Kış lastiği uygulaması yarın başlıyor: Kaplama ve Çin malı lastikler tehlike saçıyor

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Kış lastiği uygulaması yarın başlıyor: Kaplama ve Çin malı lastikler tehlike saçıyor

GÜNDEM Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Kış lastiği fiyatlarında geçen yıla göre iki kat artış var, bu sebeple ikinci el lastik kullanımı artıyor. Lastikçiler Çin malı ya da kaplama işlemleri hakkında sürücüleri uyarıyor. Sürücüler ise eski üretim tarihi olan ve stokta tutulan sıfır lastiklerin yüksek fiyattan satılmasından şikâyetçi.

KAAN ZENGİNLİ'NİN HABERİ - Ticari araçlarda kış lastiği kullanma tarihinin 1 Aralık’tan 25 Kasım’a çekilmesi oto lastikçilerde yoğunluğa yol açtı. Lastikçiler günde 20-30 araba geldiğini belirterek sürücülere ‘Acele edin’ uyarısında bulundu. Lastik fiyatlarında yüzde 100’e varan artışlar da sürücüleri ikinci el veya kaplama lastiğe yöneltti. Uzmanlar ise, kaplama lastik konusunda uyararak kazaların en büyük sebebinin ise bu tür lastikler olduğunu belirtiyor.

İKİNCİ ELE DE RAĞBET VAR

Lastik işiyle uğraşan Mahmut Beşler “Pazartesi gününden itibaren yoğunluk var. Valiliğin yaptığı açıklama ile ticari araçlardaki kış lastiği uygulamasının erkene alınması işlerimizi artırdı. Günde 20-30 araba değişim için geliyor. Şayet lastiği bizden alırlarsa değişim ücreti almıyoruz. Dışarıdan alınmışsa ortalama 500 lira gibi bir ücret alıyoruz. Ticari ve büyük araçlarda ise fiyat biraz daha yükseliyor” dedi.

Lastik fiyatlarındaki yükseliş sebebiyle ikinci el lastik satışlarının arttığını söyleyen Beşler “Binek araçlarda markasına göre 8-10 bin lira gibi bir fiyat var. Ticari araçlarda ise rakam 20-30 bin liraya kadar çıkıyor. Bu yüzden ikinci el lastiklere ilgi var. Çok eski olmayan lastikleri elden geçirip satıyoruz” diye konuştu.

Çin malı lastiklerin piyasada çok fazla satıldığını söyleyen Beşler “Normal bir markanın lastik fiyatı 8-10 bin lira iken, bu Çin mallarında dört lastiği 3-4 bin liraya da bulabiliyorsunuz. Ancak çok tehlikeli, sürekli patlıyor veya balon yapıyor. Güçlü kauçuk malzeme yerine kalitesiz plastik kullanılıyor. Lastik içlerinde kord denilen çelik teller bulunur, bu Çin mallarında çelik yerine alüminyum teller kullanılıyor. Bu sebeple Çin malı tercih etmeyin. Bir de bazı lastikçiler eski lastiklerin üstünü kaplıyor. Bu da çok tehlikeli. Eski lastiğe kaplama yapılmaz, otobüs ve kamyon kazalarının sebeplerinden biri de bu” diye konuştu.

STOK LASTİKTE FAHİŞ FİYAT

Vatandaşlar ise yüksek fiyatlardan şikâyet ederek, stok yapılan sıfır lastiklere fahiş fiyat istediklerini ifade ediyor. Konuyla ilgili sosyal medya ve şikâyet sitelerine çeşitli yorumlar geliyor. Araç sahibi Cemil Tarman “Lastiklerin üzerinde veya içinde üretim tarihi yazar. Bazı lastikçiler ve internet siteleri eski üretim lastikleri satıyor. Ürün sıfır ama stokta tutuluyor. 2020-2021 yılı üretimi olan bile var. Ürünleri stokta tutuyorlar. Lastik uzun ömürlü olduğu için uzun süre saklanabiliyor. Madem eski ürün, niçin bu kadar pahalı” dedi. 

Düzenleyen:  - GÜNDEM
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...