Yapboz ve pijamaya olan talep patladı

Yapboz ve pijamaya olan talep patladı

EKONOMİ Haberleri

BMD Başkanı Sinan Öncel salgın döneminde markalardan ilk defa online alışveriş yapanların oranının yüzde 37,4 arttığını belirterek "Salgın döneminde online satışlarda en büyük talep patlaması yüzde 1.438’lik artış ile yapbozda oldu. Giyimde ise pijama takımı ilk sırada yer aldı" dedi.

Koronavirüs ile perakende sektöründe oyunun kuralları yeniden yazılıyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, salgının dengeleri altüst ettiğini, e-Ticaret’te beş sene sonrası için öngörülen hedeflerin bir senede yakalanabileceğini söyledi. Salgının perakende sektörüne etkileri konusunda e-Ticaret platformu Akinon’a yaptırdıkları çalışmanın sonuçları hakkında da bilgi veren Öncel şunları kaydetti: e-Ticaret sitelerini ziyaret edenlerin alışveriş yapma oranı kategorilerine göre yüzde 10 ila yüzde 34 oranında arttı. Tüketicilerin online alışveriş sitelerinde vakit geçirme oranları da salgın öncesine göre yüzde 19 arttı. Sokağa çıkma sınırlamasının uygulandığı ilk hafta sonu olan 11 - 12 Nisan tarihlerinde markaların online satışları ortalama yüzde 14 artış gösterdi. En dikkat çekici sonucu ise ilk defa online alışveriş yapanların oranındaki artışta görüyoruz. Araştırmaya göre müşterilerin yüzde 37,4’ünü ilk defa alışveriş yapanlar oluşturuyor. Salgın döneminin sonuna kadar milyonlarca yeni tüketici internet üzerinden alışveriş ile tanışmış olacak. Online satışta beş sene sonrası için planlanan hedefe 2021’de ulaşma ihtimalimizin çok yüksek olduğunu düşünüyoruz. Bu gerçekten hareketle firmalarımızın altyapılarını ve gelecek planlarını perakende ticaretin yeni normalini göz önünde bulundurarak yapmalarını öneriyoruz” dedi.
Akinon’un araştırmasına göre salgın döneminde online satışlarda en büyük talep patlaması yapbozda (puzzle) oldu. Salgın döneminde yapboz satışları yüzde 1.438 arttı. Yapbozu yüzde 891 ile oyuncu koltuğu, yüzde 876 ile ağda izledi. Salgın döneminde giyim ürünleri kategorisinde ise en yüksek artış yüzde 273 ile pijama takımı ilk sırada yer aldı. Pijama takımının ardından yüzde 265 ile terlik ikinci, yüzde 144 ile eşofman altı üçüncü sırada yer aldı. Gözden düşen ürünler arasında ise şemsiye, abiye ve gelinlik ilk üçü paylaştı. Salgının etkili olduğu dönemde online şemsiye satışları yüzde 92, abiye satışları yüzde 75, gelinlik satışları ise yüzde 70 azaldı.

ONLİNE SATIŞI EN ÇOK ARTAN ÜRÜNLER
Yapboz (Puzzle)     1.438   
Oyuncu koltuğu      891
Ağda          876
Kutu oyunları    627
Spor eşofman altı    564
Tıraş makinesi    560
Pilates malzemeleri      554
Oyuncu dizüstü bilgisayarı       551
Saç boyası                                     511
Dambıllar ve ağırlıklı plaka       484
Roman                                                  457
Mikser&mikser seti                   447
Spor sweatshirt                           403
Tablet                                   376
Spor tişört                               373
Dizüstü bilgisayar               370
Pijama                               273
Terlik                                         265
Süpürge                          262
Tayt                           120                                                   

ONLİNE SATIŞI EN ÇOK AZALAN ÜRÜNLER
Şemsiye         92
Abiye       75
Gelinlik        70
Seyahat çantası      49
Valiz    48
Takım elbise    28
Güneş gözlüğü    19
Ayakkabı    15
Mont     9
Etek     4

 

 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...