Twitter ocağını söndürdü! Elon Musk'a bir darbe daha... Dev markalar reklam vermeyi durdurdu

Elon Musk'ın Twitter'ı satın almasından sonra gerçekleştirdiği yenilikler ve uygulamalar, başını belaya sokmaya devam ediyor. Servetinden 170 milyar dolar kaybeden Musk'a bir şok da reklam verenlerden geldi. Dev markalar Twitter'a reklam vermeyi durdurma kararı aldı.
Elon Musk'ın Twitter'ı satın almasının üzerinden bir aydan az bir süre geçti. Musk'ın işçi kıyımı, yönetimi feshi ve ücretli mavi tik kararının ardından, yasaklı isimlerin de platforma yeniden girmesinin önünü açması endişe doğurdu. Bahsi geçen endişeler Musk'a para kaybı olarak geri geldi. Bu kapsamda yeni yönetim altında Twitter'ın reklamcılık için marka açısından güvenli bir ortam oluşturmadığını belirten en büyük pazarlamacılardan bazıları ve küresel reklam ajansları, Twitter'da ücretli reklamcılığa ara verdi.
MUSK VE YANLIŞ STRATEJİLERİ
Twitter'a reklam verilmesinin durdurulmasını öneren pazarlamacılar, çalışanlarının sayısının hızla düştüğüne dikkat çekti. Ayrılmalar, işten çıkarmalar, istifalar söz konusu düşüşün bir sonucu olarak gösterildi. Musk, her ne kadar Twitter artık mühendislere ve reklam satışlarına odaklanarak işe almaya başlayacağını duyursa da bu reklam verenleri ikna etmeye yetmedi.
Reklam verenlerin bu kararı almalarına sebep olan bir diğer konu da, yönetimi fesh ederek tek söz sahibi haline gelen Elon Musk'ın Twitter gönderileri oldu. Örneğin Musk, kısa süre sonra durdurulan Paul Pelosi'nin saldırısı hakkında yanlış bilgiler yayınlamıştı. Musk'ın görevi devralmasından bu yana daha fazla nefret dolu tweet'ler ve daha uygunsuz gönderiler olduğuna dair kanıtların da olması rekalm şirketlerini endişelendirdi.
REKLAM DURDURMA KARRALARI ART ARDA GELDİ
Dünyaca ünlü markaların Twitter’da reklam faaliyetlerini durdurması trendini başlatanlar arasında ilaç şirketi Pfizer ve atıştırmalık üreticisi Mondelez ilk sıralarda yer aldı.
Bu markaları General Mills, Volkswagen Group, Audi ve General Motors gibi şirketler izledi.
Bazı önde gelen reklam ajansları da müşterilerine Twitter'ı bir reklam aracı olarak kullanmaya ara vermelerini tavsiye etti. Verge , 5.000'den fazla küresel müşterisi olan dünyanın en büyük reklam ajanslarından biri olan Omnicom'un müşterilerini Twitter'ın yeni doğrulama kararı konusunda uyardığını bildirdi. Reklam ajansı, diğer nedenlerin yanı sıra üst düzey yöneticilerin ayrılması, marka güvenliği ve sahte doğrulama hesaplarını gösterdi. Omnicom'un müşterileri arasında McDonald's, Apple, Mercedes-Benz ve PepsiCola gibi markalar bulunuyor.
(Forbes)