Nike ve Zara’ya ürettik, kilo fiyatımız arttı

Düzenleyen:
Nike ve Zara’ya  ürettik, kilo fiyatımız arttı

Ekonomi Haberleri

Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Şenol Şankaya, Türkiye’nin 10 yıl önce daha çok ucuz ürün grubunda büyük oyuncu olduğunu hatırlatarak “Artık o ucuz mallar Bangladeş’e, Pakistan’a kaydı. Biz de daha katma değerli ürünlere kaydık, değerli ve lüks segmentteki markalarla çalışmaya başladık” dedi.

Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Şenol Şankaya, Türkiye’nin 10 yıl önce daha çok ucuz ürün grubunda büyük oyuncu olduğunu hatırlatarak “Artık o ucuz mallar Bangladeş’e, Pakistan’a kaydı. Biz de daha katma değerli ürünlere kaydık, değerli ve lüks segmentteki markalarla çalışmaya başladık” dedi. Nike, Zara, Hugo Boss, Esprit, Bershka ve Tchibo gibi dünya markalarına üretim yapan Yeşim Tekstil’in CEO’su da olan Şankaya, hükûmetin son zamanlarda tasarım, AR-GE teşviki, Turquality gibi alanlarda verdiği destekler sayesinde sektörün katma değerli üretime ciddi yatırımlar yaptığını söyledi. Şankaya “10 sene evvel ihracat kilogram değerinde 16-18 dolarlardaydık. Şu anda geldiğimiz nokta 24-26 dolar. Ciddi şekilde artış var. Bunun meyvelerini önümüzdeki dönemde göreceğiz” dedi.

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...