Instagram tasarımı baştan aşağıya değişecek! Büyük güncellemenin tarihi açıklandı... İşte Instagram'a gelecek yenilikler

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Instagram tasarımı baştan aşağıya değişecek! Büyük güncellemenin tarihi açıklandı... İşte Instagram'a gelecek yenilikler

TEKNOLOJİ Haberleri

Instagram'ın ‘yeni gönderi oluştur’ sekmesini bir köşeye sıkıştırmasından rahatsız olmuş muydunuz? Yalnız değilsiniz. Hatta ‘yeni gönderi oluştur’ sekmesinin cihazların üst kısmına denk gelen küçücük alana sıkıştırılmasından o kadar çok rahatsız olan var ki Instagram sonunda bu konuda bir güncelleme yapmaya başladı.

Sosyal medya devi Instagram, Şubat ayında bir dizi güncellemeye giderek platformun tasarımını büyük ölçüde değiştirecek. Meta’ya ait Instagram’ın başkanı olarak görevini sürdüren Adam Mosseri, Instagram hesabı üzerinden gelecek ay yapılacak büyük arayüz değişikliğine ilişkin bilgi verdi. Mosseri, uygulamayı açtığımızda alt kısımda bizi karşılayan mağaza sekmesinin kaldırılacağını açıkladı. Mosseri’nin paylaştığı bir görüntüye göre Instagram’ın yeni arayüzünde alt bölümdeki sekmeler şu şekilde olacak; ana sayfa, arama çubuğu, yeni gönderi oluştur butonu, reels videoları ve profil.

Instagram’ın yeni tasarımına kavuşmasıyla gönderi oluşturmak daha da kolay hale gelecek. Ayrıca Reels videolarına baktığımız sekme ise mağaza sekmesinin yerine geçecek. Videodaki açıklamaya göre, alışveriş sekmesi olmayacak ancak alışveriş ve mağaza gönderileri ana sayfada, Reels’te, hikayelerde ve reklamlarda yer almaya devam edecek.

Instagram tasarımı baştan aşağıya değişecek! Büyük güncellemenin tarihi açıklandı... İşte Instagram'a gelecek yenilikler

INSTAGRAM TIKTOK REKABETİNİ KIZIŞTIRIYOR

Bu arada Instagram yeni tasarımı Eylül ayında test etmeye başladı. Açıklamasında Adam Mosseri, bu yeniliğin nedenini ‘uygulamayı basitleştirme’ olarak gösterdi. Açıkçası sosyal medya devi Instagram nihayet platformun bir sosyal ağ olduğunu hatırladı ve son aylarda pek kullanılmadığı için sıkça eleştirilen mağaza sekmesini elimizin altından kaldırdı. 

Bununla birlikte bu arayüz değişikliği aslında daha büyük bir strateji değişikliğinin parçası da olabilir. Çünkü The Information, Eylül ayında Instagram'ın birçok alışveriş özelliğini kapatacağını belirten bir şirket içi belgeyi haberleştirmişti.

Bir de rekabet meselesi var. Çok sayıdaki Instagram özelliğinin ilham kaynağı olan TikTok'ta hâlâ göze çarpan bir ‘yeni gönderi’ butonu bulunuyor. Instagram da yeni gönderi oluşturmayı daha basit hale getirmek istiyor. Yine de bu değişiklik başarıyı garanti edemez. Data.ai verilerine göre, Instagram’ın Ekim ayı itibarıyla aylık yaklaşık 1,64 milyar aktif kullanıcısı vardı. 

(Engadget)

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...