Hububat ihracatı rekor kırdı

- Güncelleme:
Hububat ihracatı rekor kırdı

Ekonomi Haberleri

Hububat sektörünün temmuz ayı ihracatı geçen yılın aynı ayına oranla yaklaşık yüzde 70 artış ve 1 milyar 398 milyon dolarla tarihî rekora imza attı.

Hububat bakliyat sektörü temmuz ayında 4 puan yükselerek en çok ihracat gerçekleştiren 4. sektör oldu. Hububat Sektörünün en çok ihracat gerçekleştirdiği ilk üç ülke sırasıyla İtalya, Kanada ve Irak oldu. İtalya’ya ihracat geçen yılın aynı ayına oranla yüzde 9,2 bin artışla 281 milyon dolara ulaşırken, ikinci sıradaki Kanada’ya ihracat bu ayda yüzde 6,4 bin artışla 229,6 milyon dolar oldu. Irak’a ihracat ise temmuz ayında yüzde 18 düşüşle 150 milyon dolar olarak gerçekleşti.  İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, şu anda yaklaşık 200 ülkeye ihracat yaptıklarını belirterek “Türk hububat sektörü, küresel kriz yaşanırken iç talebi karşılamakla birlikte ihracatta yukarı yönlü ivmesini devam ettirdi. Yıl sonu hedeflerimize ulaşmak için bir elimizde bavulumuz, diğer elimizde üretmekte olduğumuz ürünlerin numuneleriyle dünyanın farklı farklı ülkelerini, karış karış gezmeye devam edeceğiz” dedi.

YERLİ ÜRETİCİYE GLOBAL DESTEK

Kellogg Türkiye, yerli üreticileri desteklemek amacıyla yürüttüğü projede ilk hasat ürünlerini topladı. Isparta, Sivas ve Eskişehir’de toplam 12 bin 500 dekar alandaki yulaf üretimine katkı sunan Kellogg Türkiye, proje kapsamında çiftçilere ziraat mühendisi danışmanlığından, gübre ve bitki koruma ürünlerine kadar pek çok alanda destek oldu. Eskişehir’de düzenlenen yulaf hasadı etkinliğinde konuşan Kellogg Türkiye Genel Müdürü Khurram Zaidi “Kellogg Better Days “ kapsamında  dünya çapında 1 milyon çiftçiye ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...