Sınıftaki zorbalık üniversite hayali kuranların hakkını yiyor
Eğitim Uzmanı Adem Bican, gençlerin dijital dünyada sınırları yeterince kavrayamadığını belirterek, okullarda artan şiddet ve izinsiz video çekimi gibi sorunların “dijital etik” eğitimleriyle önlenebileceğini vurguladı.
- Gençler teknolojiye teknik olarak hakim ancak dijital etik ve kullanım sınırları konusunda rehberliğe ihtiyaç duyuyor.
- İzinsiz görüntü almanın kişisel hak ihlali olduğu öğrencilere anlatılmalı.
- Sınıfta teknolojiyle ders akışını bozan davranışlar, ders dinlemek isteyen öğrencilerin haklarını ihlal ediyor.
- Okullarda "Dijital Etik" dersleri veya seminerlerle dijital sınırlar netleştirilmelidir.
MAHMUT ÖZAY - Eğitim Uzmanı Adem Bican, gençlerin teknolojiyle iç içe büyüdüğünü ancak dijital dünyadaki sınırları tam kavrayamadığını söyledi.
Son günlerde okullarda artan şiddet olaylarını değerlendiren Bican şunları söyledi:
"Öğrencilerimiz teknolojiye teknik olarak çok vakıf ancak ‘nerede ve nasıl’ kullanacakları konusunda rehberliğe ihtiyaçları var. İzinsiz görüntü almanın ‘kişisel hak ihlali’ olduğu öğrencilere ‘Dijital Etik’ dersleriyle veya seminerlerle anlatılmalıdır. Bir sınıfta dersin akışını bozan ve video çeken birkaç öğrenci olduğunda, orada ders dinlemek isteyen, üniversite hayali kuran ‘sessiz çoğunluğun’ hakkı yenmektedir. Okul yönetimleri dijital sınırları netleştirmeli."
