerini vererek üye olmaları durumunda müşterilerine yüzde 50’lere varan indirim uygulayan mağazalar, aynı zamanda aldıkları bilgilerle müşterilerini mesaj yağmuruna tutuyor.

FERHAT EKİNCİ'NİN HABERİ - Uygulanan indirim furyası, kişisel bilgilerini vererek üye olmak istemeyen müşterilerde ‘Madem bu fiyatla kâr yapılabiliyor, neden yüzde 50 daha fazla ücret ödüyoruz?’ sorusunu doğuruyor. Gazetemize değerlendirmelerde bulunan Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, bu konuda yasal bir düzenlemenin olmadığını söyledi.

Çakar, “Yönetmeliğe göre ürünlerin üzerinde etiket olmak zorunda. Bir firmanın müşterilere kart vererek onlara indirimde bulunması, diğerlerine etiket üzerinden ürünleri satması etik değil. Bu konuyla ilgili ‘yapabilirsin’ ya da ‘yapamazsın’ diye bir yasal düzenleme yok. Ticarette etik diye bir şey kalmadı” dedi. Çakar, devletin bu tarz uygulamaların önüne geçmek için devreye girerek denetimleri artırması, fiyat politikalarında dengelemeye gitmesi gerektiğini söyleyerek “Piyasa yerli ve yabancı tekellerin eline geçmiş. Fiyatlarla istedikleri gibi oynuyorlar. Zincir kurumlar kârını katlamak için böyle bir uygulamaya girmiş. Kamu yararı ortadan kalktı” diye konuştu.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...