Türkiye Gazetesi E-Gazete Gazete Aboneliği
Türkiye Gazetesi
Arama
SON DAKİKA YAZARLAR BİZİM SAYFA GÜNDEM POLİTİKA EKONOMİ DÜNYA SPOR YAŞAM RESMİ İLANLAR HABER JET İzle
Türkiye Gazetesi
Türkiye Gazetesi
E-Gazete Abonelik
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
© 2025 İhlas Gazetecilik A.Ş.
Tüm Hakları Saklıdır.
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Bildirin
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
  1. Haberler
  2. T-Otomobil
  3. Suzuki yeni S Cross'u deneyimledik... Hafif hibrit ile yüzde 30 tasarruf
T-Otomobil

Suzuki yeni S Cross'u deneyimledik... Hafif hibrit ile yüzde 30 tasarruf

Son Güncelleme: 17 Ekim, 2022 - 03:12
Whatsapp İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Suzuki yeni S Cross'u deneyimledik... Hafif hibrit ile yüzde 30 tasarruf
Fotoğraf BaşlığıSuzuki yeni S Cross'u deneyimledik... Hafif hibrit ile yüzde 30 tasarruf

Suzuki’nin hafif hibritli yeni S Cross modelini deneyimledik. 1.4 litrelik turbo beslemeli motora, 48 voltluk elektrik teknolojisi eşlik ediyor. Yakıt tasarrufu yüzde 30’u buluyor. Elektrikli otomobillere geçiş sürecinde bu hibritler çok işe yarıyor.

Kaydet
a- | +A

KAAN ZENGİNLİ

Fosil yakıtlı araçların hayatımızdan yavaş yavaş çıkmaya başlamasıyla, hibrit ve elektrikli otomobillere geçiş süreci de hızlandı. Avrupa’da fosil yakıtlı araçların yakın zamanda yasaklanacak olması, otomotiv devlerinin Yeni Çağ’a ayak uydurmasına neden oldu. Birçok markanın son modellerinde bu değişimi net bir şekilde görüyoruz. Türkiye’nin gurur projesi TOGG’un da tamamen elektrikli olarak üretiliyor olması, ülkemizin otomotiv sektöründeki değişimi en iyi şekilde yakaladığının bir göstergesi. Ancak tamamen elektrikli otomobillerin mevcut şartlarda verimli olmadığını söylemek yanlış olmaz. Pil dolum sürelerinin uzun olması ve batarya kapasitelerinin yeterli olmayışı bu alanda bir handikap sayılabilir. Ancak zamanla bu sorunların aşılacağı da bir gerçek. Bu geçiş sürecinde karşımıza oldukça verimli bir teknoloji olan hibritler çıkıyor. Hem elektrik hem de fosil yakıtla çalışan bu teknoloji bir çok markanın yeni modellerinde uygulamaya alındı. Bu teknolojinin öncüsü Toyota ilk olarak sektöre 1997 yılında efsanevi modeli Prius’ta bunu denedi ve oldukça başarılı oldu. Devamında birçok Uzak Doğulu marka hibrite geçti. KIA ve Hyundai’nin devam ettirdiği bu teknoloji, bugün neredeyse tüm otomobillerde kullanılıyor.

Suzuki yeni S Cross'u deneyimledik... Hafif hibrit ile yüzde 30 tasarruf
Başlık ResmiSuzuki yeni S Cross'u deneyimledik... Hafif hibrit ile yüzde 30 tasarruf

KALKIŞ VE HIZLANMA DESTEĞİ

Bu hafta Japon Suzuki’nin ‘hafif hibrit’ (Mild Hybrid) motorlu S Cross modelini test ettik. Hafif hibrit, benzinli motoru küçük bir elektrik desteğiyle tamamlayan bir teknoloji. Yakıt tüketimi ve performansı artıyor. Suzuki S Cross’ta 1.4 litrelik turbo beslemeli 4 silindirli bir motor kullanmış. 129 beygir güç ve 235 Nm tork değeri var. 48 voltluk bir marş jeneratörünün bulunduğu ve gerekli durumlarda (kalkış esnasında ve ara hızlanmalarda) benzinli motora destek veren bir teknoloji. Bu da 14 beygirlik bir güce ve 53 Nm’lik bir tork değerine tekabül ediyor. Tam hibrit modellerdeki elektrik motorları daha güçlü oluyor. Suzuki maliyeti de düşünerek yeni nesil S Cross’ta hafif hibrit kullanmış. Tam hibritlerde ise durum biraz daha farklı, daha güçlü bir elektrik motorunun yer aldığı bu otomobillerde yalnızca ara hızlanma veya kalkışta değil, 100 kilometreye kadar sadece elektrik enerjisi ile sürüş imkanı tanınıyor.

4 ÇEKER, 7,2 LİTRE YAKIYOR

Otomobilin tasarımından kısaca bahsetmek gerekirse B segmentinde yer alan SUV, tamamen yeni bir görünüme kavuşmuş. LED aydınlatmaların sıkça kullanıldığı S Cross’un iç mekânı da yeteri kadar geniş. 4 çeker özelliğine sahip modelin konforlu olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca teknolojik özellikleri sizi tatmin edecek düzeyde. Ancak yazımız motor teknolojisi üzerine olduğu için S Cross’un hafif hibrit teknolojisine tekrar dönmek isterim. 48 voltluk elektrik motoruna dışarıdan dolum yapılamıyor. Bu motor ayağınızı gazdan çektiğinizde, tekerleklerden aldığı kinetik enerjiyi depoluyor. Kısacası kendi enerjisini kendisi üretiyor. Yakıt tüketimine gelirsek, 1.800 tonluk bir 4 çeker otomobili ele aldığımızda; 100 kilometrede 7,2 litre yakıt tüketiyor. Hafif hibrit teknolojisi yüzde 30’a yakın bir tasarruf sağlıyor. Otomobil 0’dan 100 kilometre hıza ise 10 saniyede ulaşabiliyor.

Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi | 17 Ekim, 2022 - 03:12
Haberle İlgili Daha Fazlası
T-Otomobil
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
X ikonu Facebook ikonu LinkedIn ikonu Next Sosyal Google Haberler ikonu
YORUMLAR
Yorum   0 yorum
ÇOK OKUNANLAR
  • 1
    Güllü'nün kızı Tuğyan Ülkem Gülter'in babası konuştu: Yakalanmadan önce mezara gidip ağlamış
    Tuğyan Ülkem Gülter'in babası konuştu
    Kaydet
  • 2
    Dev proje devam ediyor! Samsun'a 3,2 milyar liralık yatırım
    Dev proje devam ediyor! Samsun'a 3,2 milyar liralı...
    Kaydet
  • 3
    Tuğyan Ülkem Gülter evli mi, çocuğu var mı? Tuğyan itiraf etti mi? Güllü'nün kızı tutuklandı!
    Tuğyan Ülkem Gülter evli mi, çocuğu var mı?
    Kaydet
  • 4
    Cumartesi-pazar uyarısı geldi! Meteoroloji'den İstanbul dahil çok sayıda il için kritik rapor
    Cumartesi-pazar uyarısı geldi!
    Kaydet
  • 5
    Asgari ücret zammında bir uzman daha aynı oranı telaffuz etti! 10 gün içinde...
    Bir uzman daha aynı oranı telaffuz etti!
    Kaydet
YAZARLAR
  • Ömer Faruk Ünal
    Ömer Faruk Ünal İlk 11 dakika yetti!
    Kaydet
  • Ömer Faruk Bingöl
    Ömer Faruk Bingöl 2026’dan ilk sinyaller
    Kaydet
  • Geniş Açı - Fikir Ve Tartışma
    Geniş Açı - Fikir Ve Tartışma Ekranlar ve fıtratı bozulan çocuklarımız
    Kaydet
  • Halime Gürbüz
    Halime Gürbüz Fark var
    Kaydet
  • Ömer Ekinci
    Ömer Ekinci Bir düşüşün ardından: Yargı, merak ve ibret
    Kaydet
Bize Haber Verin

Editör masasıyla bilgi ve materyal paylaşmak için tıklayın

GÖZDEN KAÇMASIN
  • Bulut'tan şampiyonluk tahmini: Sonuna kadar gidemezler
    Bulut'tan şampiyonluk tahmini: Sonuna kadar gidemezler
    Kaydet
  • Fenerbahçe'nin iki yıldızı Samandıra'dan ayrıldı
    Fenerbahçe'nin iki yıldızı Samandıra'dan ayrıldı
    Kaydet
  • Etrafı kolaçan eden 2 çocuk damacanaları kucaklayıp kaçtı!
    Etrafı kolaçan eden 2 çocuk damacanaları kucaklayıp kaçtı!
    Kaydet
  • İBB'ye cami tepkisi! 6 yıldır çivi çakmadılar
    İBB'ye cami tepkisi! 6 yıldır çivi çakmadılar
    Kaydet
  • Salah geri döndü, Ferdi Kadıoğlu'nu üzdü
    Salah geri döndü, Ferdi Kadıoğlu'nu üzdü
    Kaydet
ÖNE ÇIKANLAR
Yüzüklerin Efendisi Gaziantep’ten çıktı! Hollywood’la dava süreci başladı
Yüzüklerin Efendisi Gaziantep’ten çıktı!
Kaydet
Yine Karadeniz yine şoke eden yöntem! Boya iskelesini kamyon kasasına kurdu
Yine Karadeniz yine şoke eden yöntem! Boya iskelesini kamyon kasasına kurdu
Kaydet
Av yolunda canından oldu! Boynunda vurulan adam öldü
Av yolunda canından oldu!
Kaydet
SONRAKİ HABER
Türkiye Gazetesi
Google Haberler E-GAZETE ABONE OL GİRİŞ
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Let me Know
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
© 2025 İhlas Medya Grubu. Tüm Hakları Saklıdır
Son Dakika Site Haritası RSS KVKK Aydınlatma Metni Gizlilik Politikası Çerez Politikası