Karadeniz’e hızlı tren, Kars’a kadar otoban

- Güncelleme:
Karadeniz’e hızlı tren, Kars’a kadar otoban

Ekonomi Haberleri

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 22 yılda ulaştırma projelerine 194 milyar dolarlık yatırım yapıldığını belirterek, 2053 yılına kadar bu sayının 362 milyar dolara çıkacağını ifade etti. Hayata geçecek dev projeler ile Türkiye ulaşım ve iletişimde âdeta çağ atlayacak.

AKİF BÜLBÜL'ÜN HABERİ - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu medya temsilcileri ile bir araya geldiği sohbet toplantısında Türkiye’nin 2053 yılına kadar gerçekleştireceği kara yolu, hava yolu ve deniz yolu projelerine dair detaylı bilgiler paylaştı.

Son 22 yılda sadece ulaştırma projelerine 195 milyar dolarlık yatırım yapıldığını ifade eden bakan Uraloğlu, 2053 yılına kadar da 362 milyar dolarlık yatırım yapılacağını ifade etti. Demir yolu alanına 2028 yılına kadar toplam 57 milyar dolarlık bir yatırım yapacaklarını söyleyen Uraloğlu “13 bin 919 kilometre olan demir yolu ağımızı 2028 yılına kadar 17 bin 500, 2053’te de 28 bin 600 kilometreye çıkaracağız. Ayrıca 225 kilometre saatlik hızlı tren setinin 2025 yılında prototipini üreteceğiz. 250 kilometre hıza sahip yüksek hızlı tren seti ile Millî Metro Projesi tasarımını da 2026 yılında gerçekleştireceğiz. 52 şehrimizi 2053’e kadar yüksek hızlı trene kavuşturacağız” dedi.

Karadeniz’e hızlı tren, Kars’a kadar otoban

OTOBANLAR ARTIYOR

Kara yolları tarafında ise yine 253 yılına kadar önemli işlere imza atacaklarını ifade eden Uraloğlu şu bilgileri verdi: Bu alana 2053’e kadar 31 milyar dolarlık bir yatırım düşünüyoruz. Şu andaki bölünmüş yolumuz 29 bin kilometre, 2028’de 31 bin kilometrenin üzerine çıkaracağız, 2053’te de 38 bin kilometrelik bir bölünmüş yol hedefimiz var. 2028 yılına kadar 544 kilometre yeni otoyolu ağını da inşallah bitirmiş olacağız.

Karadeniz’e hızlı tren, Kars’a kadar otoban

Uraloğlu ayrıca İstanbul’dan Bolu’ya bağlanan otobanın; Samsun, Bayburt, Erzincan ve Erzurum üzerinden Kars ile Ağrı’ya kadar uzanacağını da belirtti. 

YHT TÜRKİYE’YE YAYILIYOR

Hızlı tren projeleri ile ilgili bilgi veren Uraloğlu “Ankara-İstanbul arasında süper hızlı tren projemizi bitirdik, fizibilitelerini yapıyoruz. Akdeniz’i özellikle yüksek hızlı trenle bağlamayı düşünüyoruz. Eskişehir-Afyon-Isparta-Burdur üzerinden Antalya’ya bir hızlı tren hattı planlıyoruz. Ayrıca Samsun-Trabzon ile Sarp Sınır Kapısı’na uzanan bir hızlı tren hattı kurmayı hedefliyoruz” dedi.

Karadeniz’e hızlı tren, Kars’a kadar otoban

“4 HAVALİMANI YAPACAĞIZ”

Türkiye’deki havalimanı sayısının hızla artıracaklarını söyleyen Uraloğlu “2053’e kadar 19,5 milyar dolarlık bir yatırım yapmayı planlıyoruz. 2028’e kadar da 57 olan havalimanı sayımızı 61’e yükselteceğiz. Çukurova Havalimanı bu sene, Yozgat Havalimanı ile Bayburt-Gümüşhane Havalimanı’nı önümüzdeki sene bitirmeyi hedefliyoruz. Trabzon’un yeni havalimanı projesi bitti, uygun zamanda başlamayı planlıyoruz. Hatay Havaalanını da yeniden aynı yere yapacağız” diye konuştu.

5G BÜTÜN İLLERDE OLACAK

2028’e kadar yaklaşık 10 milyar dolarlık bir yatırım yapmayı planlıyoruz” diyen Uraloğlu “6G teknolojisi, yeni nesil PP, yapım ve hizmette dijital dönüşümü planlıyoruz. 5G teknolojisinde 2028’e kadar nüfusumuzun yüzde 100’üne yine erişim sağlamayı planlıyoruz” diye konuştu.

Karadeniz’e hızlı tren, Kars’a kadar otoban
Bakan Abdulkadir Uraloğlu, aralarında Gazetemizin Ankara Temsilcisi Akif Bülbül’ün de bulunduğu gazetecilerin sorularını cevapladı.

ALTERNATİF GÜZERGÂHLAR GELİYOR

Modern İpek Yolu projelerinden bahseden Uraloğlu “Şu anda Bakü-Tiflis-Kars hattımız var, komple yenileniyor. Zengezur Koridoru’ndan geçen ve Kars’a ulaşan bir alternatif koridoru da biz inşa ediyoruz. Irak’ın FAV Limanı’ndan bizim Habur’a çıkacak olan 1.200 kilometrelik bir hat bu da üçüncü alternatif olacak” dedi.

İSTANBUL İÇİN TAHLİYE PLANIMIZI HAZIRLADIK

Bakan Uraloğlu muhtemel İstanbul depremine karşı alınan tedbirlere dair değerlendirmelerde bulundu. Uraloğlu şunları söyledi: İstanbul’daki iki tane köprümüzün askı halatlarını yeniliyoruz; birinin yeniledik, 15 Temmuz’u, FSM’de de devam ediyoruz. Bunların rutin kontrollerini gerçekleştiriyoruz. Otoyolları üzerindeki viyadüklerin deprem güçlendirmelerini yapıyoruz. Kirişlerin altına ilave çelik plakalar koyuluyor. Eğer kiriş düşerse tamamen devre dışı kalmasın, onun üzerine düşsün diye. Kuzey Marmara kara yolu ulaşımında, Marmaray demir yolu ulaşımında aort damarı gibi olmuştur. Kınalı-Malkara dediğimiz Çanakkale istikametinden gerek tahliye gerekse de acil yardımı sağlayacağız. Osman Gazi Köprüsü’nden Kuzey Marmara Otoyolu’ndan yararlanacağız. Tahliye planlamasını AFAD yürütüyor. Her kurumun görevi var. Bu anlamda da İstanbul için bir tahliye planımız bulunuyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Nahit. Sazoglu29 Ağustos 2023 21:47

Ulkemizi. Hizli. Trenlerle. Donatmaliyiz. Denizciligimizi. Devlet. Politikasi. Yapmaliyiz

Sonraki Haber Yükleniyor...