BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Ya Allah, bismillah işte bundadır felah

Türkiye’de yeni bir tarih yazıldı. Kanal İstanbul’un temeli törenle atıldı. Her dev projede olduğu gibi muhalefetin şiddetle karşı çıkması son derece normal ve de sağlıklı. Zira onların karaladığı bir eser millet için anasının ak sütü gibi tertemizdir. Bugüne kadar hep aynı yolu izlediler, hiç şaşmadılar. 53 yıl önce “Boğaz Köprüsü Türkiye ve İstanbul’un başına gelen en büyük felakettir diyen zihniyet, ikinci, üçüncü köprülerle Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, şehir hastaneleri için aynı görüşü savunmuştu. Ama millet yıkıcılara hiç prim vermedi, kendine hizmet edenleri 20 yıldır bağrına basıyor. Bu arada İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclis üyesi Dr. Taylan Yıldız, Kanal İstanbul projesine ilişkin Twitter’dan bir anket yapmış. Ama umduğunu bulamamış. 775 bin 640 katılım sonunda ortaya çıkan tablo: Evet 54.5, hayır: 45.5...
Kanal İstanbul’un 31,5 kilometresi şu anda doğal su yolu. 13,5 kilometresi kazılacak. İsrail’in en büyük gazetelerinden Haaretz, Kanal İstanbul'un inşasının bölgeyi yeniden şekillendireceğini, her yıl 10 milyarlarca dolar kazandıracağını, kanal boyunca oluşan işletmelerin Türk halkına on binlerce yeni imalat ve hizmet işi sağlayacağını yazdı. 
"İstanbul Boğazı'ndan bedava geçen gemiler neden paralı olan Kanal İstanbul’u tercih etsin?" deniyor. İşte cevabı: Kanal İstanbul açılınca, İstanbul Boğazı güvenlik gerekçesiyle TANKER TRAFİĞİNE TÜMÜYLE kapatılacak. Çünkü alternatif yeni bir yol hayata geçmiş olacak... Nüfusu her yıl 200 bin artan İstanbul yeni yerleşim alanına kavuşacak. 500 bin kişiye istihdam sağlanacak. 28 milyar dolarlık üretim gerçekleşecek. Bölgede 1,5 milyonluk yeni bir iş imkânı ortaya çıkacak. Devlet garantisi altında "yap-işlet-devret" modeliyle gerçekleşecek dev eser bütçeye yük getirmeyecek. Yıllık çimento üretimi 140 milyon tona; demir çelik üretimi ise 50 milyon tona çıkacak...
Ücretli kanal 12 yılda kendi amorti edecek. 250 bin yeni depreme dayanıklı konutlara, kentsel dönüşüme uğrayanlar taşınarak büyük riskten kurtulacak. 25 metre derinliğindeki su yolunun açılmasında dinamit kullanılmasının depreme yol açacağını söylemek çok komik! Bugün İstanbul’daki 30 ila 70 metre derinlikteki metrolar da dinamit kullanılarak açılıyor, Hiçbir tehlike yok!.. 
"Beton kanal" diyorlar. Ne var bunda!.. Marmaray, köprüler, havaalanı, tüneller otoyollar beton değil mi? Kanal üzerindeki limanlar, uluslararası ticaret merkezi hâline gelecek. Büyük bir mal sevkiyatı yaşanacak. Pandemi sonrası böyle tarihî bir projeyi hayata geçirmek ülkemize dünyada büyük itibar kazandıracak. Muhalefet "bütün planlarım altüst oldu, Cumhur ittifakı 2023 seçimlerini kazanacak" diye ağlamayı bıraksın da bu tarihî projelerin alternatiflerini ortaya koysun.. Türk halkı, son 20 yılda AK Parti hükûmetlerinde Erdoğan’ın feraseti (ileri görüşlülüğü) sayesinde o kadar büyük eserlere kavuştu ki, âdeta mega proje sarhoşu oldu...
Lider, milletinin gelecekteki refahını düşünen, doğru karar veren ve azimle bunu savunandır.. Soruyorum size: Euzü besmeleden sonra “Ya Allah, Bismillah” diyerek temel atan bir Cumhurbaşkanının sırtı yere gelir mi? Böyle mübarek bir dua ile başlayan eser, hayırlara vesile olmaz mı?
  • Facebook'ta paylaş
  • Twitter'da paylaş
  • Twitter'da paylaş
619558 https://www.turkiyegazetesi.com.tr/yazarlar/necmettin-batirel/619558.aspx
YORUMLAR ARKADAŞINA ÖNER
loading
Kapat
KAPAT