İhlas Eğitim Kurumları Genel Müdürü Hakkı Okur'dan velilere LGS ve YKS uyarısı: Baskı başarı değil başarısızlık getirir

Lise ve üniversiteye giriş sınavlarına günler kaldı. Sınav haftasında yapılması gerekenler ve bu hafta nelere dikkat edilmesi gerektiğini uzman bir isimle konuştuk. İhlas Kolej Genel Müdürü Hakkı Okur velileri uyardı: Çocukların kaygısını artırmayın, onlara güven verin.
EĞİTİM SERVİSİ İSTANBUL - 15 Haziran'da Liselere Geçiş Sistemi LGS ve 21-22 Haziran'da Yükseköğretim Kurumları Sınavı YKS yapılacak. Sınav haftasıyla birlikte velilerdeki heyecan da öğrencilerden katbekat fazla hale geldi.
Sınav haftasında neler yapılmalı? Bir ebeveyn sınava girecek olan çocuğuna nasıl yaklaşmalı? Öğrenciler sınavda neleri düşünerek kendini hazırlamalı?
Pek çok öğrenci derslerine iyi çalıştığı halde oluşan stres yüzünden sınav salonuna girdiği anda bildiklerini unutabiliyor.
Bu engelleri aşarak Türkiye dereceleri elde eden okulların başında İhlas Koleji geliyor. Biz de sınav haftasında merak edilenleri İhlas Koleji Genel Müdürü Hakkı Okur'a sorduk.
PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK
YKS ile LGS kapsamındaki merkezî sınava girecek öğrenci ve ailelerine, imtihana sayılı günler kala uyarılarda bulunan Okur "LGS ve YKS gibi merkezî sınavlar, öğrencilerimizin hem akademik hem de psikolojik olarak yoğun bir süreçten geçtiği dönemlerdir. Öğrencilerde kaygı bozuklukları, öz güven problemleri, sosyal izolasyon ve hatta tükenmişlik gibi psikolojik belirtilerin yoğun görülebildiği hassas bir süreçtir. Bu sebeple sadece akademik başarıya değil, öğrencilerin duygusal ihtiyaçlarını gözeten ve psikolojik sağlamlığı destekleyen bir hazırlık süreci yürütmek kritik önemdedir." diyor.
Yılların birikimiyle İhlas Koleji'nin başarısındaki sırları açıklayan Hakkı Okur, tavsiyelerine şöyle devam ediyor:
"ÇOCUĞUN RUH SAĞLIĞINI KORUYARAK BU YOLDA İLERLEMESİ ÖNEMLİDİR"
■ Ebeveynlerin çocuklarını sadece başarıları üzerinden değerlendirmesi, öğrencinin koşullu sevgi algısı geliştirmesine sebep olabilir. Bu da uzun vadede sadece sınav dönemlerinde değil, ileriki yaşamda da yetersizlik, başarısızlık korkusu ve değersizlik hissi gibi duygusal yükler taşımalarına sebep olur.
■ Bu süreçte çocuğun yalnızca akademik performansını değil, çabasını, emeğini ve duygusal deneyimini de görmek ve takdir etmek gerekir. Unutulmamalıdır ki, bir çocuğun “başarılı” olması kadar ruh sağlığını koruyarak bu yolda ilerlemesi de önemlidir.
■ Her bireyin öğrenme hızı, ilgi alanı ve potansiyeli farklıdır. Bir sınav sonucunun, öğrencinin değerini belirlemesine izin vermemek gerekir. Gençlerin, başarısızlık karşısında kendilerini değersiz hissetmemeleri, aksine bu deneyimi bir öğrenme fırsatı olarak görebilmeleri için çevresinden empati, anlayış ve destek görmeleri hayati önem taşır.
■ Biz İhlas Koleji olarak sadece akademik başarıya değil, öğrencinin psikolojik dayanıklılığına da önem veriyoruz.
■ Bu amaçla rehberlik servisimiz tarafından öğrencilere yönelik seminer programlarımız oluyor. Özellikle stres ve zaman yönetimi konusu çok önemli. Bunu sağlamak için de mutlaka sınav hazırlık çalışmalarına rehberlik hizmetlerini entegre etmek gerekiyor. Çünkü akademik başarı, sağlam bir ruh haliyle desteklendiğinde kalıcı hâle geliyor.
"BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÇALIŞMA PLANLARI BAŞARIYI GETİRİYOR"
■ Biz sınav hazırlığını sadece test çözmekten ibaret görmüyoruz. Her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre hazırladığımız takip programları, danışmanlık sistemi, etütler, birebir rehberlik ve deneme analizleriyle öğrencinin güçlü ve gelişmesi gereken alanlarını tespit ediyoruz.
■ Bireyselleştirilmiş çalışma planları da başarıyı getiriyor.
■ İhlas Kolejinin sınav hazırlık sürecinde marka çalışmaları var. Bu çalışmaları da öğrencilerimizin okul dışında herhangi bir destek almasına ihtiyaç kalmayacak şekilde yapılandırıyoruz.
■ Akşam Ders Atölyesi öğrencilerimizin okul sonrasında sınava yönelik çalışma yapması için imkân sağlıyor. Hafta sonu takviye programlarında eksik konular tamamlanıyor. Ayrıca sadece sınav grubu için sunduğumuz çalışma kampları, üniversitelerde YKS provaları ve üniversite tanıtım programlarımız var.
■ İhlas Kolejinde sınavlara hazırlık sürecini bütüncül bir yaklaşımla tasarlıyoruz. Çok şükür bu gayretlerimizin neticelerini de alıyoruz. Öğrencilerimizin üniversite giriş sınavında şu ana kadar aldıkları başarıları, Türkiye birinciliklerini ve dereceleri incelerseniz, bu çalışmaların ne kadar verimli olduğunu anlayabilirsiniz.
■ Sınavlar elbette önemli bir eşik ama tek belirleyici değil. Gençlerimizin potansiyelini sadece bir sınav sonucuyla ölçemeyiz. Biz İhlas Koleji’nde öğrencilerimizi sınavlara hazırlarken aynı zamanda hayata da hazırlıyoruz.
"AMACIMIZ İYİ İNSAN YETİŞTİRMEKTİR"
■ Her bireyin öğrenme hızı, ilgi alanı ve potansiyeli farklıdır. Bir sınav sonucunun, öğrencinin değerini belirlemesine izin vermemek gerekir. Gençlerin, başarısızlık karşısında kendilerini değersiz hissetmemeleri, aksine bu deneyimi bir öğrenme fırsatı olarak görebilmeleri için çevresinden empati, anlayış ve destek görmeleri hayati önem taşır.
■ LGS ve YKS bir sonuç değil, sürecin bir parçasıdır. Bu sürece katkı sunmak da biz eğitimciler için bir sorumluluk ve heyecandır. Ama eğitimciler olarak bizim en büyük amacımız iyi insan yetiştirmektir.
■ Talim ve terbiye bir kuşun iki kanadı gibidir. Bu kanatlardan bir tanesi zayıf kalırsa uçuş gerçekleşemez.
■ O yüzden sadece akademik başarıya odaklanırsak öğrencilerimizi hayata hazırlama konusunda eksik kalırız. Önemli olan akademik başarıyı hayata doğru bir şekilde transfer edebilecek, vatanına milletine hizmet etmeyi kendisine şiar edinmiş bireyler yetiştirebilmektir.
■ Gazze’deki katliamdan Yenidoğan Çetesine kadar yüreğimizi burkan, vicdanımızı sızlatan olayların merkezinde hep sözüm ona eğitimli insanlar var.
■ O yüzden eğitimin tarifini yaparken dikkatli olmak lazım. İnsanlığa faydalı işler yapmayan kişi hangi üniversiteden mezun olursa olsun, eğitimi iyi değildir. Bu anlayışı tam olarak benimseyebilirsek, inanın birçok şey kendiliğinden düzelecektir.