Türkiye Gazetesi E-Gazete Gazete Aboneliği
Türkiye Gazetesi
Arama
SON DAKİKA YAZARLAR BİZİM SAYFA GÜNDEM POLİTİKA EKONOMİ DÜNYA SPOR YAŞAM RESMİ İLANLAR HABER JET İzle
Türkiye Gazetesi
Türkiye Gazetesi
E-Gazete Abonelik
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
© 2025 İhlas Gazetecilik A.Ş.
Tüm Hakları Saklıdır.
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Bildirin
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
  1. Haberler
  2. Yasam
  3. Türkiye'de otoyol devrimi
Yasam

Türkiye'de otoyol devrimi

Son Güncelleme: 09 Ağustos, 2019 - 14:00
Whatsapp İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Türkiye'de otoyol devrimi
Fotoğraf BaşlığıTürkiye'de otoyol devrimi

Son 17 yılda devreye aldığı yeni otoyollar ile ticaret akışında uluslararası rotada köprü görevi üstlenen Türkiye'de dev otoyol projeleri vasıtasıyla iller arasındaki mesafeler kısalarak hem zamandan hem de yakıttan tasarruf sağlanıyor. 2023 yılında toplam ulaşılması hedeflenen otoyol uzunluğu 5 bin 34 km, daha ileriki dönemde ise bu rakam 8 bin 235 km olarak bekliyor.

Kaydet
a- | +A

Türkiye, Ak Parti döneminde savunma, enerji başta olmak üzere bir çok alanda sınıf atladı. Hayata geçirilen dev projeler Türkiye'yi bölgesinde güçlü, uluslararası alanda da ses yükseltebilen bir ülke konuma getirdi. Öncelikle ticaretin kolaylaştırılması adına atılan ulaşım adımlarında otoyol projeleri büyük önem arz ediyordu. Devreye alınan otoyol projeler ile Türkiye, temiz, güvenli, tasarruf sağlayan ve zamanı kısaltan yollara sahip oldu.

Mevcut otoyol ağımızın uzunluğu 2 bin 875 km olan Türkiye'de bu rakamın 2023’te 5 bin 34 km’ye, 2023 ve sonrası hedefleriyle 8 bin 235 km'ye ulaştırılması amaçlanıyor. Otoyollarda öncelik nüfusun en yoğun olduğu Marmara Bölgesi. Bu ağın en önemli parçaları olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (433 km) tamamlandı. Kuzey Marmara Otoyolu’nda ise Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve bağlantı yolları (Odayeri-Kurtköy, Kınalı-Odayeri Kesimi-88 km ve Kurtköy-Akyazı Kesimi 169 km) hizmete açıldı.

Çalışmaların sürdüğü otoyollar
Üzerinde 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de yer aldığı Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu, bu kuşağın diğer bir önemli bölümü. Bu otoyolun temeli geçtiğimiz yıl 18 Mart Zaferi'nin yıl dönümünde atıldı. İzmir'in, Aliağa ve Çandarlı Limanı'na yüksek standartlı yollarla bağlantı sağlayacak, mevcut şehir içi yollar üzerinden sağlanan kuzey-güney yönlü ağır vasıta trafiğine de hizmet edecek ve İzmir'in şehir içi trafiğini rahatlatacak Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu'nun (76 km) temeli 5 Nisan 2017 yılında atıldı.

Edirne’den başlayan TEM (Trans European Motorway) Otoyolu’nun İstanbul-Bolu-Ankara-Pozantı-Adana-Gaziantep- Şanlıurfa kesiminin yapılmayan tek bölümü olan Ankara-Niğde Otoyolunun 14 Nisan 2017 tarihinde ihalesi yapıldı ve çalışmalara başlandı.

Ankara-Niğde Otoyolu’nun devreye girmesiyle Batı ile Güneydoğu arasındaki otoyol seyahatinin kesintisiz hâle gelmesi sağlanacak ve ayrıca ileride yapılması planlanan Şanlıurfa-Habur otoyolunun da tamamlanmasıyla Kapıkule’den başlayan TEM Otoyolu Habur Sınır Kapısına kadar uzanacak.

Bölünmüş yollarda 17 yılda yüzde 332'lik artış
Gelişmenin ve kalkınmanın anahtarı olan ulaşım ve iletişim alanındaki bu avantajı kullanabilmek için son 17 yılda devrim niteliğinde adımlar atılarak dev projeler bir bir hayata geçirildi. 17 yıl önce toplam 6 bin 101 km bölünmüş yol vardı. Buna Ak Parti döneminde 20 bin 109 km ilave edilerek toplam 26 bin 764 km’ye çıkarıldı. Bu rakam oransal olarak yüzde 332'ye denk geliyor. 5 yıl önce 6 il bölünmüş yollar ile birbirine bağlıyken bugün 77 il birbirine bölünmüş yol ile bağlandı.

Türkiye 'köprü' oldu
Türkiye, hayata geçirilen devasa proje ve otoyollarla Doğu’yla Batı’nın arasındaki köprü oldu. Marmaray, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli gibi dev ve birbirinden zor projeler ardı ardına devreye sokuldu.

İstanbul-İzmir arası 3,5 saat
Dev otoyol projelerine geçtiğimiz Pazar günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın hizmete açtığı İstanbul-İzmir otoyolu eklendi. Daha önce 201 kilometresi ana gövde, 33 kilometresi de bağlantı yolu olmak üzere hizmete açılan İstanbul-İzmir otoyolunun, 183 kilometresi ana gövde, 9 kilometresi de bağlantı yolu olmak üzere toplam 192 kilometrelik son kesimi geçtiğimiz hafta hizmete girdi. Bu gelişmeyle 515 km olan İstanbul-İzmir arası 404 km'ye indi. İstanbul-İzmir otoyoluyla, Edirne-İstanbul-Ankara otoyolu ile İzmir-Aydın, İzmir-Çeşme otoyolu birleşerek, Marmara ve Ege bölgeleri otoyol ağıyla bağlanmış oldu. Yapımı devam eden Kuzey Marmara otoyolu (YSS Köprüsü dahil), Çanakkale Malkara otoyolu (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) ve yapımı planlanan Kınalı-Malkara ve Çanakkale-Savaştepe otoyolu ile birlikte Marmara otoyol entegrasyonu tamamlanacak, İzmir ve Aydın’ın; Bursa, Kocaeli ve İstanbul’a olan mesafesi kısalacak.

Kaza oranları düştü
Devreye alınan otoyollar sadece zaman, yakıt tasarrufu sağlamadı, aynı zamanda trafik canavarına da engel koydu. Hizmete açılan yollar ile ölümlü kazalarda yüzde 56'lık bir azalma yaşandı. Toplam kazalarda ise yüzde 60'a yakın bir düşüş oldu.

2023'ü bekleyen hedef; 1399 km
Türkiye'de son 16 yılda devreye alınan otoyol projeleri bir bir masaya geliyor. Bu çerçevede hükümet, 2023 yılına kadar toplamda bin 399 km'lik otoyolu araç geçişine açmaya hazırlanıyor.

Bu kapsamda yap-işlet-devret modeliyle 2023 yılına kadar yapılması hedeflenen otoyol projeleri şu şekilde sıralanıyor:
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu 119 km
Aydın-Denizli-Burdur Otoyolu (Aydın-Denizli Kesimi) 165 km
Mersin(Çeşmeli)-Erdemli-Taşucu Otoyolu 92 km
Afyon-Antalya-Alanya Otoyolu (Antalya-Alanya Kesimi) 187 km
Ankara-İzmir Otoyolu 572 km
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu 251 km
İzmir Körfez Geçişi 13 km

Erdoğan: “Ulaşım 17 yıllık iktidarının alametifarikalarından biri”
Geçtiğimiz Pazar günü İstanbul-İzmir Otoyolu açılışında konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, AK Parti'nin 17 yıllık iktidarının alametifarikalarından birinin de "ulaşım meselesi" olduğunu belirterek,"Yolunuz yoksa, suyunuz yoksa siz gayri medenisiniz ama nerede CHP varsa orada susuzluk var, orada çöp var. İşte şu anda CHP'nin belediyelerinin olduğu yerlerde maalesef atık su, susuzluk almış başını gidiyor" ifadelerini kullandı.

17 yılda Cumhuriyet tarihinin neredeyse tamamı kadar otoyol yapıldı
Erdoğan, iktidara geldiklerinde bin 714 kilometre olan otoyol uzunluğunu, 2 bin 875 kilometreye çıkardıklarını dile getirerek, "Bölünmüş yol ile bağlı il sayısını 6'dan 77'ye, karayolu tünel sayısını 83'ten 367'ye, karayolu tünel uzunluğunu da 50 kilometreden 473 kilometreye yükselttik. Böylece vatandaşlarımızın hem mal hem can güvenliğinde çok önemli iyileştirmeler gerçekleştirdik. Bu vesileyle vatandaşlarımızın yol konforunu artırdık, kaza riskini minimize ettik" değerlendirmesinde bulundu.

Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi | 09 Ağustos, 2019 - 14:00
Haberle İlgili Daha Fazlası
Yasam
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
X ikonu Facebook ikonu LinkedIn ikonu Next Sosyal Google Haberler ikonu
YORUMLAR
Yorum   0 yorum
ÇOK OKUNANLAR
  • 1
    Mevduat faizinde düşüş hızlandı! 1 milyon TL’nin güncel getirisi kaç TL?
    İşte 1 milyon TL’nin güncel getirisi!
    Kaydet
  • 2
    Japonya'da deprem oldu! 6,7 ile sallandılar, tsunami uyarısı var
    Japonya'da şiddetli deprem oldu! Tsunami uyarısı v...
    Kaydet
  • 3
    Rusya, Odessa'da demirli olan Türk gemisini vurdu! Dışişleri'nden açıklama geldi
    Rusya, Odessa'da demirli olan Türk gemisini vurdu
    Kaydet
  • 4
    Cumartesi-pazar uyarısı geldi! Meteoroloji'den İstanbul dahil çok sayıda il için kritik rapor
    Cumartesi-pazar uyarısı geldi!
    Kaydet
  • 5
    Güllü ile kızı Tuğyan’ın seneler önceki videosu viral oldu! İzleyen herkes aynı detaya takıldı
    Güllü ile kızı Tuğyan’ın seneler önceki videosu vi...
    Kaydet
YAZARLAR
  • Ömer Faruk Bingöl
    Ömer Faruk Bingöl Borsa 10 haftanın zirvesinde!
    Kaydet
  • Öcal Uluç
    Öcal Uluç Kutlarım TMOK’u!..
    Kaydet
  • Adnan Şahin
    Adnan Şahin Anadolu’nun kökleri yerli ürünlerle yaşar
    Kaydet
  • Sadık Söztutan
    Sadık Söztutan DİYETİSYEN
    Kaydet
  • Ahmet Demirbas
    Ahmet Demirbas "Sabır acıysa da meyvesi tatlıdır"
    Kaydet
Bize Haber Verin

Editör masasıyla bilgi ve materyal paylaşmak için tıklayın

GÖZDEN KAÇMASIN
  • İşte haftanın en çok kazandıran yatırım aracı!
    İşte haftanın en çok kazandıran yatırım aracı!
    Kaydet
  • Muhtarın 4 aracını benzin döküp yaktılar! Kundaklama anı kamerada
    Muhtarın 4 aracını benzin döküp yaktılar! Kundaklama anı kamerada
    Kaydet
  • Yıldız Savaşları afişi rekor fiyata satıldı
    Yıldız Savaşları afişi rekor fiyata satıldı
    Kaydet
  • MSB'den 'SDG' açıklaması: Başka seçenekleri yok!
    MSB'den 'SDG' açıklaması: Başka seçenekleri yok!
    Kaydet
  • Havayollarındaki
    Havayollarındaki "görünmez tehlike"! Ciddi sağlık sorunlarına neden oluyor
    Kaydet
ÖNE ÇIKANLAR
Dev proje devam ediyor! Samsun'a 3,2 milyar liralık yatırım
Dev proje devam ediyor! Samsun'a 3,2 milyar liralık yatırım
Kaydet
Virajı alamadı direğe çarpıp takla attı! Feci kaza kamerada
Virajı alamadı direğe çarpıp takla attı! Feci kaza kamerada
Kaydet
10 katlı iş merkezi saniyeler içinde yerle bir oldu! Yıkım anı kamerada
10 katlı iş merkezi saniyeler içinde yerle bir oldu! Yıkım anı kamerada
Kaydet
SONRAKİ HABER
Türkiye Gazetesi
Google Haberler E-GAZETE ABONE OL GİRİŞ
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Let me Know
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
© 2025 İhlas Medya Grubu. Tüm Hakları Saklıdır
Son Dakika Site Haritası RSS KVKK Aydınlatma Metni Gizlilik Politikası Çerez Politikası